Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Opel Monza verlagen (voorkant)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 augustus 2011 om 22:59 #17237126
Ik wil mijn Monza een paar cm verlagen aan de voorkant. Ik zat in eerste instantie te denken aan een low budget oplossing. Gewoon een stuk van de windingen af flexen. Heeft iemand hier ervaring mee, blijft de zaak dan nog goed vastzitten?
En de GSE veren, zijn die iets korter?
17 augustus 2011 om 07:35 #17873010bij de manta heb ik dat vaak zat gedaan ,maardat gaat goed
maar dat zijn losse veren en jij heb veerpoten
weet niet hoe dat gaat ,maar zal vast wel iemand weten17 augustus 2011 om 08:28 #17873011GSE veren zijn iets lager, maar dat scheelt niet veel. Flexxen wordt ook wel gedaan, maar daar moet je voorstander van zijn…
Wel kan je eens bij de collega’s van BMW shoppen. E36’ers hebben dezelfde voorveren en dan heb je keus genoeg denk ik om te verlagen.
17 augustus 2011 om 21:17 #17873012Klopt wat Devilray zegt E36 veren passen ik ze zelf ook er onder van een M3 alleen moet je dan A2 veerpoten pakken daar passen die veren op.
Maar dan krijg je het volgende probleem:
E36 veren verlagen ergg veel neem echt niet de kortste veren want dan komt ie echt diep te liggen ikzelf heb hier wat opgemaakt dat der verlaging tegen gaat:
Ik heb een busje wat net over de schokdemper heen gaat genomen en dit op de schotel die de veer klemt gelast en een dikke 3 of 4mm ring genomen met een gat derin wat boven op de schokdemper komt,zo ben ik de verlaging 2,5cm tegen gegaan anders kwam ie veel te diep te liggen,nu is de vooras super strak afgeveert voor een paar cent…18 augustus 2011 om 21:41 #17873013AnoniemLid sinds:
1 January 1970Als je org verlagen wil, dan kan je gaan kiezen voor de GSE of evt Mantzel,
met de GSE ongeveer 2,5 cm en met Mantzel veren gaat ie ong 4,5 [zie mijn a2] zakken.
bekijk het verschil, op beide wagens zitten 16” velgen en zelfde maat banden
de A1 heb org veren, [denk net als die van jou], op de A2 zitten voor Mantzels en achter GSE veren.De Mantzels zijn moeilijk aan te komen, de GSE worden nog wel eens aangeboden :hmmz
Heb de Mantzels achter van de A2 verwisseld met GSE veren, [mantzels liggen op de plank]
door de vele drempels in mijn omgeving leek het me een verstandig besluit :DDenk zelf dat je met de ‘GSE’s’, mits ze te plaatsen zijn bij een A1, het beste ‘uit de voeten’ kan :thumbup
19 augustus 2011 om 08:21 #17873014GSE veren verlagen amper..ivm met mijn A1 ligt de A2 extreem hoog op de serie GSE veren en dan heb ik nog een hoop rommel onder kap ABS airco en nog wat meer dingen…
19 augustus 2011 om 16:28 #17873015van die e36 veren als ze bij een bmw 30mm verlagen
ligt de monza da nog lager
of zijn het originele veren die je moet nemen van de e3619 augustus 2011 om 17:17 #17873016Ik weet het niet ik bedoel:
Ik M3 veren gekocht op marktplaats van het merk Eibach of zoiets stond wat op,en deze zouden al lager liggen bij een BMW in verhouding met een serie 3 serie alleen,bij een Monza was dit veels te laag,de veer lag los tussen veerpoot en klemplaat,daarom heb ik toen de zaak met een busje wat meer moeten opspannen.21 augustus 2011 om 15:33 #17873017En hoe zit het met de achterkant , is daar nog een verlagende veer voor ??
van Bmw oid ?21 augustus 2011 om 21:35 #17873018bedankt voor alle tips :thumbup
@variant: ook de achterveren van de e36 zien er hetzelfde uit als voor de Monza, weet alleen niet of je dan originele of verlagingsveren moet nemen12 oktober 2011 om 17:46 #17873019veren van een senator b passen niet waarschijnlijk he
om een monza te verlagengrtz
29 november 2011 om 05:19 #17873020hoe ga ik het beste te werk voor een monza vooraan te verlagen met die veerpoten
heb wel al auto s verlaagd maar nog nooit een monzagrtz chriske
29 november 2011 om 12:00 #17873021Bij mij zitten er achter senator B veren en schokbrekers onder, passen gewoon alleen de schokbrekers heb ik de busjes uit geboord zodat ze over de asjes van de achteras passen.
bij mij moest die wat hoger komen met de gastank achterin !20 december 2011 om 19:48 #17873022Zullen de standaard E36 voorveren de monza verlagen, of blijft de hoogte gelijk?
20 december 2011 om 22:02 #17873023Lol E36 veren halen je monza erggggg veel omlaag….ik denk zelf teveel en dat je de verlaging tegen moet gaan…
20 december 2011 om 22:38 #17873024Net voor een schappelijk prijsje 2 standaard e36 veren gehaald. Zo op her eerste gezicht zijn ze vrij hoog. Maar misschien zijn ze een stik minder stug. Morgen maar eens kijken naar het resultaat.
Die 2 zwarte veren zijn E36 veren die onder een 318I vandaan komen. Vind ze wel vrij hoog? Of zakken ze behoorlijk ver in?
22 december 2011 om 19:20 #17873025Na het gehobby van vandaag even een plaatje geschoten van de 3 veren naast elkaar:
Links een GSE veer, midden een E36 318I veer, en rechts een originele A2 monza/senator veer.
Die GSE veer is 1,5 cm korter dan de bmw en standaard A2 veer.
Echter heeft de BMW veer 5 windingen en de GSE en A2 veer 6 windingen.
Hoop echt dat die BMW spiralen flink inzakken, anders moet de boel er weer onder weg :afro
En wat geeft een beter weg gedrag, gasdempers of olie schokdempers? Kan nog kiezen voordat ik de boel er onder zet.
31 december 2011 om 10:31 #17873026hier zie je mijn monza met verlagings setje van mantzel voor en achter.
en hier onder zie je voorkant nog steeds mantzel achter kant origineel van monza ( dank je wel peter777 voor de veren )
voor mijn gevoel en rij gedrag staat hij perfect en rijd ook zeer goed.
je zou bijna zeggen dat je het verschil niet ziet maar wel merkt ook bij drempels gelukkig.
:thumbup
2 januari 2012 om 14:54 #17873027Ik vrees nu het ergste qua drempels voor mijn monza :) Maar staat goed! Als je de zomer wielen er onder gooit dan is het helemaal strak! (Die winter gaat echt niet meer komen)
3 januari 2012 om 12:00 #17873028Kunt um altijd ophogen zoals ik dat gedaan heb….
Heb je misschien een foto?
Ben zelf benieuwt hoe een serie E36 veer uitziet op een Monza
5 januari 2012 om 07:46 #17873029@GSE wrote:
Kunt um altijd ophogen zoals ik dat gedaan heb….
Heb je misschien een foto?
Ben zelf benieuwt hoe een serie E36 veer uitziet op een Monza
Ik heb alleen de mantzels achter gemonteerd de voorkant van de auto is nog helemaal kaal, geen blok/bak en geen ophanging. Ga eerst de veerpoot koepels nog lassen en dan boel weer in elkaar zetten :) . Gaat nog wel een maandje duren vrees ik ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.