ECU uitgelezen en nu???

Forumindex Forums Modellen Tigra ECU uitgelezen en nu???

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237527
    LindaTigra
      Lid sinds:
      1 November 2010

      Omdat mijn auto het leuk vind om stationair zo’n 3000 toeren te draaien zijn we op dit forum op zoek gegaan wat het probleem zou kunnen zijn. Naar aanleiding van de topics van andere forummers hebben we de ECU uitgelezen met de paperclip methode. De foutcodes die we hebben genoteerd zijn:
      13 Oxygen sensor [No change in voltage/ open circuit]
      24 Vehicle speed sensor [No signal]
      33 Inlet manifold Pressure Sensor [Voltage too high]
      35 Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor [Low Voltage]
      43 Linear EGR system (XEV systems) [Faulty]
      47 air pump relay [Low Voltage]
      47 Linear EGR system (XEV systems) [Faulty]
      71 Air Temparature Sensor (ATS) [High Voltage]
      84 Injector Valve 4 [Low Voltage]
      85 Injector Valve 5 [Low Voltage]
      93 Hall Effect Switch [Low Voltage]

      Hieruit concludeer ik dat de EGR nier naar behoren functioneerd en hopelijk de overige meldingen worden veroorzaakt omdat de moter niet aanstond tijdens het uitlezen.

      Graag hierover jullie meningen, alvast bedankt.

      Op Markplaats staat ook een advertentie van een EGR simulator, heeft iemand dit al eens geprobeerd? Denken jullie dat zoiets zou kunnen werken en zal dit inhouden dat je alleen het stekkerblokje van de EGR lostrekt en deze op de simulator plaats en klaar is klara?

      Ik lees graag hoe jullie hierover denken.

      Groetjes, Linda

      #17877206
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        Trekt je motor niet gewoon valse lucht?
        Dan kan je ook zon rits aan storingen krijgen

        #17877207
        LindaTigra
          Lid sinds:
          1 November 2010

          Dat moeten we nog eens een keer goed nakijken dan, we hebben het gecontroleerd.
          Het rubber na het gasklephuis ziet er nog goed uit, van hetgeen je kan zien tenminste.

          Iemand anders nog ideeën?

          #17877208
          KiLLaHeRTz
            Lid sinds:
            30 August 2010

            Ga naar de action en koop een paar remmenreiniger bussen voor een paar euro en spuit eens in de rondte langs verschillende luchtslangen.

            #17877209
            gertjuh1968
              Lid sinds:
              20 February 2011

              je kan het ook met een slangetje valse lucht opsporen.
              dan doe je de een uiteinde bij je oor, en met de andere uiteind ga je bij de slangen langs om te horen waar misschien valse lucht word aan gezogen. dit hoor je snel genoeg als er valse lucht ergens word aangezogen.
              das m,n ervaring.

              Gert

              #17877210
              LindaTigra
                Lid sinds:
                1 November 2010

                Zo, daar zijn we weer. Heeft wat lang geduurd ivm vakantie.
                Vandaag maar eens de remmenreiniger onder de motorkap gespoten en inderdaad als ik op het inlaatspruitstuk spoot ging de motor spontaan netjes lopen :D en even later liepen de toeren zo weer op. :(
                Dus met het vervangen van een pakking zou ik er moeten wezen?

                #17877211
                LindaTigra
                  Lid sinds:
                  1 November 2010

                  Ik heb de bovenste pakking vervangen, degene waarop ik spoot en de motor direct reageerde, maar toen ik alles weer in elkaar had, bleef de motor toeren maken na een seconde of 20.
                  Tijdens het vervangen van de pakking kwam ik nog een los pijpje tegen op het spruitstuk waarvan het slangetje gebroken was, maar de rest van het slangetje was weg, dus waar dat aan vast moest had ik geen idee van.
                  Slangetje tijdelijk even afgedopt, komt immers ook valse lucht door, maar dat hielp ook niet.
                  Dus naar de sloop gereden en daar onder de motorkap van een tigra gekeken waar dat slangetje dan aan vast zou moeten zitten, slangetje gehaald, maar ook dat was het niet.
                  Uiteindelijk toch de auto maar weggebracht naar de garage voor reparatie.
                  Blijkt de onderste pakking van het inlaatspruitstuk verrot geweest te zijn. Aan de kant van cilinder 1, blijkt de plek te zijn waar het meestal fout gaat met de pakking.
                  Beste man is naar eigen zeggen meer dan een dag bezig ermee geweest, gelukkig was de rekening schappelijk.

                  Bedankt voor de hulp van deze storing. later verder met de volgende uitdaging.

                  #17877212
                  1985
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 January 2006

                    Het is inderdaad wel een aardige K klus om bij die pakking te komen. Een hele dag vind ik wel lang, maar als de rekening goed was zou ik nu genieten van een goed rijdende auto :thumb

                    #17877213
                    LindaTigra
                      Lid sinds:
                      1 November 2010

                      Nou de rekening was 150, toch heel netjes voor een garage, voor dat uurloon red ik dat niet.
                      Ben ik natuurlijk wel een hobbyist, maar wil niet zeggen een NoNo.
                      Ik snap nog wel wat. ;)
                      Binnenkort meer info over wat we hebben verbeterd aan de Tieg

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.