earth modification OPGELOST SOFTWARE PROBLEEM!!!!

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) earth modification OPGELOST SOFTWARE PROBLEEM!!!!

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237033
    Rickyvan
      Lid sinds:
      31 March 2011

      Hey,

      Ik heb een 2002 Zafira opc z20let en lees vaak over de Earth mod? Wat is dit en hoe is hij uit te voeren?

      Heb namelijk nog steeds last van inhouden en half gas hikkend doortrekken….

      Wordt er nu wel een beetje depri van namelijk……

      Heb al de volgende dingen vervangen/aangepast…

      Leh turbo met fase 1 remap 240 pk.
      Direct air intake en grotere lucht aanzuigbuis…
      powerrohr

      Luchtmassameter
      Bobine galerij met bosch F5Dp0r Bougies.
      Turbodruk klep achter op het inlaatspruitstuk.

      Ik las dat de Peirburg llm beter zijn dan die van bosch?? Heb namelijk ook gekloot gehad met mijn bougies, had eerst ngk daarna origineel maar die liepen niet lekker… Misschien backfire???

      #17872138
      martijn b.
        Lid sinds:
        17 May 2009

        En al wat verder? Vacuumbox oke? Bij mij was er een slangetje los op de vacuumbox. Tevens nieuwe bougies gemonteerd.
        Dit alles wel bij eds gedaan…..ook getest met andere lmm.

        Eds rules!

        #17872139
        XpLoD
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 July 2008

          Waar heb jij de remap vandaan?
          Mijn EDS Fase 1 was precies hetzelfde… weet ook dat Tunex en Mp3ch zelfde maps als EDS verkoopt.
          Bij mij was het over na de CS2 map.

          #17872140
          Dikkeminne
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 April 2011

            hee ricky

            das mooi balen idd. misschien kan vdb works er eens na kijken. hij haalt vele storingen uit auto’s.
            misschien heeft het wel met je chip te maken van mtech.

            #17872141
            NelisZ20LER
            Deelnemer
              Lid sinds:
              20 March 2011

              Kijk ook eens naar je klopsensor.

              Ik ben alweer toe aan de 3e vervanging waarscheinlijk… Met een Bosch uitleescomputer makkelijk te zien. Gaan rijden en als hij inhoud kijken
              of de klopbeveiliging ”actief” wordt. Je ziet op het scherm dan een fictief schakelaartje dichtgaan.

              #17872142
              frank de jonge
                Lid sinds:
                23 May 2011

                Way is een earth mod dan?

                #17872143
                OPCdriver
                  Lid sinds:
                  1 August 2009

                  Earth mod. : is een fabtieksrecal geweest omtrent een massa verbinding
                  die niet goed vast zat en men stuurde naar aanleiding hiervan een bulletin
                  naar de dealers om deze massaverbinding te checken vooral als men
                  onverklaarbare storingen had gekregen bij deze auto’s,
                  Kwam (meen ik) voor bij de eerste Opc Z20LET uitgevoerde modellen.
                  Deze massaverbinding zit tussen de accubaken onder de luchtleiding
                  in de geribbelde hoes.

                  #17872137
                  frank de jonge
                    Lid sinds:
                    23 May 2011

                    Oke, duidelijk :thumb

                    #17872144
                    Rickyvan
                      Lid sinds:
                      31 March 2011

                      Zo weer even een update!

                      Het is helemaal over!!!!!! Het probleem was ( hoe kan het ook anders eigenlijk) de software tuning van Mtech…….

                      Even een korte uitleg, mijn software was zo verknutseld/verkloot en regelingen uitgeschakeld dat hij eigenlijk nooit meer echt tot normaal regelen toekwam.. Simpelste voorbeeld was dat de basis turbodruk die normaal op 60% staat nu op 90% stond zodat de turbo bijna maximaal inkwam en daarna pas ‘ begon’ met regelen…. Gevolg een serieus nerveuze auto met bepaalde delen echt een dip en vermogenstekort…..

                      Even wat cijfers dan…..

                      Met de Mtech software 235 pk en 365 nm en een enorme dip rond de 4000 Rpm….

                      Met de van Beekracing software 252 pk 375 nm en een super vloeiend trekkend blok met power en souplesse… Zal de uitdraai eens inscannen binnenkort….

                      Nu als ik er mee rij dan heb ik niet meer het gevoel van een auto die ieder moment het leven kan laten omdat hij te ” ver ” is gechipped…

                      En ik had het probleem wel eens verteld aan Mtech maar dat was een producteigenschap volgens hem….. ” Deze blokken lopen niet echt vloeiend” …..

                      Dus tja…… Ik beschouw het als leergeld voor een volgende tuning….

                      #17872145
                      martijn b.
                        Lid sinds:
                        17 May 2009

                        Lekker en nu genieten !!

                        #17872146
                        Baas J.
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          19 May 2008

                          Echt iedereen die nu nog aan mtech denkt om te chippen zou een grote schop onder zn kont moeten krijgen… er zijn al meer topics dan ik vingers heb waaruit blijkt dat die software allerlei rare problemen geeft.

                          #17872147
                          ronOPC1
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 December 2007

                            Dat m-tech niet goed is, dat is duidelijk. Wat ik wel vreemd blijf vinden, ze gebruiken toch mappen van EDS?
                            Of zijn deze toch niet hetzelfde. Heb zelf ook een map van EDS erin. Fase 1 met LEH turbo en voorkatvervanger.
                            De mijne trekt wel mooi door en zonder dippen. Heb wel de “zwakkere” versie ivm dat ik bouwjaar 2004 heb.

                            #17872148
                            wim-v6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 August 2005

                              hun gebruiken standaard mappen, iedere motor is anders en reageerd anders, op een bank kan je m dan met alle meetapparatuur erop veel beter afstellen!!

                              Willem

                              #17872149
                              Dikkeminne
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                8 April 2011

                                hee ricky

                                mooi dat het eindelijk goed is. is het nu genieten totdat het volgende probleem zich voordoet haha.

                                #17872150
                                DEEF
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  26 May 2007

                                  snap niet dat dr nog iemand voor de software naar m-tech gaat :wtf .kunnen bijna een m-tech software problemen forum openen :hmmz

                                  #17872151
                                  DdV
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    Klopt, ik doe de uiterst moderne motoren zelf niet meer, maar zelfs met de “simpele” c20xe motor met 2 verschillende motronic soorten (2.5 / 2.8) had je alleen al voor de motronic 2.5 9 verschillende opbouw methodes in de eprom, wissel je dit om met een andere opbouw, dan is de kans dat je motorstoring of ecu waarschuwing krijgt erg groot.

                                    MvG,

                                    Dennis

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.