Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › vraagje versnellingsbak
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 mei 2011 om 20:16 #17237366
ik heb een c20xe met dis.zoveel ik het weet heeft c20xe met dis.een komvliegwiel.
ik heb een platvliegwiel (lichtevliegwiel) gekocht met sasch sinterplaat met ompdrukgroep.moet nog erop gezet worden.
nou wil ik weten of ik mijn standaart f20 op deze set kan plaatsen want standaart is het komvliegwiel,nou ga ik een platvliegwiel monteren.en mijn 2de vraag wil een korte versnellingsbak monteren een f16 of f13.zullen deze versnellingsbakken ook passen zonder aanpassingen als ik deze set monteer?
31 mei 2011 om 22:22 #17875578Ik ben zelf niet van de voorwielaandrijvers, maar volgens mij moet dat geen probleem zijn..
31 mei 2011 om 22:30 #17875579Dat vliegwiel moet passen.
F16 bak past ook, bij een F13 loopt de standaard drukgroep (voor plat vliegwiel) tegen het koppelingshuis aan.
Probeer of hij past met sinterplaat-set, draai de motor ook even rond als je de bak erop hebt.
De eerste (en laatste) keer dat ik een F13 probeerde op een C20XE paste dat perfect.
Alles ingebouwd, helemaal klaar, toen wilde de auto niet starten…… :shock: :shock: :shock:
Startmotor kreeg spanning, maar de motor draaide niet rond. Bleek dus achteraf dat de drukgroep het koppelingshuis raakte, maar dat hij precies goed stond, toen we de bak monteerden. :shock: :shock: :shock:1 juni 2011 om 09:19 #17875580heb ik idd ook een keer gehad, maar doorstarten totdat deze door de wand sloeg,
nieuwe f13 gemonteerd met drukset van f13, ging toen goed met 8v.
Nu met 16v trekt een standaard f13 koppelingsset het niet meer, versterkte set gehaald op rallybanden.nl
pakt als een aap… alleen gaat het versnellingsbakkie nu wat olie eruit gooien.
maar wel leuke tijden op 0 – 100 kmWat ik ervan weet is een drukgroep + sinterplaat van een f20 te groot, krijg je hetzelfde verhaal als hierboven, gat in de bak
je kan het vliegwiel pakken van je f20, deze passend maken om F13 set op te monteren (drukgroep mooi centreren op C&C freesbank, gaten boren voor bevestiging drukgroep) dan gewoon een F13 erop en gaan, van F16 weet ik het niet1 juni 2011 om 11:05 #17875581voor mij is belangrijk dat ik de versnellingsbak zonder aanpassingen moet worden monteerd.ik ben zelf in buitenland en hier hebben ze niet zoveel kennis voor c20xe en hier willen ze eigenljik ook niet erg aan de motor werken.daarom is het het voor mij belangrijk als ik deze set monteer probleem loos het versnellingsbak moet passen.ik vind zelf het f20 versnellingsbak 10x niks.duurt jaren tot die op toeren komt.en versnellingsbakken hier zijn echt veelste duur heb geen kans om 1tje tekopen en proberen als het niet past weer een andere tekopen.moet in 1 keer goed zijn.
1 juni 2011 om 18:50 #17875582ik heb nou een hele schone f16 gevonden komt van ascona.is dit een f16 cr of een wr versie iemand met ervaring?
2 juni 2011 om 07:07 #17875577dat kan je zien aan de code die op het versnellingsbakhuis staat.
die dingen werden door elkaar geleverd.
2 juni 2011 om 10:28 #17875575nou heb ik 2 f16 versnellingsbakken gevonden de ene is van ascona er staat gm 90 129 128 0000-12.
En de andere komt van vectra a c20ne er staat C355.Nou welke is nou korter en better?
2 juni 2011 om 21:10 #17875576Kan iemand mij uitleggen de eindoverbreging van een versnellingsbak.wat is nou lang en wat is nou een korte versnelling?is een eindoverbregging van f16 versnellingsbak met c 3.55 of 3.72 korter?
22 juli 2011 om 18:37 #178755843.55 is korter dan een 3.72. 3.55 trekt dus beter, maar ook kans dat de motor over zijn toeren draait in 5.
23 juli 2011 om 21:17 #17875583@Nicowico wrote:
3.55 is korter dan een 3.72. 3.55 trekt dus beter, maar ook kans dat de motor over zijn toeren draait in 5.
ehhhh nee? hoe hoger het getal hoe groter de overbrengverhouding is. Dus hoe hoger de overbrengverhouding, hoe sneller deze optrekt, simpel gezegd
25 juli 2011 om 13:54 #17875585 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.