Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › schroefset..
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 juli 2011 om 14:07 #17237432
ik ben van plan een schroefsetje te kopen maar ik weet namelijk niet goed welke.
kw 402.52 euro http://91.192.36.156/~gkbimport/zoekkwschroefsets/
weitec 377.37 euro http://91.192.36.156/~gkbimport/zoekweitecschroef/
ap 359.00http://91.192.36.156/~gkbimport/zoekapschroef/
bij ap helemaal van onderhet is voor een corsa b 1200. bj 2000.
weet iemand hoeveel het kost voor dat te laten plaatsen
en men zegt ook je mag zo veel betalen je blijft wiebelen ? is daar niets aan te doen ?
bij ap helemaal van onder staat schroefset hardheid in stelbaar is dat tegen het wiebelen30 juli 2011 om 15:03 #17876354weitec en kw zijn prima sets. En wat bedoel je met wiebelen? De meeste schroefsets zijn vrij stug, dus heb je geen last van schommelen of overhellen van de auto.
30 juli 2011 om 15:07 #17876355wiebelen komt meestal door versleten/lekke schokbrekers, die je dus vervangt door degene die bij je schroefset zitten
30 juli 2011 om 15:10 #17876356en vergeet niet om stalen stabilisatokoppelrstangetjes a 40€ te kopen en erop te zetten mits je meer als 4 cm wil zakken
30 juli 2011 om 16:03 #17876353Alle drie wel prima merken. Zeker gezien je slim bent geweest en niet het allergoedkoopste uit te zoeken (schroefsetjes staan op marktplaats voor een krappe 200 euro enzo, maar das vaak troep).
Maar wat bedoel je met wiebelen? Het zijwaarts overhellen als je een bocht om rijdt? Dat blijft namelijk altijd, maar wordt wel veel minder met een schroefset of verlagingsset. Naast het optische effect dat je auto lager staat, is dat ook een van de dingen waar een verlaging goed voor is.
Meestal is het na het plaatsen van zo’n set zoveel beter dat je er niets meer aan hoeft te doen, maar als je het toch nog teveel vind, kan je er voor kiezen om een dikkere stabilisatorstang te plaatsen. Die zou je bijvoorbeeld van een Corsa GSi kunnen nemen.
Hoeft trouwens alleen op de voorkant, de achterkant heeft dat niet gezien er een achter-as balk onder een Corsa B ligt. (Een Calibra heeft het weer wel, omdat die volledig onafhankelijke ophanging aan de achterkant heeft)Het monteren er van…. sja, dat zou je even op moeten zoeken, maar met schroefsets heb je het probleem van het monteren van veren op de veerpoten niet. Dus dat is redelijk snel gedaan. Geef een garage een uurtje en de boel zit er onder. Dus denk aan 1 uur garagetarief, wat ergens tussen de 50 en 100 euro zal liggen.
Het verhaal van hardheid instelbaar doelt op de mogelijkheid om de compression en rebound van de dempers in te stellen.
Soms de beide instellingen onafhankelijk en soms tegelijk met 1 instelling.
De demper houd namelijk de actie van de veer tegen op het moment dat er beweging is in de hoogte. Stel, je rijd over een drempel, dan wil de auto vooruit blijven gaan terwijl de veer indrukt en je wiel omhoog komt in de wielkasten.
De demper zorgt dat die beweging tegengehouden wordt zodat de body van de auto ook nog mee omhoog gaat.In sommige auto’s kan je met 80kmh over een drempel heen racen zonder dat je de drempel merkt. Daar is de demper erg slap zodat de body van de auto erg de neiging heeft om op 1 hoogte te blijven.
Als je hardere dempers hebt, zal je de body van de auto sneller mee omhoog komen en dat voel jij ook binnenin de auto.
Als je auto verlaagd is, is het slim om hardere dempers te hebben, want je auto staat laag en is misschien niet meer in staat om op 1 hoogte over een drempel heen te vliegen. Dan moet de auto wel heel snel mee omhoog komen om de onderkant niet te beschadigen.30 juli 2011 om 17:10 #17876357@McKaamos wrote:
Alle drie wel prima merken. Zeker gezien je slim bent geweest en niet het allergoedkoopste uit te zoeken (schroefsetjes staan op marktplaats voor een krappe 200 euro enzo, maar das vaak troep).
