Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Opel Astra H OPC onderhoud
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 mei 2011 om 06:26 #17237573
Hallo,
Ik wil een Opel Astra H OPC kopen , heb er 1 op het oog alleen mijn vraag is of er nog dingen zijn waar ik extra op moet letten?
Ik heb ook geprobeerd het onderhoud te achterhalen maar daar kan ik niks over vinden.
Zag alleen dat de distributieriem bij 120.000 vervangen moet worden.Ik vraag me af bij hoeveel km de turbo vervangen of schoongemaakt moet worden . iemand een idee?
Zal binnenkort een paar foto`s posten.
Alvast bedankt.
Mvg,
Gianluca
27 mei 2011 om 06:58 #17877708Hi
Sorry to reply in English.
Check the air flow meter, those things tend to break.
You can disconnect the air pipe at the top hat intake and check how much oil is in it. This should give an indication if the turbo is on its way out – as well as if it is smoking white smoke when idling, but not when driving.Some guys in South Africa have done up to 200 000 km on a turbo and it is still fine, and we have a pretty harsh climate in Johannesburg, turbos working overtime.
27 mei 2011 om 07:10 #17877709Thnx for your Reply
27 mei 2011 om 07:36 #17877710@pwnerer wrote:
Black Astra H OPC +
— 157.5kW, 211hp, 354Nm :: op de wielen*** The English Dutchman***
.
Dat is wel wat minder pk’s als ze aangeven bij opel. :hmmz
Mijn H opc kwam ook al lager uit als dat hij theoretisch moest hebben, maar ik zit nou toch op een nette 275pk en 430N/m op de wielen. :)
27 mei 2011 om 07:49 #17877711@botssiee wrote:
@pwnerer wrote:
Black Astra H OPC +
— 157.5kW, 211hp, 354Nm :: op de wielen*** The English Dutchman***
.
Dat is wel wat minder pk’s als ze aangeven bij opel. :hmmz
Mijn H opc kwam ook al lager uit als dat hij theoretisch moest hebben, maar ik zit nou toch op een nette 275pk en 430N/m op de wielen. :)
211pk aan de wielen is net iets meer dan 240 aan de krukas, dus klopt met aangegeven ;)
als jij 275PK aan de wielen hebt dan heb je iets van 320PK aan de krukas, of je hebt vermogen aan de wielen en aan de krukas door elkaar gehaald :vertag27 mei 2011 om 07:56 #17877712wat heb je aan je auto gedaan om er meer PK`s uit te halen??
27 mei 2011 om 08:05 #17877713@botssiee wrote:
@pwnerer wrote:
Black Astra H OPC +
— 157.5kW, 211hp, 354Nm :: op de wielen*** The English Dutchman***
.
Dat is wel wat minder pk’s als ze aangeven bij opel. :hmmz
Mijn H opc kwam ook al lager uit als dat hij theoretisch moest hebben, maar ik zit nou toch op een nette 275pk en 430N/m op de wielen. :)
That’s some serious power :)
In terms of power upgrades here:
Guys normally go for software remap
Downpipe and exhaust
Intake (CDTI airbox)
Intercooler upgradeWe have pretty bad quality fuel here, so to get some decent power, we usually have to buy a good octane booster.
— My written Dutch isn’t very good, so I will write in English. But I can pretty much understand all the writing :)
27 mei 2011 om 16:07 #17877714Weet iemand of er nog dingen zijn waar ik extra op moet letten?
Ik ga hem namelijk volgende week ophalen.Alvast bedankt,
27 mei 2011 om 17:10 #17877715@Basgsi wrote:
211pk aan de wielen is net iets meer dan 240 aan de krukas, dus klopt met aangegeven ;)
als jij 275PK aan de wielen hebt dan heb je iets van 320PK aan de krukas, of je hebt vermogen aan de wielen en aan de krukas door elkaar gehaald :vertagOh dat wist ik niet, ik dacht dat ze met de technische gegevens altijd bedoelde wat hij werkelijk heeft, of ja nou ik er zo over na denk is adt dan ook het werkelijke pk’s ;)
Die van mij had 275pk op de rollenbank, dus ik neem aan dat het dna op de wielen is. :)
@ Gianluca
Toen hij op de rollenbank geweest was hij alleen software matisch aangepast (phase 1) bij EDS en een andere downpipe eronder.
Maar bij EDS gaven ze aan dat hij alleen met die phase1 al op 285pk zou zitten en ik had er dus ook nog een andere downpipe onder zitten, dus vandaar dat ik toen de 275pk wat aan de lage kant vond.Geen probleem ik kan wel engels lezen :)
Dat is wel jammer dat de brandstof daar niet zo goed is :(27 mei 2011 om 19:35 #17877716Hoeveel heeft die gelopen dan?
28 mei 2011 om 06:04 #17877717Hij heeft nu 101.000 gelopen.
Maar ik koop hem incl. nieuwe distributie , waterpomp , loop en spanrollen , multiriem en grote beurt.
Hoop dat ik zo een tijdje van het onderhoud af ben.29 mei 2011 om 16:57 #17877718Ik heb nog een vraagje.
Weet iemand waar ik carbon sierstrips kan vinden voor de Astra H OPC.
Ik heb alleen de sierstrips voor het dashboard gevonden op http://www.originalcarparts.nl .
Ik zoek ze nu nog voor de deuren.Iemand een idee?
Greetzz
29 mei 2011 om 18:22 #17877719@Gianluca wrote:
Ik heb nog een vraagje.
Weet iemand waar ik carbon sierstrips kan vinden voor de Astra H OPC.
Ik heb alleen de sierstrips voor het dashboard gevonden op http://www.originalcarparts.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; .
Ik zoek ze nu nog voor de deuren.Iemand een idee?
Greetzz
De dealer…..
29 mei 2011 om 18:31 #17877720Ze werden volgens mij origineel geleverd op de Nurburgring dus bij de dealer zijn ze wel te verkrijgen waarschijnlijk.
29 mei 2011 om 19:17 #17877721Ja alleen dan zal je waarschijnlijk een heel nieuw deur paneel moeten halen, want ik kreeg ze er op geen een mogelijkheid van af.
Je krijgt ze er volgens mij alleen vanaf door ze eraf te breken. ;)
29 mei 2011 om 19:28 #17877722Zitten er ook op gelijmd als ik het goed heb. Je kunt ze dus alleen maar kapot eraf krijgen.
1 juni 2011 om 20:11 #17877723je zou het deurpaneel eraf kunnen halen, je kan dan het stripje eraf boren, het zit met verschillende pinnetje vast gesmolten maar dat zie je wel als je het paneel eraf hebt.
1 juni 2011 om 20:37 #17877724Idd zoals spacejam zegt ze zitten vast gesmolten maar zijn wel los te boren idd. Ik heb op een groot engels forum gezien dat ze de nieuwe strips weer vast smelten met een soldeerbout.
Zal dus al met een klusje zijn maar het is te doen.
2 juni 2011 om 08:56 #17877707Maar je kan de gene die je eraf haald daarna dus niet meer gebruiken?
Ik heb die delen bij mij zelfs van carbon gemaakt met van dat 3M spul, maar de deurstrips zijn dus net niet helemaal naar me zin, omdat ik er niet goed bij kon, omdat ik ze niet van het deurpaneel afkreeg.
Maar om daar nou nieuwe voor te kopen…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.