Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › Car Wrap
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 mei 2011 om 20:32 #17237748
Kennen jullie deze al?
Car Wrap
Is het wat?
[youtube:14qnsslf]http://www.youtube.com/watch?v=-v2obEZVA8U[/youtube:14qnsslf]
22 mei 2011 om 20:34 #17879717vind het niks, meestal zijn de eisen dat je lak niet te oud is (ong 3 jaar?) anders trek je het er weer mee af als je de folie beu ben, en als ik een nieuwe auto zou kopen koop ik hem direct in de goede kleur. voor bepaalde delen is het wel leuk (motorkap)
22 mei 2011 om 21:10 #17879718idd ben het met bovenstaande reactie eens.
koop dan een auto fabrieksaf met de mooie kleur die jij mooi vind,
vooral steenslag lijkt me met wrappen een probleem
aangezien het dan verder scheuren kan ? :???:22 mei 2011 om 21:13 #17879719klopt ja.. met steenslag trek je zo je lak ermee af. maar je kan er wel steenslag mee voorkomen als je een beetje dikke folie pakt.. maar om nou daarvoor je auto te folien, nee dankje. steenslag hoort bij autorijden
23 mei 2011 om 17:52 #17879716Helaas zijn Ascona’s niet meer nieuw te koop dus een fabriekskleur kiezen zal moeilijk gaan. :D
Dan wordt het spuiten of wrappen als je een andere kleur wilt.
Als ze het op zulke dure Mercedessen en Ferrari’s doen dan zou het ook wel op een Ascona kunnen. :hmmz23 mei 2011 om 18:00 #17879720@Robbie1974 wrote:
Helaas zijn Ascona’s niet meer nieuw te koop dus een fabriekskleur kiezen zal moeilijk gaan. :D
Dan wordt het spuiten of wrappen als je een andere kleur wilt.
Als ze het op zulke dure Mercedessen en Ferrari’s doen dan zou het ook wel op een Ascona kunnen. :hmmzja.. maar aangezien wrappen net zo duur is als spuiten, en het enige voordeel van wrappen is dat je het er weer af haalt en je oude kleur is weer terug. maar als je lak ouder is dan zoveel jaar word de kans steeds groter dat je de oude lak er mee af trekt.. dus bijv een ascona kun je beter meteen spuiten als wrappen
23 mei 2011 om 18:07 #17879721Volgens mij is de lijm van die wrap ook niet echt bevorderend voor de vernis van de wagen als die er lang op zit. Ik denk als je de wrap eraf haalt dat de lak vol matte plekke ga staan.
24 mei 2011 om 12:58 #17879722Wat kost het??
Dat begint vanaf een kleine 2000 euro voor een auto van mini-formaat, tot bijna 4000 euro voor een Merc S-klasse. Dak van een mini in effen kleur staat voor 445 euro op de trim-line prijslijst. Hoe lang gaat het mee? Fabrikant 3M geeft zeven jaar garantie op de folie zelf.
En als je de carwrap zat raakt? Dan is die weer eenvoudig met een fohn te verwijderen zonder dat er lijmresten achter blijven.
Duitse taxi`s die iedereen kent, zijn allemaal gewrapt!
Er zijn inmiddels BEUNHAZEN die het voor minder doen, maar die zullen niet dezelfde KWALITEIT leveren als de VAKMAN.24 mei 2011 om 13:23 #17879723@jethro wrote:
Wat kost het??
Dat begint vanaf een kleine 2000 euro voor een auto van mini-formaat, tot bijna 4000 euro voor een Merc S-klasse. Dak van een mini in effen kleur staat voor 445 euro op de trim-line prijslijst. Hoe lang gaat het mee? Fabrikant 3M geeft zeven jaar garantie op de folie zelf.
En als je de carwrap zat raakt? Dan is die weer eenvoudig met een fohn te verwijderen zonder dat er lijmresten achter blijven.
Duitse taxi`s die iedereen kent, zijn allemaal gewrapt!
Er zijn inmiddels BEUNHAZEN die het voor minder doen, maar die zullen niet dezelfde KWALITEIT leveren als de VAKMAN.Geloof dat m’n zusje 3400 heeft betaald voor het wrappen van een heule dikke audi…
9 juni 2011 om 16:02 #17879724@Goossens Bjorn wrote:
Volgens mij is de lijm van die wrap ook niet echt bevorderend voor de vernis van de wagen als die er lang op zit. Ik denk als je de wrap eraf haalt dat de lak vol matte plekke ga staan.
