Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › tigra verlagen..help :D
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 mei 2011 om 08:47 #17237494
wij zijn erachter dat de schokbrekers achter slecht zijn ( nadat we wat spullen vervoert hebben maakte hij veel herrie) :cry
Hij veert heel veel ( achter) dus even getest met induwen, en hij blijft langer doorveren dan normaal..
nu hebben we een aantal vragen:
zijn dit de schokbrekers?
welke schokbrekers zijn goed?
We twijfelen of we hem verlagen ofniet…. hebben jullie hem verlaagd, zo ja met welke schokbrekers? Voor lijkt me niet zo een goed plan om het te verlagen omdat hij natuurlijk al een lage neus heeft..29 mei 2011 om 14:16 #17876896heb je al onder de tigra gekeken.
je hebt best kans dat je veerschotel(s) of achterstedeel van de chassisbalk het begeven heeft en dat de veer er tussen uit ligt
versleten schokbrekers maken geen herrie tenzij de banden helemaal in de wielkasten gedrukt wordenn maar dan heb je de kont ook op de straat liggendoorgerotte veerschotels en chassisbalken is een kwaal van de tigra a / corsa b.
30 mei 2011 om 21:43 #17876897Mochten de veer schotels in orde zijn waar Miraltje je voor waarschuwt (helaas Tigra/Corsa kwaal) en je voor deze tigra, of je volgende auto ‘ooit’ een nieuw onderstel nodig hou rekening met het volgende:
Wil je levensduur, kwaliteit met comfort en toch laag: Weitec (zelf zeer goede ervaring mee!), Eibach, KW (Prijzen goedkoopste VASTE sets vanaf 300 euro)
Let op dat de grotere merken ook meer test werk hebben gedaan en daar door beter zijn ontwikkeld en het is daarom ook aan te raden om een SET te kopen (schokbrekers & veren want die zijn op elkaar uit ontwikkeld/ontworpen/gebouwd)
Goedkope merken gaan hobbelen met bij sportieve/agressieve acties het gevolg dat niet alle 4 wielen even goed op het wegdek gedrukt worden!
(Nu gaan hier mensen op het forum roepen: Ja maar dat doe ik niet!!! Maar wat met die ene onverwachte situatie waarbij je moet uitwijken omdat een andere deelnemer een fout maakt?!)
Ik zal nooit zeggen dat goedkope sets slecht zijn, maar iedere auto die hobbelt heeft op een ‘slechte’ weg (klinkerwegen/spoorvorming etc) een slechtere wegligging tegen over A merken omdat de wielen dan eerder het contact met de weg verliezen vanwege de stijfheid! En een goed onderstel is natuurlijk ook altijd een meer waarde voor de auto!
31 mei 2011 om 10:58 #17876898Ik had het idd gelezen… hmm hoe kom ik erachter of deze slecht zijn, ennuh.. zijn ze dat dan aan beide kanten?
Hij danst als het waren… als ik 1 keer erop druk, en hij komt omhoog, gaat hij nog 1 keer heen en weer. De garage zegt schokbrekers?
31 mei 2011 om 12:47 #17876895ik kwam erachter bij m,n astra toen ik op de snelweg reed, de wagen ging zoeken en de achterkant swabberde over de weg.
toen werd het tijd om de schokbrekers te vernieuwe.31 mei 2011 om 13:36 #17876899hmm hij zwabbert niet.. zoekt wel….
31 mei 2011 om 16:09 #17876900@vandenenkw wrote:
Ik had het idd gelezen… hmm hoe kom ik erachter of deze slecht zijn, ennuh.. zijn ze dat dan aan beide kanten?
Hij danst als het waren… als ik 1 keer erop druk, en hij komt omhoog, gaat hij nog 1 keer heen en weer. De garage zegt schokbrekers?
Het wiel er af en de wielkast schoonmaken (zachte spons/afwaskwast + water) en goed kijken vanuit de wielkast en natuurlijk het punt waar de schokbreker aan de auto vast zit. (LET OP: Verwijder je de tectiel (zwarte Teer/kit achtige substantie) ALTIJD weer opnieuw aanbrengen!!! dit voorkomt roest)
Van binnen moet je de kapjes/klepjes/deurtjes even van de bekleding er af halen en kijken of je roest tegen komt op het casco.
1 juni 2011 om 07:48 #17876901thnx voor de tip :thumb zondag gaan we ermee aan de slag!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.