Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › Slang los..
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 juni 2011 om 20:13 #17237793
Beste forum leden,
Ik heb vanavond even mijn koppeling opnieuw afgesteld en zag tot mijn verbazing een slang los hangen, hij komt onder het kleppendeksel vandaan en gaat dan naar achteren. Kon zo snel even niks vinden waar in hem op kon aansluiten.
Er komt olie uit wat op mijn blok lekt, en ik maar denken dat de carterpan en de versnellingsbak lekken..
Iemand enig idee wat dit is en waar deze vast hoort?
7 juni 2011 om 20:51 #17880209Jup, op de buis die van de luchtfilterbak naar de gasklep loopt.
Deze zal loshangen met een reden.
de olie die uit de slang komt loopt normaal dan naar de gasklep waardoor deze erg vet en vul word, dit word nu voorkomen.
Bij mij hangt deze ook los, maar dan helemaal bij de rembekrachtigerzodat het aan de achterzijde van de versnellingsbak lekt, alleen mijn versnellingsbak is nu nat aan de onderzijde, maar daar heb ik verder geen last van.
willem
8 juni 2011 om 04:36 #17880210Kan ik die slang niet afdoppen of dichtknopen? Want dan blijft de parkeerplaats ook schoon namelijk.
8 juni 2011 om 05:31 #17880211nee niet dichtmaken anders bouw je druk op en dat wil je niet hebben…
je kunt hem op een oilcatch tankje aansluiten ben je van alle problemen af en het ziet er ook nog eens beter uit…
8 juni 2011 om 10:31 #17880212Oke toppertje! Bedankt!
8 juni 2011 om 15:00 #17880213Moet het gat van de inlaat eigelijk niet afgedopt worden ivm valse lucht/vermogenverlies en vuil? Want die is nog open..
8 juni 2011 om 19:31 #17880214Niemand een idee?
8 juni 2011 om 21:37 #17880215die juist wel afdoppen ja.
9 juni 2011 om 04:22 #17880216Zijn daar dopjes voor bij de dealer Ofzo? Dan hoef ik zelf niks te fabriceren.
9 juni 2011 om 16:08 #17880217Heb er net nog even naar gekeken. Heb werkelijk geen idee hoe ik dat dicht zo kunnen maken. Hoop dat er een dopje voor op de markt is anders word het een kurk ofzo..
9 juni 2011 om 16:11 #17880218Slangetje met een schroefje er in…of een boutje er in.
ligt er maar net aan hoe groot het tuitje is.
Op je remklauwnippels zitten stofdopjes die je ook weer gebruiken kan om wat af te doppen…
De mogelijkheden zijn eidenloos.
9 juni 2011 om 16:39 #17880219het is gewoon echt een gat, en dat tuitje zit nog aan de slang die ik dus heb verlengt met tuinslang zodat de olie op straat lekt ipv op het blok king: ik zal wel ff kijken zo wat ik doe. laat het weten bedankt
9 juni 2011 om 19:22 #17880220is een behoorlijke doorlaat (ongeveer 12mm), zou zeggen een slang erop drukken met een passende bout erin.
Er zijn geen pasdopjes voor te krijgen bij de dealer, daar de dealer dit nooit zou afkoppelen.
bij de way, ik heb mijn eigen oil catch tankje gemaakt..
Ben wel even aan het prutsen geweest
Mijn Carterventilatie slang die normaal naar de inlaat buis achter de motor gaat, hangt los thv de rembekrachtiger (uit het zicht ivm APK afkeur als deze los hangt), dit ivm deze buis ontbreekt, en dat weer ivm er geen standaard inlaat meer op zit, de gasklep is verhuisd van rechts onder naar linksboven van de motor.
maar goed, de motor is niet zo best meer en heeft best wat carterdruk, waarmee olie word meegevoerd, in het geval alles origineel zou zitten zou dat resulteren in een regelmatig vast zittende stappenmotor, vervuilde gasklep, en dicht geplakte EGR-klep, dus eigenlijk is het in mijn geval wel beter zo.
nu heb ik een Beun de Haas Oil Catch tankje gemaakt van een oud Remvloeistof flesje, om 2 redenen
1: kan ik eens kijken hoeveel olie er in een bepaalde tijd via deze slang ontsnapt
2: blijft mijn versnellingsbak (onderzijde) en rembekrachtiger weer schoon (moet wel eerst schoongemaakt worden.Hier heb ik toch maar een paar foto’s van gemaakt:
Carterverntilatie slang heeft een behoorlijke natte neus:
Oil Catch Tank van bovenaf:
nu met Carter ventilatie slang erin:
Willem
10 juni 2011 om 13:52 #17880221Ziet er goed uit haha! Top man. Ik ga ook is prutsen. Ik laat het weten! Thanks!
