Forumindex › Forums › Techniek › Banden, remmen en onderstel › Advies gevraagd verlagen Corsa B
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 mei 2011 om 10:04 #17238048
Hallo mede-forummers,
Mijn Corsa B dieseltje is verlaagd maar stuitert echt als een idioot. Op asfalt e.d. is het te doen maar op klinkerwegen blijf je uren nastuiteren. Lek???
Nu wil ik dus een nieuw setje schokbrekers en veren halen.
Vroeger onder m’n VAG producten zat vaak een schroefset maarja die stel je een maal af en die verstel je vervolgens ook niet elke week en daarom zit ik dus te denken over een vaste set.Vragen:
– Wat is een merk met een goede prijs/kwaliteitsverhouding? Zelf vond ik een FK schroefset fijn rijden (Weitec ook maar stuk duurder) dus wellicht een vaste set van dit merk maar ik zie bijvoorbeeld ook vaste setjes voor 129,95 voorbij komen. Budget is beperkt
– Wat voor een verlaging raden jullie aan 40/40 of 60/40 en hebben jullie voorbeelden met foto’s? Ik rijd zo’n 5000km per maand maar bij m’n VAG producten schraapte de OEM bumpers (de rest niet) altijd net over de straat maar kon verder prima recht over (bijna alle) drempels e.d. Ook wil ik mijn OEM LMV met 165/65/14 er goed in kwijt kunnen, evenals winterset maar ik wil overstappen op bredere 14 Inch velgen met lage et-waardes (verbreed staal of Steffan’s o.i.d.) en ik wil natuurlijk niet dat m’n wielen constant aanlopen in de kasten bij ieder hobbeltje of gat.Natuurlijk moet het wel zichtbaar zijn dat hij mooi verlaagd is en het hele zwikkie niet OEM lijken maar ik hoef zeker geen extreme verlaging die alleen geschikt is voor met pijn en moeite zo nu en dan een meeting. Een beetje van alles wat dus, lastig. Ik hoop dat jullie me goed kunnen adviseren.
b.v.d.
Zo staat ze er nu bij:
16 mei 2011 om 12:08 #17882706Ik zou het gewoon niet al te gestoord maken als het je daily drive is.
Een beetje strakkere wegligging is altijd fijn natuurlijk, maar het moet niet ten koste gaan van je mogelijkheden om over een drempel te rijden.
Voor de show is laag leuk, praktisch is het niet.Ik zou een gelijke verlaging pakken van ergens tussen de 3 en 5cm, gewoon een vaste set.
Ook niet al te maf willen doen met velgen, anders wordt het een dure aangelegenheid met reparaties aan je wielkasten. Een inch extra breedte kan prima, 2 inch is al wat minder handig. Uiteraard ook een kwestie van passen en meten natuurlijk, maar ik zou zeggen, ga niet op het randje zitten en zorg voor een veiligheidsmarge.19 mei 2011 om 11:57 #17882707De vraag ; hoe heb je je Corsa verlaagd?
Het blijft ook keuze’s maken.EDIT:
Schokbrekers zijn ingewikkelde materie.
de Compression en Rebound worden berekend op het gemiddelde gebruik.
Nou zullen de meeste mensen niet vaak op klinkerwegen rijden.Als je verlagingsveren monteert, en je originele schokbrekers behoudt, zullen deze meer te verwerken krijgen.
Maar ik zal maar ophouden, dit wordt te ingewikkeld voor hier.
Als geld geen rol zou spelen : Magnetic Ride zoals Audi doet.
19 mei 2011 om 18:39 #17882708Heb geen flauw idee hoe m’n crossa verlaagd is. heb het gebakje sinds zaterdag ;) .
Enne geld speelt wel degelijk een rol (er staat nota bene dikgedrukt dat het budget beperkt is).
Overigens ook een gebruikte Vmaxx schroefset gevonden voor 125,- maarja gebruikt of nieuw.
19 mei 2011 om 21:55 #17882709Daarom vermeldde ik ook “als geld geen rol zou spelen”
Helaas is dat zelden zo.Controleer eens even of je auto niet “baksteenverlaagd” is
uitleg : de auto wordt volgeladen met zware spullen waardoor deze zakt.
Hierna worden de schroeven van de veerpoten aangedraaid waardoor deze laag blijft.
Dit beperkt de veerweg drastisch!Wat die Vmaxx betreft :
die Vmaxx schroefsets zijn zeer stug!
Ook is het gelijk 60mm verlaging!
