Forumindex › Forums › Techniek › Banden, remmen en onderstel › Lenso BSX (BBS RS replica’s) kwaliteit&mogelijkheden?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 juli 2011 om 10:52 #17237862
Wie kan me vertellen wat de kwaliteit en mogelijkheden zijn van Lenso BSX-velgen?
Hebben deze net als de BBS losse randen of zijn ze 1 geheel met de rest van de velg?
En passen de doppen van een BBS RS in een Lenso-velg?31 juli 2011 om 17:32 #17881094de velgen zijn een geheel en er zijn logo,s van bbs tekrijgen die daar in passen de kwaliteit van de lak is niet zo veel vooral de gepolijste rand is snel geokseduurd wat wel mooi is dat ze in 9j tekrijgen zijn
3 augustus 2011 om 19:13 #17881095Dat is wel jammer, dat ze 1 geheel zijn :???:
Meer mensen met ervaring met deze velgen?4 augustus 2011 om 06:58 #17881096Super velg, heb ze nu al meer dan een jaar, en nog steeds geen last van okseduren, wat dat ook mogen zijn. Ook de lak is nog steeds in nieuwstaat!
Maar een echte BBS is natuurlijk het betere werk, en dan mag je voor een gebruikt setje ook lekker het dubbele betalen.4 augustus 2011 om 07:15 #17881097AnoniemLid sinds:
1 January 1970ze zijn inderdaad niet deelbaar
maar is de prijs ook naar ;)en hoe vaak deel je zo,n velg
eigenlijk alleen om voor jou auto de perfecte maat zamen te stellen
tjah die kun je ook in 1 geheel kopen ;)wordt de lak laag van de rand lelijk
haal je de hele lak laag eraf
en polijst je het alu4 augustus 2011 om 15:28 #17881098zijn zeer leuke wielen
maatje van me heeft ze onder de ibiza
zit voor mijn kadett V6 ook te twijfelen om ze er onder te doen dan 9J rondom
alleen MIJN mening doe er geen bbs doppen in want t verschil is echt te zien
4 augustus 2011 om 21:12 #17881099Ik zit er nog een beetje over te twijfelen :???: ..want wat zijn de juiste maten voor onder
een D-Kadett met 40-40 verlaging en originele wielranden? Wil er 15″ onder en achter
mogen ze het liefst wat breder zijn dan de voorzijde ;)6 augustus 2011 om 07:57 #178811007.5 voor 9j achter ?
6 augustus 2011 om 09:41 #17881101Ik heb ook wat “onderzoek” gedaan, zou 7,5 voor en 8,5 achter netjes staan?
10 augustus 2011 om 18:51 #17881102ze hebben alleen bsx’en in 7,5 en 9 j
10 augustus 2011 om 18:58 #17881103Bedankt voor alle info.. :thumbup
Maar heb een mooie set echte BBS RS weten te vinden king:
14 augustus 2011 om 13:38 #17881105Leuke velgen, vind het alleen jammer dat ze nou weer zo verschrikkelijk veel moeten lijken op BBS RS…
Ondertussen heeft iedereen zon set en is de waardering op een echte set weg..
Weet je hoe veel tijd en geld er wordt gestoken in een echt 2e, 3e, 4e enz hands setje?
Dat spul wordt onderhand 20 jaar en heeft geschiedenis, dat zegt een heleboel over de kwaliteit en originaliteit!Ik zeg, boycotten die zooi en ga voor het echte spul!
Het kost wat tijd en/of geld, maar het is zo veel mooier en er zit zo veel meer waardering aan…
Maar wie ben ik… ;)15 augustus 2011 om 21:14 #17881092Piele +1
Vind het goedkoop ogende setjes, je ziet al vanaf 100 meter dat ze nep zijn en kwaliteit is kut…
Ff doorsparen voor een echt setje :thumbup17 augustus 2011 om 17:10 #17881093@Piele & mrmonkey..jullie hebben dezelfde gedachte als ik :thumbup
Ik ga ook liever voor het origineel, net als bv. dvd’s/kleding etc.Na..