Broertje van men baas ( is eigenaar van http://www.ceeseffect.nl ) heeft zijn Volvo van zwart naar wit gewrapt. Dit heeft er een half jaar opgezeten. Heeft het er nu weer af omdat hij de auto tekoop heeft. Maar er is niks van te zien. Lak is niet aangetast of iets en de lijm bleef er ook niet opzitten.
9 juni 2011 om 16:15 #17879725ALs dat zoveel moet kosten laat ik hem liever bij een spuiterij achter.
Het is iig wel heel mooi, maar gewoon te duur.
9 juni 2011 om 21:20 #17879726@Fearless wrote:
ALs dat zoveel moet kosten laat ik hem liever bij een spuiterij achter.
Het is iig wel heel mooi, maar gewoon te duur.
Prijs is wat ik op men werk hoor nagenoeg gelijk aan spuiten. Het voordeel van wrappen is wel dat je originele lak super beschermt is. Het nadeel ofja nadeel.. het nadeel voor iemand met een oudere auto is dat eigenlijk de wagen schadevrij moet zijn. geen deukjes of roest.
11 juli 2011 om 11:34 #17879728Proef folie is binnen, binnenkort even de motorkap doen.
11 juli 2011 om 18:02 #17879729schijnt dat de politie er nog niet zo wild op is op dat gewrap.
criminelen vinden het wel intresant om voor een paar honderd de auto een andere kleur laten wrapen dan een overval oid doen waar ze goed aan verdienen en vervolgens 1 km verder of zo de wrap er weer af halen binnen een paar minuten.is natuurlijk wel slim bedacht, ze zoeken een rooie auto maar binnen ene paar minuten is ie weer zwart haha
12 juli 2011 om 10:08 #17879730:wors ik bedoel :argue :angel :jerry
12 juli 2011 om 10:13 #17879731Sssssssst……nu heb je mijn plan onthuld.
:jerry
23 juli 2011 om 20:02 #1787972725 juli 2011 om 12:51 #17879732Hebben we mooi gedaan Broer!! :thumb
25 juli 2011 om 13:34 #17879733Ik zie ook steeds meer auto’s die van fabriek af al gewrapt zijn. Onze buren hebben een dyhatsu (of hoe je dat ook schrijft, takke jappe). daar zijn sowieso alle kunstof delen zoals bumpers, spiegels, wielkassen etc. gewrapt. Ik vermoed dat dit goedkoper en tevens sterker is op de kunstof delen dan het spuiten ervan.
Verders bied het ook wel voordelen, zo zitten er bijvoorbeeld voor de achterwielkassen van een kia sportage kleine “pads” van folie van zo’n 6 bij 15 cm die steenslag voorkomen door de uitstekende wielkassen. Deze kun je gewoon jaarlijks vervangen voor aanzienlijk minder geld als het compleet overspuiten van de achterpanelen.
Verders gaat het ontzettend hard met de techniek in de drukkerij en vinylproducten en zal dit steeds goedkoper gaan worden. Terwijl de kosten van het spuiten van een auto redelijk gelijk blijven.25 juli 2011 om 13:45 #1787973415 euro per vierkante meter. :thumbup
8 augustus 2011 om 16:37 #17879735nice!! goed gelukt hoor!! :wors
9 augustus 2011 om 22:43 #17879736@soepkiepe wrote:
schijnt dat de politie er nog niet zo wild op is op dat gewrap.
criminelen vinden het wel intresant om voor een paar honderd de auto een andere kleur laten wrapen dan een overval oid doen waar ze goed aan verdienen en vervolgens 1 km verder of zo de wrap er weer af halen binnen een paar minuten.is natuurlijk wel slim bedacht, ze zoeken een rooie auto maar binnen ene paar minuten is ie weer zwart haha
Ze kunnen beter een taxi bellen dan zijn ze sneller en goedkoper uit. ;)
:jerry10 augustus 2011 om 11:30 #17879737Dat ziet er echt strak uit.
Hoe lang heeft dat geduurt ? :P
erg last van lucht bellen ?10 augustus 2011 om 12:40 #17879738@Boaz wrote:
Dat ziet er echt strak uit.
Hoe lang heeft dat geduurt ? :P
erg last van lucht bellen ?Dankje
Eerste keer, dus dat duurde langer. 1,5 uur zonder de pauze’s. hehe
Luchtbellen zitten er niet in, deze blaas je weg met hete lucht dan krimpt de folie.
En anders trek je de folie weer omhoog en laat de lucht ontsnappen en trekt de folie weer strak.Ik had wel last van vuil, omdat ik het buiten heb geplakt, maar ook weer het zelfde verhaal, je trekt de folie weer omhoog verwijderd het vuiltje met wat vocht van de plakzijde van de folie en plakt het weer opnieuw.
:thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.