Denk je dat je daarmee nog een drempel over kunt?19 mei 2011 om 22:19 #17882710Alleen de voorkant is zo belachelijk stug (lijkt me moeilijk om die vol te laden tenzij mensen een blok op de snuit hebben gelegd).
Op deze foto’s is het niet goed zichtbaar maar de voorkant is ook een stuk lager dan achter (bovenste rand van de band zie je al niet). Kan e.v.t. wel een fototje van opzij posten. Lijkt daarom al of de auto 60/40 verlaagd is.
Als dit 60/40 zou zijn kan dat dus prima.19 mei 2011 om 22:28 #1788271160/40 verlaagd, vast setje van jom knikkerhard!
Erwin
20 mei 2011 om 17:41 #17882712@RickR91 wrote:
Controleer eens even of je auto niet “baksteenverlaagd” is
uitleg : de auto wordt volgeladen met zware spullen waardoor deze zakt.
Hierna worden de schroeven van de veerpoten aangedraaid waardoor deze laag blijft.
Dit beperkt de veerweg drastisch!Kun je dit uitleggen? Klinkt als klinkklare onzin namelijk. Kan me wel voorstellen dat als je je auto flink vol laadt en dan de veren vast knoopt zodat deze niet verder kunnen uitveren.
23 mei 2011 om 12:27 #17882713Eigen ervaring (Golf 1 cabrio van ouders van een vriend)
Ding stuiterde echt…
Na een controle bleek dat de veren helemaal ingedrukt waren….24 mei 2011 om 20:05 #17882714@RickR91 wrote:
Eigen ervaring (Golf 1 cabrio van ouders van een vriend)
Ding stuiterde echt…
Na een controle bleek dat de veren helemaal ingedrukt waren….Dat red je ech niet met je auto vol met stenen laden hoor! Wat bedoel jij dan met vast draaien va de veerpoten? Die draai je toch altijd vast, zit heus niet meer schroefdraad op hoor! Ik vin het een beetje raar verhaal! :hmmz
27 mei 2011 om 09:47 #17882715@Trompie wrote:
@RickR91 wrote:
Eigen ervaring (Golf 1 cabrio van ouders van een vriend)
Ding stuiterde echt…
Na een controle bleek dat de veren helemaal ingedrukt waren….Dat red je ech niet met je auto vol met stenen laden hoor! Wat bedoel jij dan met vast draaien va de veerpoten? Die draai je toch altijd vast, zit heus niet meer schroefdraad op hoor! Ik vin het een beetje raar verhaal! :hmmz
Ik was eigenlijk nog wel benieuwd naar de uitleg!
27 mei 2011 om 10:05 #17882716ik vermoed dat hij bedoelt,
vol lade met zware rommel,
en dan de gasbrander erop.
(zelfde idee als veren persen?)
27 mei 2011 om 11:47 #17882717@sebastiaankadettcabriogsi wrote:
ik vermoed dat hij bedoelt,
vol lade met zware rommel,
en dan de gasbrander erop.
(zelfde idee als veren persen?)
Hij noemt iets van de schroeven van de veerpoot aandraaien
27 mei 2011 om 19:18 #17882718Ik heb de vering zelf niet gezien, heb wel foto´s gezien en van horen zeggen.
Bij motorfietsen kun je ook met zo´n stelschroef je veer indrukken
28 mei 2011 om 11:55 #17882719@RickR91 wrote:
Ik heb de vering zelf niet gezien, heb wel foto´s gezien en van horen zeggen.
Bij motorfietsen kun je ook met zo´n stelschroef je veer indrukken
Een motor kan je niet vergelijken met een auto!!
Je kan hem niet lager maken door aan een schroefje te draaien. of de auto in te vergen en vast te zetten.
moeren van de veer poot en de bevestiging van de veer poot lager kan niet lager. je moer zit al vast op de demper gedraaid lager kan niet.
daar voor moet je een schroef set hebben
Alles is vast bij een auto.30 mei 2011 om 14:52 #17882720Eerst kijken wat er nu voor zorgt dat je auto stuitert en niet doet wat je wilt.
Vervolgens bepalen wat je er nu onder hebt zitten merk / type?
Daarna kijken wat er binnen je budget zit qua aanschaf.
Maar goed met beperkt budget kom je niet ver.
Misschien is het wel verstandig om een setje GSI / Sport veren en dempers er onder te zetten ipv een verlaging?
Weitec 30 / 30 verlaging rijdt niet al te stug, maar handling verbeterde drastisch.
Een Koni Geel dempers met goede verlagings veren verbetert het nog meer.
Als andere optie een goede schroefset kan het nog weer verbeteren. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.