Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Uitlijnen achterwielen een probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 juni 2011 om 11:39 #17237295
Ik wilde de auto vierkant laten uitlijnen maar bij de achterkant aangekomen
kregen ze geen enkele beweging in de stelas (ik weet niet hoe deze as heet).
Ze zijn er een tijd mee bezig geweest maar helaas!Nu wil ik een linker en een rechter stelas bestellen zodat ik ze zelf met hulp van handige vriend
er onder kan zetten en dan alsnog vierkant uitlijnen.
Weet iemand waar ik ze kan bestellen bv internetwinkels?
En hoe noem je deze stelas?10 juni 2011 om 13:04 #17874846Kijk even hier, http://start.mijngrossier.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;, volgens moet je nummer 16243-01 (Spoorstang Compleet) hebben.
Staat onder, Onderstel – Stuurdelen/wielophanging
Met dit nummer kan je bij de betere automaterialen het onderdeel bestellen.
10 juni 2011 om 13:29 #17874847@Mr.T wrote:
Kijk even hier, http://start.mijngrossier.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;, volgens moet je nummer 16243-01 (Spoorstang Compleet) hebben.
Staat onder, Onderstel – Stuurdelen/wielophanging
Met dit nummer kan je bij de betere automaterialen het onderdeel bestellen.
Ja dat is m volgens mij. SUPER!!
Kan ik ook rechtstreeks bestellen of leveren ze m niet aan particulieren?10 juni 2011 om 13:32 #17874848Je kan bij de automaterialenhandel dit bestellen, ik weet niet waar je woont anders kon ik je aangeven waar je moest zijn.
10 juni 2011 om 13:38 #17874849@Mr.T wrote:
Je kan bij de automaterialenhandel dit bestellen, ik weet niet waar je woont anders kon ik je aangeven waar je moest zijn.
Ik woon in Vleuten (Utrecht), maar ik zou dat zeker wel bij een brezan o.i.d. kunnen bestellen?
Hartstikke bedankt voor je info!10 juni 2011 om 17:10 #17874850Kan je beter naar Teilman in Nieuwegein of Handelsonderneming De Leeuw in IJsselstein
De Leeuw
Middenweg 26
3401 MB IJsselstein Ut
030 6868899Tielman
Ravenswade 102-104
3439 LD Nieuwegein
030 2888414De Leeuw in IJsselstein is zelfs op zaterdag tot 15:00 open.
10 juni 2011 om 19:55 #17874851Warmstoken met de brander, als die dan niet loskomt dan is er iets niet goed.
10 juni 2011 om 23:00 #17874843@Fearless wrote:
Warmstoken met de brander, als die dan niet loskomt dan is er iets niet goed.
Niet noodzakelijk.
Die van mj linksachter zou om echt perfect te zijn ook ietsje moeten bijgeregeld worden.
De betreffende spoorstang hebben ze ook al rood gestookt en ze was met geen stokken los te krijgen.
Ze moet in principe ook gewoon vervangen worden.11 juni 2011 om 05:09 #17874845Delen van wiel ophanging en/of stuurinrichting moet je niet warm stoken maar gewoon vervangen!
11 juni 2011 om 08:35 #17874844Ik heb altijd auto’s uitgelijnd van oldtimers tot nieuwe wagens.
Vooral de oudere golfjes waren drama en daar kwam maar wat vaak de brander er bij te pas om de borgmoeren los te krijgen en het geheel weer draaiend te krijgen.Nou kan je natuurlijk niet met het spul warm gaan uitlijnen. Want wat warm is zet uit en dan klopt de uitlijning niet. Moet dus wel weer afkoelen voordat je gaat stellen.
Ik kan het me niet voorstellen dat de boel niet los komt als de boel al rood gloeiend gestookt is.
Ik heb tot nu toe zo alles los kunnen krijgen…Je moet natuurlijk wel de moeren stoken en het gedeelte waar het schroefdraad in draaid, want anders trek je de armpjes zo krom…en dat mag weer niet.
11 juni 2011 om 10:49 #17874852Kan je al particulier ook een toegang aanvragen voor mijngrossier.nl ?
11 juni 2011 om 10:59 #17874853ik heb een wachtwoord aanlaten maken door gewoon even te vragen bij de onderdelenboer.
11 juni 2011 om 11:26 #17874854Inlognaam en ww zijn niet nodig, je kan ook inloggen via http://www.hbase.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;
Stuurdelen e.d. moet je nooit warmstoken, dit moet je alleen doen als je het gaat vervangen. Zoals al aangegeven veranderd de structuur van het materiaal door het warmstoken ook al maak je alleen de moer warm, zal het materiaal erom heen ook warm worden. Hierdoor veranderd de structuur, door het afkoelen wordt de verandering van structuur definitief, een van de veranderingen is de hardheid van het materiaal wat zachter wordt. Je kan het materiaal latten schrikken, alleen heb je dan de kans dat het materiaal te hard wordt waardoor het eerder breekt.
11 juni 2011 om 19:27 #17874855Theoretisch klopt het wat je zegt hoor, maar het gebeurd overal wel ;)
Ik heb een eigen inlog bij schaftenaar ivbm autotechnische gegevens. is handig bij distributieriem vervangen enz…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.