Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Motor B corsa 1.5 diesel in een D Kadett.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 mei 2011 om 09:03 #17237801
goeiemiddag iedereen,
Ik ben sinds een paar maanden de trotse eigenaar van mijn kadett die ik van een boer uit de buurt heb gekocht.
Maar nou is de motor behoorlijk versleten, hij zuipt olie. het is een 1.3s dus benzine zuipt hij zowiezo al veel.
En aangezien ik elke dag 40 kilometer moet reizen vond ik het een goed idee om te motor te verwisselen voor een diesel.
Nou heb ik een corsa b 1.5 diesel gekocht met schade, kan iemand mij vertellen wat de problemen gaan zijn waar ik tegenaan kan lopen als ik de motor ga verwisselen.groeten Erik,
22 mei 2011 om 12:40 #17880296motorsteunen…
uitlaat….
brandstof retour
radiateur(persoonlijk: zou dan een 1.5 TD of 1.7TD isuzu erin lepelen, die zijn zuiniger en vlotter)
Willem
23 mei 2011 om 17:34 #17880297Die Isuzu blokken hebben dus ook een OHC aansluiting?
23 mei 2011 om 17:34 #17880298Die Isuzu blokken hebben dus ook een OHC aansluiting?
23 mei 2011 om 18:52 #17880299isuzu schijnen een heel andere bak en steek asses te hebben.
je moet ook een andere benzine tank.
ik heb zelf ook een d kadett, met 1,7 diesel uit iets van een combo ofzo (is er door iemand anders al eerder ingelegd)
er schijnt een (aangepaste?) gsi tank onder te zitten, maar het werkt allemaal voor geen meter…
na 15L pakt ie wel eens lucht, en daar hoef je niet gek voor te doen. dat vinden die pompen helemaal niet leuk. ik tank nu elke 200km….
(was me overigens wel netjes verteld door de verkoper!)diesel tanken zijn 2e hands moeilijk te krijgen, nieuw nog wel
23 mei 2011 om 22:07 #17880300naar mijn weten zou het gewoon goed moeten werken met iedere tank met retour.
Maar daar kom ik nog wel achter ga ook een Diesel in mijn D kadett bouwen.
Trouwens dat lucht happen had ik ook met mijn Mercedes L206D Busje, daar zit een kunstof tank onder met een aanzuigbuis + vlotter van een LT die heb ik vervangen door een verlengde aanzuig van een Golf 2 en nu werkt het wel want die andere kwam niet aan de bodem en zat scheef, en als je dan een bocht nam hij een hap lucht met als resultaat Stilstaan op de weg.
weer oppompen ontluchten en dan kon je weer rijden, Ik moest zorgen dat ik minimaal 20 liter in de tank had anders was het bingo.24 mei 2011 om 06:30 #17880301Inderdaad met elke tank die een retour heeft, lijkt mij ook.
25 mei 2011 om 16:53 #17880302motor nemen van een astra F samen met motor steunen mlet steekassen en veerpoten ben je al veel verder zonder er aan aante passen dacht ik
25 mei 2011 om 20:57 #17880303Maar wat is er dan anders aan de Steekassen tenopzichte van een D kadett, Zijn toch gewoon beide kleine naven F10/F13
Wan naar mijn weten kun je de gewone assen gebruiken.26 mei 2011 om 11:53 #17880304@GS2.6 wrote:
Inderdaad met elke tank die een retour heeft, lijkt mij ook.
ik weet er het fijne niet van, zit niet zo in de fwd… maar mijn tank (uiteraard) wel een retour, of die origineel is heb ik nog niet gekeken.
maar waren er voor d kadett niet ook tanken met retour, maar zonder klotsschot?
zal als ik de diesel tank binnen heb wel eens foto’s maken, wellicht dat de d kadett kenners dan wel, of juist geen verschillen zien met de normale gte tank.