16 juni 2011 om 09:28 #17880222Ik heb ook een vraag hierover…
bij mijn astra F met x16xel motor heb ik ook deze slang proberen te vinden, maar zie hem bij de bobine naar beneden gaan, en daar zittie vast onder een bocht, hoe krijg ik hem daar los? Of aan de bovenkant vd slang loshalen?
16 juni 2011 om 15:19 #17880223zit op de plastic buis vanaf luchtfilter naar de gasklep, met een OPEL knijpklem op een onmogenlijke plaats vast..
willem
16 juni 2011 om 15:26 #17880224Ja juist, die onmogelijke plek bedoel ik. Kan ik ‘ m ook gewoon op die luchtfilterbuis loshalen? Daar kan je makkelijker bij…
Wat is die x16xel toch altijd met zn kut plaatsen, egr, gasklep en stappenmotor zitten ook al op zo’ n moeilijke plaats achterop het inlaat…
16 juni 2011 om 15:28 #17880225je kan m ook op het klepdeksel los halen en daar afdoppen en dan een andere slang op het klepdeksel zetten…
Willem
16 juni 2011 om 15:29 #17880226Op de klepdeksel is toch die onmogelijke kutplaats? :P
16 juni 2011 om 18:21 #17880227nope, op die inlaat buis
klepdeksel krijg ik zelfs zonder tang los..Willem
18 juni 2011 om 08:53 #17880228Hallo,
Ik wil na allerlei problemen de stappenmotor reinigen.
Waar vindt ik die bij een een 1.4 blok?
Die andere oplossing van je ga ik ook nog uitproberen.Groetjes Geert
@wim-v6 wrote:
is een behoorlijke doorlaat (ongeveer 12mm), zou zeggen een slang erop drukken met een passende bout erin.
Er zijn geen pasdopjes voor te krijgen bij de dealer, daar de dealer dit nooit zou afkoppelen.
bij de way, ik heb mijn eigen oil catch tankje gemaakt..
Ben wel even aan het prutsen geweest
Mijn Carterventilatie slang die normaal naar de inlaat buis achter de motor gaat, hangt los thv de rembekrachtiger (uit het zicht ivm APK afkeur als deze los hangt), dit ivm deze buis ontbreekt, en dat weer ivm er geen standaard inlaat meer op zit, de gasklep is verhuisd van rechts onder naar linksboven van de motor.
maar goed, de motor is niet zo best meer en heeft best wat carterdruk, waarmee olie word meegevoerd, in het geval alles origineel zou zitten zou dat resulteren in een regelmatig vast zittende stappenmotor, vervuilde gasklep, en dicht geplakte EGR-klep, dus eigenlijk is het in mijn geval wel beter zo.
nu heb ik een Beun de Haas Oil Catch tankje gemaakt van een oud Remvloeistof flesje, om 2 redenen
1: kan ik eens kijken hoeveel olie er in een bepaalde tijd via deze slang ontsnapt
2: blijft mijn versnellingsbak (onderzijde) en rembekrachtiger weer schoon (moet wel eerst schoongemaakt worden.Hier heb ik toch maar een paar foto’s van gemaakt:
Carterverntilatie slang heeft een behoorlijke natte neus:
Oil Catch Tank van bovenaf:
nu met Carter ventilatie slang erin:
Willem
18 juni 2011 om 09:09 #17880229Die vind je achterop het inlaat op de gasklep, heb je de boel toch al los, neem beide mee, en liefst de egr ook nog..
18 juni 2011 om 10:24 #17880230Is dat onder het expasievat?
En op de gaslklep?
Die had ik al schoongemaakt. (3x)
Dan moet dus het inlaatspruitstuk los.
De egr is bij een 14 een k..t werk.
En daarvoor heb ik thuis niet het juiste gereedschapGeert
@koenelsenaar wrote:
Die vind je achterop het inlaat op de gasklep, heb je de boel toch al los, neem beide mee, en liefst de egr ook nog..
18 juni 2011 om 20:47 #17880231Op het gasklep huis zit een zwart rond tonnetje met een stekker erop, dat is de stappenmotor.
De EGR kan ook heel goed ROET in het eten gooien bij deze motoren.
Gasklep zit inderdaad ONDER het expansie vat.
deze gasklep moet je in het geheel verwijderen om de stappenmotor te kunnen demonteren.
Als je daar het gereedschap voor heb heb je vast ook wel gereedschap om de EGR los te halen.
Willem
16 juli 2011 om 14:37 #17880232die slang zit bij mij gewoon op het inlaat spruitstuk na de gasklep waar hij hoor te zitten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.