2.4 kleppen in 2.0 kop

Forumindex Forums Techniek Cih 2.4 kleppen in 2.0 kop

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17236948
    nick1987
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 October 2005

      ik heb een 2.0 en een 2.4 kop los liggen. nu valt mij op dat de 2.4 kleppen een stuk groter zijn (logisch) zowel de inlaat als de uitlaat. maar als ik ze in de 2.0 kop steek, dan past dit wel.
      de grotere kleppen passen in de verbrandingskamer en er zit ruimte zat tussen de kleppen zelf.
      de steeldikte is hetzelfde, en de lengte scheelt ook niet zo veel.

      het lijkt mij dus dat ik de 2.4 kleppen goed pas kan maken in de 2.0 kop.
      echter heb ik een aantal mensen horen zeggen van niet. zonder dat ze konden vertellen waarom.

      is er hier iemand die dat wel kan, of al eens geprobeert heeft?

      #17871114
      henk 400rr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2004

        Het kan wel, dat heb ik zelf ook al eens gedaan.

        #17871115
        postbusmanta
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 July 2004

          Ja hoor, dat kan.

          Je moet alleen even bij een revisiebedrijf andere zetels laten plaatsen en de klepgeleiders laten checken.

          Als je slim bent, plaats je geharde klepzetels (ze doen volgens mij niet anders meer) en zorg je ervoor dat zowel de inlaat als de uitlaat voorzien kunnen worden van klephoedjes (als dit niet al het geval is).

          #17871116
          js 400
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            je kan natuurlijk ook gewoon de 2.4 kop gebreuiken :D :D

            #17871117
            jethro
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 February 2008

              Wat kan zo`n 20E CIH kop met GROTE kleppen opbrengen?
              Volgens mij heb ik er wel eentje liggen.

              #17871118
              kiyamizio
                Lid sinds:
                5 February 2010

                @js 400 wrote:

                je kan natuurlijk ook gewoon de 2.4 kop gebreuiken :D :D

                Dan is de compresie verhouding ongunstiger toch?

                Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

                #17871119
                mr-turbo
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 July 2004

                  Mwah, de 2.4 zuigers hebben een verdieping / kom …
                  De compressie wordt niet zoveel minder als je op basis van het uitrekenen met cc’s en compressieverhoudingen zou denken
                  Komt bij dat de 2.4 kop een véél betere flow heeft

                  #17871120
                  henk 400rr
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 June 2004

                    ik heb het destijds puur en alleen gedaan omdat het gemakkelijker was om daar (2e hands) spruitstukken voor te krijgen, kostentechnisch was dat toen incl ombouw nog goedkoper dan zo spruitstukken kopen.

                    Voor de rest, ja, beter voor de flow is de 2.4 kop.

                    #17871121
                    nick1987
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      31 October 2005

                      ik hou deze kleppen over uit de 2.4 omdat daar al grotere kleppen in gaan. nu heb ik ook nog een 2.0 blok staan. dus waarom daar niet de overgebleven kleppen in zetten. bovendien heb ik ook nog spruitstuk voor webers liggen voor een 2.0 dus nog een 2.4 kop erbij kopen gaan we echt niet doen.
                      maar volgens jullie kan het dus, nou dat is mooi, dan gaan we dat doen. zetels ga ik er niet in zetten, loopt niet op LPG, en zo snel zakken ze niet in.

                      foto’s volgen

                      #17871122
                      nick1987
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        31 October 2005

                        nou het past hoor, best een verschil:
                        zo snijden we de zetels, met een beitelplaatje met 3 hoeken voor een mooie flow.

                        zie hier het verschil, links is pasklaar voor de grotere inlaat klep, scheelt 3mm.
                        het mat-grijze ringetje is waar de klep afdicht (mat vanwege de schuurpasta) en is 1,5mm breed en heeft een koek van 45 graden, daarbinnen zie je een mooie trechter ontstaan met een hoek van 60 graden.

                        de binnenkant nog iets verder uitgekotterd, de poort moet immers ook wat groter worden.

                        en dit is van een afstandje op de machine

                        #17871123
                        generallee
                          Lid sinds:
                          10 May 2010

                          Ik heb dit vorig jaar ook gedaan,met goed resultaat.
                          Let er wel op dat de kleppen dichter op de zuiger komen omdat de verbrandingskamers in de 2.0 kop
                          een stuk kleiner zijn..
                          Als je een nokkenas met een beetje lift neemt,zul je de 2.4 zuigers aan moeten passen(heb ik gedaan),of competitie-zuigers nemen.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.