Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa B project / Opknapper
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 oktober 2012 om 09:19 #17237144
zo is de Corsa gekocht
Toen kwamen mijn oude Irmcher velgen eronder
vervolgens de gecleande voorbumper van de oude Corsa B gestript en over gezet en de grill, De lip van de oude bumper eraf gezaagt en op de andere gemonteert :
Doorgelaste motorkap:
Cold air intake gemonteert:
Ook zijn de Stoelen overgezet.
De achterbank moeten we nog doenFoto’s zijn niet allemaal van goede kwaliteit maar het is te zien! :afro
Wat er nog gedaan gaat worden:
Nieuwe zijschermen
Nieuwe spiegels
Gecleande achterklep met deurmechanisme
De auto helemaal mat Zwart spuiten
Geheel wit interieurVoor de rest schiet me even niks te binnen.
Updates volgen in de loop der tijd
8 oktober 2012 om 13:15 #17873199lampen evt. overzetten????????
8 oktober 2012 om 15:04 #17873194Goed bezig! ;)
8 oktober 2012 om 19:59 #17873187Cold Air Intake??
Dit is een Gewoon open filter, Vermogenswinst bij een 8klepper +/- -5 pk (ja je leest het goed, negatief)
Willem
9 oktober 2012 om 12:33 #178732059 oktober 2012 om 12:33 #17873206@wim-v6 wrote:
Cold Air Intake??
Dit is een Gewoon open filter, Vermogenswinst bij een 8klepper +/- -5 pk (ja je leest het goed, negatief)
Willem
Tja, Het is niet mijn auto. Moet die gast helemaal zelf weten.
9 oktober 2012 om 12:33 #178732079 oktober 2012 om 13:44 #17873204tis geen doorgelaste motorkap! maar 1tje met gelast booskijkers…
9 oktober 2012 om 15:34 #17873203@wim-v6 wrote:
Cold Air Intake??
Dit is een Gewoon open filter, Vermogenswinst bij een 8klepper +/- -5 pk (ja je leest het goed, negatief)
Willem
Kun je dit verklaren? Ik heb ook zo een filter erop zitten, maar heb een c16se blok..
9 oktober 2012 om 15:38 #17873202Precies wat hij zegt, je pakt alleen maar warme lucht op en dat levert vermogensverlies op.
9 oktober 2012 om 15:49 #17873201@joop1970 wrote:
Precies wat hij zegt, je pakt alleen maar warme lucht op en dat levert vermogensverlies op.
Omdat die lucht aanzuigt die vn de motor afkomt? Ipv bij de radiateur vandaan, dus rijwind..?
9 oktober 2012 om 17:12 #17873200@Black-Out wrote:
@joop1970 wrote:
Precies wat hij zegt, je pakt alleen maar warme lucht op en dat levert vermogensverlies op.
Omdat die lucht aanzuigt die vn de motor afkomt? Ipv bij de radiateur vandaan, dus rijwind..?
Juistem! :thumb Beter een inlegfilter van bijv. k&n werkt beter. Maar kost ook wat.
9 oktober 2012 om 18:53 #17873198ja maar dat open filter vs standaard is gewoon te verwaarlozen.
Die 0,1 pk die je dan minder hebt. lekker belangrijk.Maandje terug ofzo op Zandvoort reden er een hoop met redelijk rappe civics rond. En wat zie ik daar, wanneer ze de motorkap openmaken. en open lucht filter!( niet bij alle overigens). Dat verbaasde me toch wel een beetje dat die circuitbakkies ook een simpel open filtertje hebben.
Maakt dus volgens mij helemaal niet uit hoor.
Ik denk dat het enige nadeel is dat je luchtmassameter een beetje verpest word. Maar goed, da hoort erbij.9 oktober 2012 om 19:06 #17873197@sidney46 wrote:
ja maar dat open filter vs standaard is gewoon te verwaarlozen.
Die 0,1 pk die je dan minder hebt. lekker belangrijk.Maandje terug ofzo op Zandvoort reden er een hoop met redelijk rappe civics rond. En wat zie ik daar, wanneer ze de motorkap openmaken. en open lucht filter!( niet bij alle overigens). Dat verbaasde me toch wel een beetje dat die circuitbakkies ook een simpel open filtertje hebben.
Maakt dus volgens mij helemaal niet uit hoor.
Ik denk dat het enige nadeel is dat je luchtmassameter een beetje verpest word. Maar goed, da hoort erbij.dit idee had ik dus ook al
11 oktober 2012 om 13:09 #17873189Heb een tijd geleden een tijdje ene openlucht filter getest, vooral na de lange snelwegritjes was de gasrespons helemaal ruk. Met originele filterbak geen l;ast van.
11 oktober 2012 om 13:19 #17873188scheelt koude lucht echt zoveel? wel logishc opzicht, maar ja :P
11 oktober 2012 om 17:21 #17873186als ik mijn opel lucht filter erop zet dan komt hij echt niet vooruit orgineel inleg filtertje is bete,
John opeltje
11 oktober 2012 om 17:52 #17873185Leuk kenteken van die blauwe ik heb hetzelfde kenteken als je 2 letters wisseld
Moest ff goed kijken dacht wtf???11 oktober 2012 om 18:37 #17873184dat moet ik maar snel een ander filter erin zetten.. Merk wel als ik soms ineens gas geef dat hij niet goed oppakt, het kan toch ook dat ik een slang maak direct bij de bumper zodat die koude lucht aanzuig? Dan kan het wel toch?
12 oktober 2012 om 16:01 #17873195@Black-Out wrote:
dat moet ik maar snel een ander filter erin zetten.. Merk wel als ik soms ineens gas geef dat hij niet goed oppakt, het kan toch ook dat ik een slang maak direct bij de bumper zodat die koude lucht aanzuig? Dan kan het wel toch?
Kan opzich wel, alleen dan zuig je nog steeds meer warmere lucht aan dan de originele bak.
12 oktober 2012 om 16:04 #17873196Oke, dus originele bak is verstandiger?
12 oktober 2012 om 16:37 #17873193Is wel het beste, en daar leg je dan http://www.nlpower.com/Producten/Productdetails/tabid/64/ProductID/9960/CategoryID/166/K-N-Vervangingsfilter-33-2098/Default.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false; zoiets in
12 oktober 2012 om 16:44 #17873192orgineele bak is meestal het beste maar merk je wat van de k&n inleg filter?
en blijft het geluid het zelfde??John opeltje
12 oktober 2012 om 17:01 #17873191Geluid blijft hetzelfde, bij mijn oude gsi hielp het wel iets. Liep iets mooier, had nogal last van dat ie iets inhield. En het scheelt dat je het nooit meer
hoeft te vervangen.12 oktober 2012 om 18:12 #17873190oke dan bedankt, ja die ban mij houd ook in ma dat haal ik met de filter er niet uit haha
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.