Maar wat bedoel je met wiebelen? Het zijwaarts overhellen als je een bocht om rijdt? Dat blijft namelijk altijd, maar wordt wel veel minder met een schroefset of verlagingsset. Naast het optische effect dat je auto lager staat, is dat ook een van de dingen waar een verlaging goed voor is.
Meestal is het na het plaatsen van zo’n set zoveel beter dat je er niets meer aan hoeft te doen, maar als je het toch nog teveel vind, kan je er voor kiezen om een dikkere stabilisatorstang te plaatsen. Die zou je bijvoorbeeld van een Corsa GSi kunnen nemen.
Hoeft trouwens alleen op de voorkant, de achterkant heeft dat niet gezien er een achter-as balk onder een Corsa B ligt. (Een Calibra heeft het weer wel, omdat die volledig onafhankelijke ophanging aan de achterkant heeft)Het monteren er van…. sja, dat zou je even op moeten zoeken, maar met schroefsets heb je het probleem van het monteren van veren op de veerpoten niet. Dus dat is redelijk snel gedaan. Geef een garage een uurtje en de boel zit er onder. Dus denk aan 1 uur garagetarief, wat ergens tussen de 50 en 100 euro zal liggen.
Het verhaal van hardheid instelbaar doelt op de mogelijkheid om de compression en rebound van de dempers in te stellen.
Soms de beide instellingen onafhankelijk en soms tegelijk met 1 instelling.
De demper houd namelijk de actie van de veer tegen op het moment dat er beweging is in de hoogte. Stel, je rijd over een drempel, dan wil de auto vooruit blijven gaan terwijl de veer indrukt en je wiel omhoog komt in de wielkasten.
De demper zorgt dat die beweging tegengehouden wordt zodat de body van de auto ook nog mee omhoog gaat.In sommige auto’s kan je met 80kmh over een drempel heen racen zonder dat je de drempel merkt. Daar is de demper erg slap zodat de body van de auto erg de neiging heeft om op 1 hoogte te blijven.
Als je hardere dempers hebt, zal je de body van de auto sneller mee omhoog komen en dat voel jij ook binnenin de auto.
Als je auto verlaagd is, is het slim om hardere dempers te hebben, want je auto staat laag en is misschien niet meer in staat om op 1 hoogte over een drempel heen te vliegen. Dan moet de auto wel heel snel mee omhoog komen om de onderkant niet te beschadigen.danku voor je uitleg en welk setje raad je dan aan ?
en moest ik er dan ng iet bij toevoegenen met wiebelen bedoel ik eigenlijk soms zie je een verlaagde auto voorbij rijden die wiebelt op gewoone weg .op en neer gaan
30 juli 2011 om 17:13 #17876358dat is nou de stugheid van een schroefset, de auto reageert op elke hobbel.
30 juli 2011 om 17:20 #17876359@*Jurgen* wrote:
dat is nou de stugheid van een schroefset, de auto reageert op elke hobbel.
niets aan te doen ?
30 juli 2011 om 17:26 #17876360niks aan te doen nee.
als je laag wil rijden kost je dat heel simpel comfort ;)een goede set voor niet te veel geld is v-maxx (met 2 jaar garantie)…voor rond de 300 euro heb je zo’n set…monteren gaat echt niet lukken in een uurtje..reken er maar gerust 2 voor.
daarbij MOET je je auto na het verlagen opnieuw uitlijnen a 75 euro bij een GOED bedrijf.30 juli 2011 om 17:33 #17876352@waltwalt500 wrote:
niks aan te doen nee.
als je laag wil rijden kost je dat heel simpel comfort ;)een goede set voor niet te veel geld is v-maxx (met 2 jaar garantie)…voor rond de 300 euro heb je zo’n set…monteren gaat echt niet lukken in een uurtje..reken er maar gerust 2 voor.
daarbij MOET je je auto na het verlagen opnieuw uitlijnen a 75 euro bij een GOED bedrijf.een vriend van mij wel een bmw :P 5 deurs , schroefset geen gewiebel :D
groote van de auto zekker?