Nu nog een verlaging :wink:
Heb aan de voor- en achterzijde zo’n 10cm tussen rand en band, dus
word een verlaging van 40-40 (anders moet ik ook andere dempers :? )17 augustus 2011 om 17:15 #17881104ik zou ook echte koopen
maar de prijs van de lenso.s is wel goed
en wacht maar af als je een winter er mee rijd met de zooi wat ze strooien
17 augustus 2011 om 18:33 #17881106@16v kadett c wrote:
ik zou ook echte koopen
maar de prijs van de lenso.s is wel goed
en wacht maar af als je een winter er mee rijd met de zooi wat ze strooien
Gepolijst moet je zoiezo niet mee gaan rijden in de winter, ook niet met blanke lak!
Pikje is genoeg om alles weg te vreten en dan heb je een hoop meer werk dan alleen opnieuw polijsten!
Je weet dat als je zulk spul koop, dat je er veel meer onderhoud aan hebt dat een standaard setje lichtmetaal.De prijs van de BSX is zeker niet verkeerd, het is zeker geen lelijke velg, maar het is gewoon zo jammer dat ze gekocht worden als “goedkoop” alternatief op de RS!
Je betaald letterlijk 2x zo veel voor de RS omdat het een hoorwaardige 3 delige cult-velg is en dat is de BSX nou eenmaal
niet.@ D-gek
Nou die dempers lijken me anders zeker de investering waard!!
Geld over voor een mooi setje rollers, ken je het onderstel natuurlijk niet verwaarlozen :D ;)1 september 2011 om 21:50 #17881107Als je een adres hebt/weet waar ze voor een nette prijs kortere dempers kunnen leveren
hoor ik het graag ;) . Maar ga eerst een setje 40-40 proberen, kan daarna altijd nog andere
dempers monteren. En die 40-40 veren kan ik dan weer gebruiken voor m’n andere D’tje(s) king:6 september 2011 om 16:57 #17881108Ik heb de velgen ook gehad en 1 winter ermee gereden. Wel deed ik als er gepekelt was na elke rit een emmer water eroverheen en ff met de spons over de rand heen.
Ik had toen ze net uit waren 850 betaald voor 16 inch met nieuwe dunlop sp9000 (195/40 r16) en een setje slotbouten en 16 nieuwe wielbouten. Ik had ook een setje originele bbs zonder banden in 15inch die heb ik voor hetzelfde geld verkocht.8 september 2011 om 13:46 #17881109@mrmonkey wrote:
Piele +1
Vind het goedkoop ogende setjes, je ziet al vanaf 100 meter dat ze nep zijn en kwaliteit is kut…
Ff doorsparen voor een echt setje :thumbupWat een onzin.
Noem mij dan maar eens een alu-gepolijst setje wat wel zoutbestendig is.
En die schalen van de 3delige BBS kunnen echt niet veel hebben hoor.
En ik ga echt niet het dubbele voor een 2ehands setje BBS betalen.
8 september 2011 om 14:04 #17881110@Jo1 wrote:
@mrmonkey wrote:
Piele +1
Vind het goedkoop ogende setjes, je ziet al vanaf 100 meter dat ze nep zijn en kwaliteit is kut…
Ff doorsparen voor een echt setje :thumbupWat een onzin.
Noem mij dan maar eens een alu-gepolijst setje wat wel zoutbestendig is.
En die schalen van de 3delige BBS kunnen echt niet veel hebben hoor.
En ik ga echt niet het dubbele voor een 2ehands setje BBS betalen.Het is gewoon een mening hoor.
Zoals jou verschikkelijk mooie a die eigenlijk nooit op een set replicaas mag rijden, maar een setje echte verdiend!!
Hoeveel heb jij besteed aan de lak??
I rest my case.. ;)*edit*
Ik zou de bescherm folies even van je naafkappen halen.. :jerry
8 september 2011 om 14:29 #17881111Tuurlijk, is ook mijn mening hoor.
‘T zit ‘m dus tussen de oren, als het maar een merk is (kleding enz), dan zit het wel goed
De lak heb ik betaald van het verschil tussen de prijs van lenzo’s en BBS-en.8 september 2011 om 14:41 #17881112@Jo1 wrote:
Tuurlijk, is ook mijn mening hoor.