27 mei 2011 om 20:25 #17880305De Isuzu diesel kan gekoppeld worden aan zowel een smallblock bak (1.5D 1.5TD 1.7D Corsa-B Combo (F13WR Bak) als aan een Bigblock bak (Astra-F 1.7TDS 1.7TD ic / Vectra-A 1.7TD F18WR / F18WR+ bak).
Willem
29 mei 2011 om 20:29 #17880306hmm, dan moet ik toch eens gaan kijken wat voor bak ik heb.
weet niet meer of het een f16 of f18 was?valt ie er verder zo in? geen gedoe met vliegwielen, koppelingen etc?
kabelboompje uitpluizen ben ik nooit zo bang voor. vind het erger als ik stad en land moet gaan afzoeken voor de juist assen of vliegwiel… en daar dan ook nog eens een klein fortuin voor kan gaan betalen.
8 juni 2011 om 07:19 #17880307kan wel vertellen dat een diesel tank toch echt anders is als een injectie tank.
meen hier op het forum gezien te hebben dat een injectie tank een aanvooer op het vlotter heeft zitten.
dat is bij een diesel toch al anders, zit ook een flink klotsschot in als ik het goed zie door het vlotter gat.zal kijken of ik wat foto’s kan maken als ik de tank ga wisselen van de aansluitingen, ligt nu in de doos achterin de auto ;)
8 juni 2011 om 07:28 #17880308ben benieuwd hoe die tank er uit ziet. mag ik vragen wat die koste?
had zelf een GTE tank nodig vanwege een ombouw naar injectie, maar heb nu een originele 1.3 tank aangepast. ook de binnenkant.
het principe heb ik afgekeken van een manta B injectietank.8 juni 2011 om 14:17 #17880309ik was 100 euro inc verzenden voor een nieuwe tank kwijt.
jij hebt zoon verdieping erin gemaakt zeg maar? daar had ik ookal aan zitten denken, leek me allee niet zo praktisch met “te veel” verlagen….
tis allemaal beetje lastig te zien, zonder hem open te slijpen ;)8 juni 2011 om 14:34 #17880310het principe komt van een B manta injectietank af, deze heb ik doormidden geslepen om het 1 en ander af te kijken.
hier wordt gebruik gemaakt van een kunststof bakje met een aanvoer pijpje van 10mm.
via dat pijpje stroomt het bakje vol en bij een scherpe bocht blijft dat bakje vol zitten en loopt je brandstofpomp niet droog.omdat dit bakje de vorm van de tank heeft kon ik deze niet gebruiken.
daarom een bakje van staal gemaakt:aanvoer pijpje eraan:
2 gaten in de tank gemaakt:
onderkant dicht gemaakt, je ziet het bakje eruit steken, de gaten voor de aanvoer en retour zitten er ook in.
bezig met aflassen
klaar met lassen
afgewerkt met benzinebestendige kit
binnenkant behandeld met Tapox, een product van Fertan:
http://www.rustbuster.nl/Fertan/Tapox.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;buitenkant behandeld met menie en steenslagbeschermer.
vanavond gaat de tank eronder en ik hoop deze week een heel eind te komen met de ombouw. volgende week weer rijden en dus de tank testen.
9 juni 2011 om 06:08 #17880311ziet er ergens wel logisch uit ja, kende het zo niet.
heb het bij mijn c kadett gewoon opgelost met een t stuk tussen de tank en de pomp waar de retour op terug komt, uit de retour leiding komt zoveel benzine terug, daar loopt ie wel ff op.heb em in elk geval nog ooit voelen stotteren in de bocht, en heb toch regelmatig met bijna legen tank lopen spelen.
zie het niet zo zitten om de nieuwe benzine tank open te slijpen dus ga er vanuit dat het gewoon goed zit in de tank…
maar voor de c kadett wilde ik eigenlijk nog een keer een catch tankje maken. al heb je daar bij een station wat minder mooi de ruimte voor… -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.