30 juli 2011 om 17:48 #17876361denk het wel ja….een corsa weegt niks…normaal dat ie gaat stuiteren..hoe lager hoe meer stuiteren
30 juli 2011 om 17:49 #17876362wel balen kan ik dan mischien mijn geld better elders in steken ? (ng steeds auto :d )
30 juli 2011 om 17:56 #17876363als je lager gaat lever je comford in..daar is niks tegen te doen…maar vind je dat dan zo erg om wat comford in te leveren?
op de snelweg rijd een lage auto heerlijk….op een 80 weg ook…op een klinkerweg is het een ramp ;)
gewoon je eigen aanpassen dan komt alles goed :thumb30 juli 2011 om 18:09 #17876364@waltwalt500 wrote:
als je lager gaat lever je comford in..daar is niks tegen te doen…maar vind je dat dan zo erg om wat comford in te leveren?
op de snelweg rijd een lage auto heerlijk….op een 80 weg ook…op een klinkerweg is het een ramp ;)
gewoon je eigen aanpassen dan komt alles goed :thumbik weet dus niet wat ik moet verwachten :P
30 juli 2011 om 18:24 #17876365Neem gewoon een vaste verlagingsset van -60, dan hou je nog best comfort over, maar ziet er toch nog netjes uit.
30 juli 2011 om 18:28 #17876366ma geraak je nie mee door keuring e:S
30 juli 2011 om 22:32 #17876367Als je wilt verlagen kun je het beste het in 1 keer goed doen.
Door een schroefset aan te schaffen van een gerespecteerd merk.
En als je echt laag gaat is het zeker verstandig om ook veerpootbruggen te monteren zowel voor als achter.
om de torsie in je carroserrie te verminderen.Miss handig om eerst bij jezelf te raden te gaan wat je precies wilt bereiken.
En geen geld in dingen steekt die je of niet nodig hebt of waar je uiteindelijk toch niets mee doet.Gr Leonard
31 juli 2011 om 01:54 #17876368Ik heb ook ooit een nieuw setje gemonteerd van zo rond de 250 euro op mijn kadett GSI. En daarmee hobbelde hij ook.
Ach. Ik vond het altijd wel grappig. En had er zeker geen last van ofzo. Hoort er een beetje bij.
Comfort ga je op inleveren. Dat is gewoon wat je kan verwachten. Drempels, bulten en gaten ga je 8 keer harder voelen. Maar je gaat ook veel harder door de bochten kunnen. En ik vind het altijd wel grappig als ik moet bukken om uberhaupt de deur van het slot te halen. Of als je achter anderen rijdt en meer naar de achterklep staart dan dat je echt door hun raam kan kijken.
:D31 juli 2011 om 07:19 #17876369het “wiebelen” ligt ook een beetje aan of je nog hoge banden hebt.
hoe hoger deze zijn hoe meer comfort als je platte banden rijdt in combinatie met een schroefset zoals ik dan stuiter je aardig de tent uit.
kwestie van wat je zelf wil,ik vind het wel ok en kan er mee leven.
wat montage betreft een schroefset heb ik in 1 uur er onder zitten stelt niks voor.
losse veren 1,5 uur tot 2 uur afhankelijk van hoe vast alles zit.
uiteraard moet je daarna meteen de boel laten uitlijnen want de kans dat alles nog staat zoals het moet is zeeeeeer minimaal.
maar jij woont een uur van mij vandaan,als je graag wil en je wil je wagen verlagen zeg het maar ik help graag31 juli 2011 om 12:06 #17876370@Leodelikker wrote:
Als je wilt verlagen kun je het beste het in 1 keer goed doen.
Door een schroefset aan te schaffen van een gerespecteerd merk.
En als je echt laag gaat is het zeker verstandig om ook veerpootbruggen te monteren zowel voor als achter.
om de torsie in je carroserrie te verminderen.Miss handig om eerst bij jezelf te raden te gaan wat je precies wilt bereiken.
En geen geld in dingen steekt die je of niet nodig hebt of waar je uiteindelijk toch niets mee doet.Gr Leonard
weet je mischien prijzen van een veerpootbrug?
