Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › kleppendekselpakking
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 mei 2011 om 20:47 #1723767124 mei 2011 om 21:22 #17878874
Die ringetjes zijn volgens mij klepstoter seals. Er lijken er ongeveer 16 in de verpakking te zitten, dus ik denk dat het voor een 2.0 16v is.
Pakking kan ook prima daar voor zijn, lijkt me. Iets met de twee losse delen bij de nokken assen. Ieder as-huis een pakking.Maja, V6 24v kan ook, maar dan kan ik de ringetjes niet thuisbrengen.
25 mei 2011 om 09:30 #17878875Zijn die ringentjes niet voor tussen de deksel en de kop waar de bouten door heen gaan.
25 mei 2011 om 09:39 #17878876Dit is een klepdeksel pakking voor een C18XE(L), X18XE, X20XEV, X20XER, Z20LEx, X22XE, Z22XE en Y22XE.
Ringetjes zijn voor tussen de kop en de klepdeksel, op de plaats waar de boutgaten zitten25 mei 2011 om 10:48 #17878877maar ik heb er dus niks aan?
dacht wel dat het voor v6 was,omdat er 2 pakkingen in zit en op de achterkant staat alleen opel 2.5
25 mei 2011 om 13:16 #17878878Nou ja wat mij betreft zou ik haast wel zeggen een V6, want mijn kleppendeksel (x20xev) gaan volgens mij 10 boutjes in, dus dat zouden 10 ringen moeten zijn.
25 mei 2011 om 14:05 #17878879google het art. nummer ff. weet je het waarschijnlijk meteen.
anders even naar h-base en daar nummers vergelijken.(zal je mischien niet vinden waarvoor hij is maar kan je wel zien waarvoor hij niet is)25 mei 2011 om 14:26 #17878880Maar eeh een V6 zou toch 4 nokkenassen moeten hebben?? Deze pakking op de foto heeft er maar twee??
25 mei 2011 om 16:26 #17878881dit vind ik er over
http://www.autopartsbargain.com/reinz-engine-valve-cover-gasket-set-15-34268-02.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
25 mei 2011 om 16:29 #17878882en op h base krijg ik deze pakking…precies hetzelfde
http://start.mijngrossier.nl/catalog/artikelinfo.aspx?ia=OSPUPNOUOROOPL&ag=OMPUPR&an=QJRVPMOSOQOQ&hk=OJ&ab=OJPNPLOUPMQSRRQJRVPMOSOQOQ&sy=&fk=QLSSSTSPSV&pc=OQPN&t=QIRNOKOXORON&s=OLPP&k=80-JR-DN” onclick=”window.open(this.href);return false;
ok met die 2 zwarte gekke dinge:P:Pwaar zijn die voor???
25 mei 2011 om 17:12 #178788732de link doet et niet.
Verder moet ik mee gaan met de mensen die zeggen dat het voor een 2.0 16v (evt Ecotec) is.
Kop is twee delig, 1 deel voor inlaat as en 1 deel voor uitlaat as. Aan de pakking zie ik zo ook maar 1 nokkenas-tandwiel uitsparing per stuk, en de V6 heeft 4 nokkenassen en zou dus 2 uitsparingen per pakking moeten hebben.25 mei 2011 om 20:07 #17878883die 2e link is van h base
daar voer je je kenteken in en dan krijg je alles voor je ride
en de kleppendeksel pakkig die ik daar zie is precies het zelfde als deze…zover ik kan zien25 mei 2011 om 21:43 #17878872zijn de nummers gelijk? h-base werkt met ook vooral met reinz namelijk.
klependekselpakkingen van een v6 gaan meestal per stuk. zou je er dus 2 van nodig hebben als je beide deksels wil voorzien van een nieuwe pakking
25 mei 2011 om 21:56 #17878871serieus??
