Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › wat voor kopeling update mogelijk
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 juni 2011 om 09:15 #17237300
hallo,
ik heb een c20xe met een versleten koppeling wat zijn er mogelijk betreft tuning van de koppeling,
ombijv koppeling te monteren van een LET ofzo iets heb een plat vliegwiel.kan ik bijv standaart xe koppeling nemen met let drukgroep of andersom?
welke vliegwiel is beter plat of kom?
10 juni 2011 om 15:31 #17874869heej kiyamizo
ik heb ook dat zelfde probleem maar ik weet niet welk vliegwiel ik heb
weet iemand daar meer over wat je allemaal pas is op een xe en welk vliegwiel er op een let zit ivm drukgroep van een let
is de druk groep wel sterker van een LET ik weet het niet heb iem,and erwaring hier mee of met een andere sport koppeling (ik wil niet zon cenerbruns ofzo dan kan me meisie er niet meer in rijden :Dmvg kevin
11 juni 2011 om 07:35 #17874868een kopelingsplaat van een let past niet op een xe en omgekeerd ook niet behalve als je een f28 bak steekt je kan dan beter een goede kopeling van sachs halen die kunnen meer koppel aan dan dat ze aangeven .van de de drukgroep weet ik niet dacht dat het wel gaat
12 juni 2011 om 08:35 #17874870elke sachs performance koppelingsset (drukgroep, plaat en lager) is prima voor een c20xe.
en bij de platen heb je keus uit diverse soorten:
organisch geveerd
sinterbrons geveerd
sinterbrons starHeb met allen gereden en zeker de 1e 2 zijn door iedereen mee te rijden, ook in de file.
Je kan ook kiezen voor OMP, National Sports die hebben ook goede opties voor (bijna) standaard motoren.
12 juni 2011 om 09:10 #17874871Gewoon een originele LUK koppeling doet het ook prima.
Ligt er ook een beetje aan tot hoever je wilt gaan en wat je ermee doet, maar ik weet dat
190 pk geen probleem is voor een LUK en dat het dan gewoon nog lekker licht te bedienen is voor de vrouwtjes, en normaal mee te rijden is.Ik persoonlijk vind een plat vliegwiel fijner op een XE, omdat je dan ook je koppeling kunt v.v. zonder dat je bak er af hoef, mits je een service luik hebt dan.
Al heb ik een bewerkt en afgedraaid GM komvliegwiel die 0,8 kg lichter is dan een afgedraaid GM plat vliegwiel. Allen waren de kosten wel weer 2x zo duur.
Het is maar net wat je wilt.
succes met je keuze
:thumb
12 juni 2011 om 15:34 #17874872wat is het verschil in organisch en sinter, in organisch iets minder sterk ofzo?
moet ik organisch nemen voor een beetje circuit gevoel op de weg?
13 juni 2011 om 21:19 #17874873een organische is soort van orriginele stijl
voor beetje sportief gebruik pak je een sinterbrons geveerde
alleen cirquit pak je een starre sinterbrons14 juni 2011 om 15:27 #17874874het materiaal bepaalt hoeveel vermogen het aankan.
ga je echt grote vermogens / extreme krachten erop zetten, dan kan je er voor kiezen geen ronde plaat te nemen, maar 1 met 5 of 4 padjes.
heb op een phase 2 let prima kunnen rijden met een organisch geveerde, ook op circuit 1/4 mile.
voelde geen verschil met de latere sinterbrons geveerde.starre sinterbrons kan ook bij normaal gebruik, moet je alleen mee leren rijden. :jerry
14 juni 2011 om 15:55 #17874875@Mr. Bone wrote:
Gewoon een originele LUK koppeling doet het ook prima.
Ligt er ook een beetje aan tot hoever je wilt gaan en wat je ermee doet, maar ik weet dat
190 pk geen probleem is voor een LUK en dat het dan gewoon nog lekker licht te bedienen is voor de vrouwtjes, en normaal mee te rijden is.Ik persoonlijk vind een plat vliegwiel fijner op een XE, omdat je dan ook je koppeling kunt v.v. zonder dat je bak er af hoef, mits je een service luik hebt dan.
Al heb ik een bewerkt en afgedraaid GM komvliegwiel die 0,8 kg lichter is dan een afgedraaid GM plat vliegwiel. Allen waren de kosten wel weer 2x zo duur.
Het is maar net wat je wilt.
succes met je keuze
:thumb
Voor straat dan want mijn ori koppeling slipt met een launch op de mickey thompsons. Oké, zijn semi drag slicks, maar toch ;)
14 juni 2011 om 19:28 #17874876@ Mayhem: Op Bitburg doet die LUK het van mij prima hoor, ook op semi slicks.
Moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat me koppeling 5000 km oud is en me blok vrij standaard. Maar ook met de tijd op andere stokken en chip op maat, verwacht ik geen problemen. Ruben reed ook met 190 zonder gas en 230 pk met gas op een standaard koppeling, en dan zat er nog een sper in ook.
Maar ik ben wel met je eens als je echt verder wil gaan er bijna niet mee op straat rijd, je voor een versterkte clutch moet gaan.
Ga je de 24e trouwens Drachten?14 juni 2011 om 20:57 #17874877Idd originele (LUK) koppeling gaat lang goed hoor.
heb 1x luk set gehad en achter diverse motoren, 185pk c20xe, en 280pk fase2 LET en 310pk fase3 LET…… bij de laatste gaf die na een jaar racen pas de geest….
heb nu geveerde cinterbrons met versterkte drukgroep achter een 3.5kg billit steel vliegwiel. valt goed mee te rijden ook voor het meisje.
enige nadeel wat ik ondervind is, dat de koppeling warm moet zijn voor hij goed aangrijpt (dus niet koude start vol t gas er op…..) anders slipt ie soms nog….
14 juni 2011 om 21:06 #17874878dus ik kan eigenlijk gewoon de normale set nemen want ik wil wel gewoon lekker sportief rijden maar ik ga niet egt racen en ik hoor nu de verhalen dat de standaart koppeling het goed houd
mvg kevin15 juni 2011 om 05:36 #17874879@Mr. Bone wrote:
@ Mayhem: Op Bitburg doet die LUK het van mij prima hoor, ook op semi slicks.
Moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat me koppeling 5000 km oud is en me blok vrij standaard. Maar ook met de tijd op andere stokken en chip op maat, verwacht ik geen problemen. Ruben reed ook met 190 zonder gas en 230 pk met gas op een standaard koppeling, en dan zat er nog een sper in ook.
Maar ik ben wel met je eens als je echt verder wil gaan er bijna niet mee op straat rijd, je voor een versterkte clutch moet gaan.
Ga je de 24e trouwens Drachten?Mijne is ook niet zo gek oud, maar als ik meerdere keren kort achter elkaar met me mickey’s launch vind ie t toch niet heel tof. Toen ik ze net binnenhad ben ik in de polder proefstarts gaan maken, beetje kloten met toerental en bandenspanning.
Drachten ben ik niet, is vrijdag as usual toch?
16 juni 2011 om 10:53 #17874880@ Kevin172839: advies al ik het zo leest, “pak een LUK”
@ Mayhem: Ik ben er de 24e ook niet, kan geen vrij krijgen.
Maar 30 sep. ben ik wel in Bitburg, misschien zie ik je daar wel:thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.