Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Gasklephuis reinigen X16XEL
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 oktober 2012 om 00:37 #17237118
Goeiedag leden,
Bedankt voor jullie vele reacties van mijn vorige posts.
Nu wil ik, aangezien o.a. mijn stationaire toerental licht schommelt, mijn gasklephuis reinigen. Hiervoor heb ik een remmenreiniger gekocht.
Nu alleen de vraag, waar is de gasklephuis te vinden?? Heeft iemand een foto van de locatie?
Een How-To zou ook goed van pas komen,
Met vriendelijke groet en alvast bedankt voor jullie meedenken & schrijven.
16 oktober 2012 om 19:12 #17872843alvast veel suc6 gewenst.
deze zit op een zeer klote plek en vervuilt als een malle helaas :vertagals je voor je auto staat en je kijkt de motorruimte in zie je bovenop de motor de inlaat zitten
als je hier rechts langs naar beneden kijkt zie je een stuk lager de gasklep zitten.
misschien is het makkelijker om vanaf het schutbord de gaskabel te volgen, dan kom je vanzelf bij de gasklep uit.
is lastig uit te leggen zo…Het beste is om de klep compleet te demonteren en deze van BEIDE kanten schoon te maken.
veel mensen doen alleen de bovenkant omdat daar het makkelijkst aan te komen is.
maar de onderkant is meestal het vuilst.
zorg ook dat de randen helemaal schoon zijn.
gelijk de stappenmotor eraf halen en schoon maken.
deze zit met 2 torx schroefjes op de gasklep geschroefd. (zwart dingetje met een stekker erop)
zorg ook dat de pijpjes van de vacuumslangen helemaal open zijn. deze zitten ook op de gasklep
en als je dan toch bezig bent, meteen de EGR klep schoon maken, deze zit daar ook in de buurt
vervuilen ook regelmatig.zijn helaas niet de fijnste Opel motoren om aan te werken :???:
ik wordt daar meestal niet zo vrolijk van :jerryhopelijk is het zo een beetje duidelijk allemaal
gr Maikel
16 oktober 2012 om 19:59 #17872842Hey Maikel,
Ik lees je bericht en ik vind het erg goed uitgelegd.. Mijn complimenten.
Ik denk dat als ik voor de motor sta, dat ik het allemaal wel zal vinden..
gelukkig word ik geholpen door een hobbyist.. Ik ben het van plan morgen allemaal te doen.. En ik zal je op de hoogte houden in hoeverre het is gelukt..Thanks a lot Maikel, :agent
16 oktober 2012 om 20:01 #17872841graag gedaan, daarvoor zijn we hier op het forum ;)
let wel ff goed op voordat je de vacuumslangetjes zomaar los gaat trekken!
niet dat je ze op de verkeerde plek terug duwt, dan krijg je straks weer andere storingen…
en ja, op deze motor zitten nogal wat slangetjes en stekkertjes16 oktober 2012 om 20:06 #17872827goed dat je dat meegeeft :thumbup
heb trouwens nog een vraag maar die gaat ergens anders over, over de veren, kan dat hier?
16 oktober 2012 om 20:35 #17872839vraag maar eens :jerry
16 oktober 2012 om 21:20 #17872838vorige eigenaar heeft veren rondom vervangen, maar schokdempers niet.
schokdempers voorzijde zijn allebei aan vervanging toe.
nu heb ik een setje sportveren gekocht op marktplaats voor 100,- (2cm verlaagd) inclusief schokdempers.
sportveren hebben 14.000km gelopen, en de gekochte schokdempers 89.000km.dus nu mijn vraag..
is het handig om alleen de schokdempers te monteren, of ook de sportveren..?
hoe rijden de sportveren in de bebouwde kom en hoe in erbuiten?? Stroef?? of niet?? hoe zit het met drempels? wat kan ik verwachten??alvast bedankt voor het meedenken en schrijven
:swear :wtf
16 oktober 2012 om 21:45 #17872837Dit was onzin ;)
16 oktober 2012 om 21:46 #17872835Let op!!!! Het gaat hier om een Astra G met een 2e fase X16xel, hierbij zit de gasklep bovenop het inlaat. Kun je er zo afschroeven. De x16xel met de lastig gepositioneerde gasklep is enkel geleverd tot 1998 en niet in de Astra- g
16 oktober 2012 om 21:47 #17872833p.s. met 2 cm verlaging heb je geen problemen met drempels
het word wel ietsje stugger maar met -2 valt dat wel mee :D
ik zou de veren en dempers samen vervangen16 oktober 2012 om 21:48 #17872836Okee aangepast :jerry
16 oktober 2012 om 21:49 #17872834Ook de uitleg van Maikel gaat over het eerste type…
16 oktober 2012 om 21:51 #17872832daar kan ik niets aan doen ben geen mod :D :jerry
alleen raar dat ze bij zo’n groot verschil niet hebben gekozen voor een andere typenaam :hmmz16 oktober 2012 om 21:55 #17872831Hmmm waar zit die gasklep dan percies??
Hier is een foto van een vergelijkbare model.
16 oktober 2012 om 22:13 #17872830waar die grote zwarte pijp naar binnen gaat, daar onder
16 oktober 2012 om 22:15 #17872829Tegen je schutbord aan, aan de slang van je luchtfilter zit je gasklephuis.
Op de foto, midden boven je blok.17 oktober 2012 om 05:56 #17872826sorry voor de verkeerde info :shock:
ik had het indd over het 1e type XEL!
deze motor is helemaal simpel wat jij hebt :thumbwat betreft die schokdempers, die zou ik fijn laten liggen.
normaal zeggen ze dat schokdempers om de 100.000 vervangen moeten worden, dus ik zou fijn een setje kopen wat minder gelopen heeft17 oktober 2012 om 19:06 #17872825de oude x16xel is helemaal drama. weet inmiddels hoe die in mekaar steekt. zucht…
nergens ruimte, in een astra gaat het nog, corsa b is toch wel erg lastig -offtopic17 oktober 2012 om 21:47 #17872823@robert_corsa wrote:
de oude x16xel is helemaal drama. weet inmiddels hoe die in mekaar steekt. zucht…
nergens ruimte, in een astra gaat het nog, corsa b is toch wel erg lastig -offtopicKlopt helemaal, heb de ervaring met corsa ook, is niet gegaan zoals het hoort, maar hij zit gelukkig wel weer in elkaar :P
18 oktober 2012 om 20:36 #17872824Ik heb bij mn astra f met mantzel anders een zee aan ruimte king:
ik zou me zelfs tussen blok en schutbord kunnen wurmen :jerry
18 oktober 2012 om 20:55 #17872844Mocht ik willen, tijd voor een ander blok in die crossa, 2liter ofzo… :)
18 oktober 2012 om 21:30 #17872840heb je wel 2.0 knaakies? ik zou gewoon een mantzeltje doen net zo rap ;)
18 oktober 2012 om 22:13 #17872828eerst ff met 106 tamme ponny’s om leren gaan, daarna mogen er wel nieuwe bij :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.