Forumindex › Forums › Modellen › Astra › contactslot hapert, astra g!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 mei 2011 om 15:10 #17237607
Hallo mensen,
Bij onze astra g uit 2000 hapert het contactslot, de sleutel gaat er goed in alleen omdraaien gaat steeds moeilijker!
Hebben meer mensen dit en is dit te verhelpen?
Hij doet het ook bij de reserve sleutel.Grt sylvester
26 mei 2011 om 16:23 #17878033is een kwaal van de astra g, hoe warmer het wordt des te beroerder je de sleutel om kunt draaien.
oorzaak is het uitslijten van het mechanisch gedeelte van het contactslot en vuilopbouw/uitharden van het vet wat in het contact slot zit.
beste oplossing is dit gedeelte te vervangen, echter wat je ook kunt proberen is het slot inspuiten met wd40 en vervolgens het slot opnieuw invetten met grafiet.
mestal krijg je het slot dn weer mooi gangbaar.
26 mei 2011 om 17:06 #17878034klopt, kheb er ook last van.
En inderdaad, hoe warmer => hoe moeilijker. Best wel stom, maar kheb er al met leren leven :hmmz
26 mei 2011 om 18:36 #17878035Ik vind het verschrikkelijk iritant, dus wil er vanaf.
Ik heb hem al ingespoten met met wd40 en ook met grafietvet, mar dit help niet.
Is het slot eventueel ook los te maken, misschien dat iemand dat al een keer heeft gedaan?27 mei 2011 om 07:28 #17878036deed mijn oude astra ook, geen WD40 gebruiken omdta die een vettige substansie achterlaat en het vaak enkel ergen maakt, grafietvet, nee vet moet je ook niet gebruiken, de enige oplossing is sileconenspray, vaak moet je er zelf een tuitje voor maken om diep genoeg in het contactslot te kunnen spuiten, dan kan hij nog jaaaaaaren mee zonder ook maar iets te vervangen.
Mark
27 mei 2011 om 17:10 #17878037Ik heb het idee dat er gewoon iets geblokkeert wordt, soms is hij goed soms doet hij het slecht.
Vind het niet echt makkelijk, vandaar dat ik er af wil.28 mei 2011 om 05:23 #17878038gewoon ff remmenreiniger er in spuiten, word het vuil weg geblazen, en het vet een stuk dunner van!
28 mei 2011 om 06:02 #17878039Ik heb het idee dat het geen vet of viesigheid is, je hebt het gevoel alsof er wat geblokkeerd wordt?
30 mei 2011 om 16:52 #17878040Ik ken het probleem, de schijf die normaal gesproken terugspringt bij verwijderen van sleutel blijft dan af en toe hangen,
na wat poeren met de sleutel in het slot springt hij terug en is weer bruikbaar.
het is inderdaad erg iritant, dus elke goede oplossing is welkom ;)30 mei 2011 om 18:37 #17878041Ik vind het dus waardeloos, van het weekend ga ik het slot demonteren omdat niemand weet het zit.
Kan nooit moeilijk zijn, heb dit bij astra f ook wel is gedaan, dus dit zou wel het zelfde zijn!
Maar uitleg mag altijd!30 mei 2011 om 21:25 #17878032Ja het is de ring, gewoon sileconenspray gebruiken, zo moeilijk is dat niet, heb ik ook gedaan en dan blijft het weer een half jaar goed gaan.
31 mei 2011 om 13:47 #17878042Ik heb hem al vaker in gespoten, maar is geen oplossing, dat is tijdelijk jezelf voor de gek houden;)
Dus ga een goede oplossing zoeken en anders een ander contact slot.1 juni 2011 om 15:07 #17878043Ach een keer in het half jaar inspuiten vind ik niet je eigen voor de gek houden, je kunt natuurlijk proberen alles uit elkaar te slopen schoon te maken en met lithium vet lichtjes in te smeren maar eerlijk gezegd was even een langer slangetje maken voor de sileconenspay veeel makkelijker gedaan.
Mark
29 juni 2011 om 21:20 #17878044ik heb het inderdaad van de week ook ondervonden eerst kreeg ik um helemaal niet meer omgedraaid na een tijdje klooien kwam ik erachter dat al ik de sleutel erin steek omdraai en tegelijkertijd indruk dan draait ie wel weer goed. had er al rekening mee gehouden met het warme weer dat het wel eens kon gebeuren…
30 juni 2011 om 00:12 #17878045ik heb ook wel dat die niet goed terug komt dan druk ik er een keer met me vingers tegen aan en dan springt die wel terug, maar af en toe een keer wat siliconenspray naar binnen werken vinden ze wel lekker wd-40 is not done!
30 juni 2011 om 16:46 #17878046Slot geheel demonteren…
Uit elkaar halen – schoonmaken met ontvetter of remmen reiniger – weer in elkaar zetten – plaatjes aan uiteinde afveilen en afbramen aan de zijkanten – alles weer schoonmaken met ontvetter of remmen reiniger – daarna alles dun invetten met lager vet – alles weer in elkaar zetten
Let op dat er geen veertjes wegspringen en de plaatjes weer goed terug komen
Slot uit elkaar halen met de sleutel erin en met de sleutel eruit halen de plaatjes tegen houden! zodat ze niet weg springen…
Als je geen idee hebt hoe een slot in elkaar steekt moet je hier niet aan beginnen!!! het is een pruts klusje maar het werkt wel en is een veel permanentere oplossing dan inspuiten met kruipolie o.i.d.
30 juni 2011 om 19:39 #17878047Kijk dat is het beste bericht to nu toe.
Ik heb wel is bij een astra f zo het contact slot gemaakt.
Werkt het slot van een astra g het zelfde??30 juni 2011 om 21:44 #17878048Tip om niet de plaatjes weg te laten schieten is gewoon de sleutel in het contactslot laten zitten tijdens demonteren :thumbup
4 juli 2011 om 16:03 #17878031Werkt bij een Astra G precies hetzelfde als bij aan Astra F (eigenlijk bij alles auto’s)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.