ik dacht dat dit genoeg was,omdat er 2 van die pakingen inzaten :wors
dus dan zou ik er 4 nodig hebben:P4 pakkingen dus..2 setjes van 2:p
25 mei 2011 om 21:57 #17878870ps de nummers zijn idd gelijk
13 juni 2011 om 10:28 #17878884is wel een pakking set voor een v6
dit is voor 1 kleppendeksel
per kleppendeksel zitten 2 pakkingen
die ringen die er bij zitten komen binnen in het deksel waar de boutjes door gaandus voor de 2 kleppen deksel van de motor heb je 2 van deze sets nodig
wat jij nu hebt is maar voor 1 kleppendeksel13 juni 2011 om 12:39 #17878885Voor de V6 heb je 2 klepdeksel sets nodig!!!
en deze kan goed voor een V6 zijn hoor.
Willem
13 juni 2011 om 14:35 #17878886ok thanks allemaal
voor nu hou ik het bij 1,want het gaat alleen om de voorste.
was laatst bij een garage en die zij dat ie poreus was,dr zat namelijk olie bij mn voorste 3 bougies.13 juni 2011 om 16:35 #17878887@bigmike wrote:
ok thanks allemaal
voor nu hou ik het bij 1,want het gaat alleen om de voorste.
was laatst bij een garage en die zij dat ie poreus was,dr zat namelijk olie bij mn voorste 3 bougies.doe de andere dan ook maar
en bestel ook maar een setje andere kleppen deksels
probleem zit in het krom trekken van de kunsstof kleppen deksels en meestal niet in de pakkingenof zoek een setje alu deksels van een b vectra v6
dan ben je er zeker van af13 juni 2011 om 21:26 #17878888Klopt, kromme kunsstof klepdeksel meestal het probleem…
bij aluminium deksels gaan deze pakkingen zo goed als nooit lekken, mijne zijn 15jaar en 204.000km oud, en stil dry..
Willem
14 juni 2011 om 12:05 #17878889@bigmike wrote:
ok thanks allemaal
voor nu hou ik het bij 1,want het gaat alleen om de voorste.
was laatst bij een garage en die zij dat ie poreus was,dr zat namelijk olie bij mn voorste 3 bougies.met onze v6 hebben wijdaar ook problemen mee gehad en je kan ook niet op 1 been staan dus ik zou ze gelijk allebei vervangen is bij mijn v6 ook gedaan :thumb
en nog effies een tip doe er geen vloeibare pakking tussen is alleen maar klere zooi en daarvan gaat je moterblok zweten ;)
suc6 ermee
groetjes Lindy
14 juni 2011 om 18:39 #17878890@linlicious25 wrote:
@bigmike wrote:
ok thanks allemaal
voor nu hou ik het bij 1,want het gaat alleen om de voorste.
was laatst bij een garage en die zij dat ie poreus was,dr zat namelijk olie bij mn voorste 3 bougies.met onze v6 hebben wijdaar ook problemen mee gehad en je kan ook niet op 1 been staan dus ik zou ze gelijk allebei vervangen is bij mijn v6 ook gedaan :thumb
en nog effies een tip doe er geen vloeibare pakking tussen is alleen maar klere zooi en daarvan gaat je moterblok zweten ;)
suc6 ermee
groetjes Lindy
Vloeibare pakking is niks mis mee, maar je moet het wel goed gebruiken.
Als de ondergrond vettig is, kleeft de vloeibare pakking niet en kan hij inderdaad gaan zweten (oftewel: lekken).
Maak je alles goed schoon en droog vantevoren, dan is er niks aan de hand.Verwijderen kan wel een bitch zijn, gezien het spul dus plakt, net als siliconenkit. Dan moet je echt met krabbertjes de prut weg gaan halen.
Hell, m’n neef heeft het nog een tijd als koppakking gebruikt. Dat spul kan echt wel wat hebben, zolang je het maar goed doet.
(ouwe mitsubishi, originele pakking was niet meer voor een fatsoenlijke prijs te krijgen schijnbaar. vloeibare pakking er tussen, problem solved.) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.