Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › tuning insignia 1.8
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 juni 2011 om 08:56 #17237237
Dag Allemaal,
Ik heb 1 jaar insignia 2.0 ctdi gereden en nu rij ik een 1.8 benzine. Wat mij opvalt is het hoge brandstofverbruik van de 1.8. Ik rij ca 70% snelweg en 30% binnenweg, kom niet boven de 80km/h en 130 km/h uit en zie dat ik 1:11 rij. Weten jullie of de 1.8 ook getuned kan worden zodat mijn verbruik wat beter wordt en heb je ook een adresje?
Groeten en nog veel rij plezier
12 juni 2011 om 11:02 #17874343weet dat over het algemeen bij het chippen het verbruik van een diesel er veel meer op vooruit gaat dan van een benzine, stel je verbruik word na het chippen nu 1:12 of 1:13, kun je gaan rekenen hoelang het duurt om de kosten van het chippen er weer uit te rijden en of je daar wel genoeg profijt van hebt. EDS in duitsland zie ik hier heel veel voorbij komen met alleen maar positief nieuws, weet niet of die meer voor vermogen gaan of ook voor het verbruik zal je even op een andere reactie moeten wachten
12 juni 2011 om 22:10 #17874344Hallo,
1.8 gebruikt inderdaad veel, de motor moet te hard werken, ik heb nu 2.0 turbo, die rijd 1 op 9.3, de 1.8 reed 1 op 8.9. nu meer rijplezier met niet veel meer verbruik.
Ik heb met de 1.8 ook chiptuning gedaan (datatechnic) resultaat viel erg tegen, duur, weinig vermogenswinst en bijna geen verschil in verbruik. Ze beloven veel, uiteindelijk zijn het allemaal dezelfde softwarekastjes die je elecrtonica voor de gek houden.
Je kan je geld beter in een zwaardere motor steken.
Gr. Hans
13 juni 2011 om 11:12 #17874345hoog brandstof gebruik is bij opel bijna standaard voor alle modellen.
zijn natuurlijk wel een paar modellen die wat zuiniger lopen maar het grootste deel
opel modellen loopt redelijk onzuinig.
wat motoren betreft loopt opel op vele andere merken gewoon een paar jaar achter.
ze zijn niet slecht maar ook niet dat je zegt wauw dat is nu is een goede motor die en goed presteerd
en ook nog eens zuinig loopt.
mijn eigen insignia 1.6 turbo krijg ik niet boven de 1 op 8,5 zelfs niet op de snelweg!!
zit altijd op 11,5 liter op de 100 km snelweg en stadsgebruik.
nu weet ik wel dat de auto best zwaar s en natturlijk wel wat moet werken maar een verbruik in deze tijd voor
zo’n auto van 1 op 8,5 is gewoon niet meer van deze tijd!!mijn schoonvader rijd een niewe c klasse 2,5 v6 is net zo zwaar maar rijd gewoon 1 op 11 / 1 op 12
is dan wel een v6 maar de 1.6 turbo moet toch zeker ook een stuk zuiniger kunnen lopen als 1 op 8,5!!
normaal mag en moet je gewoon kunnen verwachten in deze tijd dat je met een insignia op de snelweg ( benzine dan ) ook gewoon 1 op 11 / 1 op 12 moet kunnen rijden.maar aan de andere kant krijg je er weer veel voor terug want persoonlijk vind ik het een prachtige auto en rijden edg doet hij verder super!!
13 juni 2011 om 17:54 #17874346Beste allemaal,
Het blijkt dus dat de 1.8 ( zonder turbo ) 1 op 11 rijd.
De 1.6 turbo 1 op 8.5
De 2.0 turbo 1 op 11Conclusie wat mij betreft de 1.6 turbo moet bij redelijke belasting te hard werken, de 1.8 heeft te weinig vermogen en bij flink doorrijden ook een hoog verbruik.
De 2.0 turbo heeft pk’s genoeg (220) en heeft, vind ik, een acceptabel verbruik.Ik heb hiervoor een signum gehad met 2.8V6 turbo (met automaat) daar haalde ik 1 op 9.als je dat afzet tegen het verbruik van de 1.6 turbo, dan gebruikt deze motor inderdaad veel.
Gr. Hans
Ik rijd wel 70% snelweg.
14 juni 2011 om 10:16 #17874347@hpp wrote:
Beste allemaal,
Het blijkt dus dat de 1.8 ( zonder turbo ) 1 op 11 rijd.
De 1.6 turbo 1 op 8.5
De 2.0 turbo 1 op 11Conclusie wat mij betreft de 1.6 turbo moet bij redelijke belasting te hard werken, de 1.8 heeft te weinig vermogen en bij flink doorrijden ook een hoog verbruik.
De 2.0 turbo heeft pk’s genoeg (220) en heeft, vind ik, een acceptabel verbruik.Ik heb hiervoor een signum gehad met 2.8V6 turbo (met automaat) daar haalde ik 1 op 9.als je dat afzet tegen het verbruik van de 1.6 turbo, dan gebruikt deze motor inderdaad veel.
Gr. Hans
Ik rijd wel 70% snelweg.
mijn motor 1.6 turbo heeft 225 pk ( gechipt )
hij gaat als de brandweer en hij hoeft er niet veel voor te doen.
en daarom worden het allemaal turbo’s ook voor de zuinigheid.
enkel vind ik gewoon persoonlijk dat de auto voor deze tijd teveel gebruikt.
zo’n auto moet gewoon ( met 180 of 225 pk ) op de snelweg gewoon 1 op 10 / 1 op 11 kunnen lopen.15 juni 2011 om 20:47 #17874348Hallo,
Chiptuning bij een 1.8 heeft niet veel effect, je betaalt al gauw 500 euro voor 10 pk extra. Bij een turbo motor is het effect veel groter, voor hetzelfde bedrag een vermogenswinst van soms wel 40 pk.
Gr Hans
15 juni 2011 om 21:00 #17874349Wat weegt zo’n insignia dan wel niet?
Nu rij ik dan een Astra GTC turbo (170PK op 1285kg) dus die vergelijking mag ik niet helemaal maken denk ik.
Maar die doet op snelweg 7,5 liter op 100km. Is toch 1 op 13,3.
80km wegen gaan in 6,5liter per 100km is 1 op 15,4
50km wegen gaan in 5,3liter per 100km is 1 op 18,815 juni 2011 om 21:08 #17874350Insignia weegt tussen 1500 en 1600 kg
15 juni 2011 om 21:17 #17874351Dat is behoorlijk aan gewicht idd.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.