Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › diagnose stekker en lampje aansluiten c20xe m.2.8
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 maart 2012 om 07:01 #17237581
hoi ik heb nu een c20xe m 2.8 in mijn c kadett hij loopt nu maar ik wil nu nog wel even de diagnose stekker aansluiten en ik heb een ledje als uitleeslampje nu heb ik een schema van een diagnose stekker
a=massa kleur [bruin]
b= activeerleiding motorelektroniek [bruin/geel]
c= activeerleiding transmissieelektroniek
d= activeerleiding lcd-instrument en boordcomputer
f= batterijspanning kl30 [rood]
g= bidirektionale gegevensleiding motorelektroniek en transmissieelektroniek [bruin/wit]
nu is rood en bruin simpel maar waar moet ik me led lampje op aansluiten zodat ik knippercode kan uitlezen zijn dat de andere twee draden die nog over zijn en wat moet er veder met de andere draden gebeuren.
ik hoor het graag vast bedankt voor de reacties en hulp :thumb1 april 2012 om 07:43 #17877818bruin/blauw is voor je Motronic lampje, en deze is massa geschakelt.
Om alleen je motor uit lezen heb je bruin/wit, bruin/geel, schakel plus en een massa nodig op je uitleesstekker.
succes
1 april 2012 om 12:51 #17877819dit vind ik ook wel interessant voor mij LET ;)
het mm lampje werkt naar behoren. uitlezen met de paperclip gaat ook.
maar via de diagnoseapparatuur gaat nog niet…
heb nog een paar kabeltjes los liggen, want die komen niet kleur op kleur overeen1 april 2012 om 19:49 #17877820als c20let gechipt is wil deze vaak niet meer uitlezen, of alleen als die op contact staat en dan geen live date….
1 april 2012 om 21:54 #17877821hmm das wel klote dan.
als hij op de bank afgesteld word zal de stekker toch wel moeten werken lijkt me he?
2 april 2012 om 05:31 #17877822@sw16v wrote:
en dan geen live date….
Dat is gaar. Dus je kan niet dataloggen als die gechipt is????
Leuk met een storing op een sensor ofzo, die je er normaal uitpakt door de waardes te bekijken met datalogger.Ik zie het wel als een nadeel.
2 april 2012 om 07:54 #17877823Geldt dit dan ook voor de c20xe? Ik heb er 1 in mijn corsa B met Tech 1 stekker. Is een blok uit een Kadett uit ’91.
Ik kan wel de foutcodes uitlezen en wissen via de opcom maar ik kan van geen 1 sensor de actuele waarden bekijken.Zit een chip in, ik weet niet welke..
3 april 2012 om 20:20 #17877824bedankt voor de info ga er even mee stoeien :thumb
3 april 2012 om 20:29 #17877825@Looney wrote:
Geldt dit dan ook voor de c20xe? Ik heb er 1 in mijn corsa B met Tech 1 stekker. Is een blok uit een Kadett uit ’91.
Ik kan wel de foutcodes uitlezen en wissen via de opcom maar ik kan van geen 1 sensor de actuele waarden bekijken.Zit een chip in, ik weet niet welke..
Heb ik ook, maar met de Tech1 kan ik wel alles uitlezen…
3 april 2012 om 20:36 #17877826Hoe heb jij dit zitten dan? Of heb je de originele chip soms? Wellicht dat het hierin zit :hmmz
Het is toch mooi als je dit gewoon uit kan lezen…
3 april 2012 om 22:36 #17877827@Looney wrote:
Hoe heb jij dit zitten dan? Of heb je de originele chip soms? Wellicht dat het hierin zit :hmmz
Het is toch mooi als je dit gewoon uit kan lezen…
Geen idee welke chip, de vorige eigenaar claimde dat hij gechiptuned was… Kan hem met de Tech1 prima uitlezen, echter met een “chinese” opcom niet(alleen foutcodes, geen sensorwaardes).
4 april 2012 om 17:27 #17877828Die marktplaats advertentie schijnt er 1 te zijn met serienummer en al, zou dat alsnog een chinese versie zijn of is dit een betere waar je wel sensorwaardes mee kunt bekijken?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.