31 juli 2011 om 12:08 #17876371@hanskadett wrote:
het “wiebelen” ligt ook een beetje aan of je nog hoge banden hebt.
hoe hoger deze zijn hoe meer comfort als je platte banden rijdt in combinatie met een schroefset zoals ik dan stuiter je aardig de tent uit.
kwestie van wat je zelf wil,ik vind het wel ok en kan er mee leven.
wat montage betreft een schroefset heb ik in 1 uur er onder zitten stelt niks voor.
losse veren 1,5 uur tot 2 uur afhankelijk van hoe vast alles zit.
uiteraard moet je daarna meteen de boel laten uitlijnen want de kans dat alles nog staat zoals het moet is zeeeeeer minimaal.
maar jij woont een uur van mij vandaan,als je graag wil en je wil je wagen verlagen zeg het maar ik help graagok ty :D ik contacteer je ng wel eens ;)
31 juli 2011 om 12:29 #17876372waarom zou je met een vaste verlaging niet door de keuring heen komen? En waarom neem je dan wel een schroefset? Is toch hetzelfde?
31 juli 2011 om 13:26 #17876373@*Jurgen* wrote:
waarom zou je met een vaste verlaging niet door de keuring heen komen? En waarom neem je dan wel een schroefset? Is toch hetzelfde?
ja ze zeggen tog dat je met verlagingset nie door de keuring kan , omdat je daar geen keuringsbewijs van kunt krijgen?
31 juli 2011 om 16:47 #17876374@wellez wrote:
@*Jurgen* wrote:
waarom zou je met een vaste verlaging niet door de keuring heen komen? En waarom neem je dan wel een schroefset? Is toch hetzelfde?
ja ze zeggen tog dat je met verlagingset nie door de keuring kan , omdat je daar geen keuringsbewijs van kunt krijgen?
Dat zou dan ook gelden voor een schroefset.
Ik weet trouwens niet welk keuringspapier je precies nodig hebt, maar als papieren van het duitse TuV voldoen, bestel je toch gewoon iets duits met TuV keurmerk?
Ook dan zijn er trouwens niet altijd papieren bij, maar dan heeft het gehele merk een keuring gekregen en dan zijn papieren overbodig. B.v. bij dempers en veren van Bilstein. Heb zelf een set dempers van Bilstein (zonder papier, maar wel TuV keurmerk dus) icm een set veren van Vogtland (met los TuV papier)@wellez wrote:
@McKaamos wrote:
*knip verhaal*
danku voor je uitleg en welk setje raad je dan aan ?
en moest ik er dan ng iet bij toevoegenen met wiebelen bedoel ik eigenlijk soms zie je een verlaagde auto voorbij rijden die wiebelt op gewoone weg .op en neer gaan
Zoals al gezegd, dat soort “wiebelen” is stuiteren. Hoe lager je gaat, hoe harder je dempers moeten zijn omdat je anders je auto naar de klote rijdt.
Een Corsa is relatief lichtgewicht, dus die zal inderdaad eerder stuiteren.
Je kan het “probleem” tegengaan met de instelbare dempers, maar je marge wordt altijd kleiner als je gaat verlagen. Of je moet echt met een slakkentempo gaan rijden zodat je niet de hele veerweg hoeft te benutten, maar dan is de lol van het rijden weer weg :P Plus dat andere wegmisbruikers zich aan jouw rijstijl gaan ergeren.2 augustus 2011 om 14:18 #17876375@McKaamos wrote:
Hoeft trouwens alleen op de voorkant, de achterkant heeft dat niet gezien er een achter-as balk onder een Corsa B ligt.
Niet helemaal waar, er zit zeker verschil in de dikte van de stabistang die IN de achteras van een Corsa B of Tigra A zit!
Die van de eerste serie GSi is de dikste (diesels ook volgens mij).@Topic Starter:
Houdt er rekening mee dat ook je velgen en banden geschikt zijn voor je de verlaging die je wilt gaan bereiken.
Doe je dat niet of pas je ze niet aan, dan kunnen ze in de wielkasten gaan aanlopen!De door jouw genoemde sets zijn prima.
Met hardheid instelbaar kan je hem van geen comfort / demping verstellen naar iets van comfort.
Dat is zeker aan te raden als je dagelijks in de auto rijdt en af en toe wil hoeken.
Zorg er er voor dat dit dan van buitenaf te doen is.Kijk er ook naar dat een schroefset van Inox of goed verzinkt is, anders kan je hem over een paar jaar echt niet meer fatsoenlijk hoger of lager stellen.
Veerpootbruggen heb je voor boven en onder (voorzijde) en achter (montage op dempers en geschroefd).
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.