‘T zit ‘m dus tussen de oren, als het maar een merk is (kleding enz), dan zit het wel goed
De lak heb ik betaald van het verschil tussen de prijs van lenzo’s en BBS-en.Hahahaha! okeej.. :P
Bedoel ermee dat je zon mooi gerestaureerd autootje hebt en dat daar een mooi gerestaureerd setje velgen bij past, dan maar los gezien van de kosten, dat zal em echt sieren!
Het oogt nu gewoon een beetje gemist in mijn ogen..
Vind het gewoon een prachtig ding, maar zonde van de bezuiniging op de velgen!
En nog een keer, het gaat zeker om het merk, maar zeker niet om het reclame plaatje!
BBS heeft zich gewoon al bewezen op de markt en de RS heeft gewoon een cult-status, net als de Manta A!
Een Lenso velg breekt dat gewoon “in mijn ogen”
Kwaliteit niet in acht genomen… :thumb8 september 2011 om 15:27 #17881113Ik stoorde mij even aan het feit dat je zei dat het verschil op 100m afstand kunt zien, en de kwaliteit K.. was.
Je bent de eerste die verteld, dat het nou net niet het juiste is. Ik heb mijn twijfels, of je dit ook zou zeggen, wanneer je niet zeker wist dat het géén BBS was.
Velen moesten toch echt van dichtbij keken, en zagen nog steeds niet het verschil, want dat moest ik ze zelf dan toch maar vertellen. Uiteraard nadat de BBS-kapjes erop zaten. En juist dat BBS-kapje, daar zit het ‘m nou.
Geloof me, ik heb toch al hééél wat geld gespendeerd aan velgen en banden.
Bekijk het polijstwerk van deze velg (in het echt), en vergelijk met anderen.
Uiteraard spreek ik over de 9j versie. De 7.5j vind ik zelf ook wel stukken minder.Overigens lang niet alle andere BBS -types zijn zo succesvol hoor.
8 september 2011 om 15:53 #17881114@Jo1 wrote:
Ik stoorde mij even aan het feit dat je zei dat het verschil op 100m afstand kunt zien, en de kwaliteit K.. was.
Je bent de eerste die verteld, dat het nou net niet het juiste is. Ik heb mijn twijfels, of je dit ook zou zeggen, wanneer je niet zeker wist dat het géén BBS was.
Velen moesten toch echt van dichtbij keken, en zagen nog steeds niet het verschil, want dat moest ik ze zelf dan toch maar vertellen. Uiteraard nadat de BBS-kapjes erop zaten. En juist dat BBS-kapje, daar zit het ‘m nou.
Geloof me, ik heb toch al hééél wat geld gespendeerd aan velgen en banden.
Bekijk het polijstwerk van deze velg (in het echt), en vergelijk met anderen.
Uiteraard spreek ik over de 9j versie. De 7.5j vind ik zelf ook wel stukken minder.Overigens lang niet alle andere BBS -types zijn zo succesvol hoor.
Dat was ik niet die dat zei, ik quote iemand :D
Maar ik kan zeker het verschil heel goed zin jah.
Om te beginnen met de randen, die al heel anders zijn.
Je kan ook heel goed zien dat het niet een meerdelige velg is aan het feit dat de randen geen naad hebben bij het hart, dus 1 delig zijn.
Het polijst werk zou ik nooit over beginnen, dat is gewoon echt netjes en duur, maar dat is het bij elke velg.
Ik zeg ook absoluut niet dat het een lelijke velg is!
In tegendeel, het is een mooie replica!!
Kraak het gebeuren ook niet af, kijk er gewoon heel anders tegen aan!
Ik zou bv ook NOOIT Keskins gooien onder mijn ’86 Kadett E, hoe oldskool ze ook ogen.11 september 2011 om 19:53 #17881115Het is mijn mening ja dat ik van ver kan zien dat het replicas zijn…
En dat de kwaliteit kut is dat is niet mijn mening maar van de eigenaar van velgrenovatie.com waar ik een tijdje mee heb staan praten toen ik daar was…
Het lijkt me dat hij er verstand van heeft -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.