Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra C Blower
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 juni 2011 om 09:05 #17236823
Bij de Vecta C2 van mijn vader komt er elke keer een piepend geluid uit de blower, en dit komt bij de bijrijderskant weg. Nu dacht ik zelf dat het misschien de interieurfilter is?
Sinds gister avond wordt dit geluid alleen maar erger en dit geluid is er op elke stand 1 t/m 7.
Wie o wie weet hoe ik dit kan verhelpen?
Alvast bedankt! :afro
21 juni 2011 om 10:53 #17870059Heb ik ook last van.
Zal niet aan het interieurfilter liggen, want die heb ik een een jaar geleden vervangen.
Het heeft denk ik te maken met het motortje van de kachel/blower.Die vectra C’s hebben wel veel mankementen met de kachel. Kachelweerstand is vaak ook een defect. bij deze auto’s.
21 juni 2011 om 13:52 #17870060Okey bedankt voor je reactie evertfisherman.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
21 juni 2011 om 14:09 #17870062Als het motortje piept kan je er weinig aan doen. Zal wel een versleten lager zijn. Nieuwe erin zetten.
21 juni 2011 om 15:04 #17870063Van die piepende geluid heb ik alleen last van als ik boven de 125km/h ga. Mijn blower staat dan uit.
21 juni 2011 om 16:02 #17870064Kan iemand mij ook vertellen waar ik het motertje van de blower vindt? En is dit makkelijk te vervangen?
21 juni 2011 om 18:03 #17870061Je kan ook de rooster losmaken en goed nakijken of er geen rommel er in ligt en ook ff de int. filter nakijken. Bij mij was de filter lichtjes beschadigd en er zat een blaadje in de luchtkanaal die voor lawaai zorgde. Filter vervangen en schoongemaakt.
Bij mij C zou volgens menigeen in de handschoenenvak een motortje moeten zitten, maar geen gevonden. Ik ga binnenkort de rooster en luchtkanaal controleren.
21 juni 2011 om 19:28 #17870065Welk rooster bedoel je? Dat rooster waar lucht uit komt? En int. filter waar zit die?
21 juni 2011 om 19:31 #17870066Voor zover ik weet zit de motor boven het handschoenkastje (moet je die er wel uit halen).
De mijne piept ook, destijds al eens gesmeerd helaas kwam de piep weer terug.
Echter de piep is wel afhankelijk van het weer, koud = piep warm = geen piep :)23 juni 2011 om 16:21 #17870067De blower is nu helemaal dood. Hij gaf nog een paar keer een beste piep en nu doet hij helemaal niks meer. Heb net even het handschoenen vakje eraf gehaald. Is het motortje van de blower dat grote ronde zwarte ding? Hetgeen wat het aandrijft (een kunstof balkje) zat ook helemaal onder het vet..
Zekeringen heb ik al nagekeken, daar is niks mis mee..
23 juni 2011 om 16:38 #17870068Volgens mijn wel, echter durf ik het niet met zekerheid te zeggen omdat ik zelf hem destijds niet los heb gehaald.
23 juni 2011 om 16:40 #17870069In rotterdam staat er bij een sloop nog een werkende C1 Sw blower wellicht kun je daar een nwe blower ophalen. Wel zou ik ff iemand aanspreken die meer kaas heeft gegeten van dit soort zaken zoals je dealer of zij dit niet kunnen nakijken c.q. oplossen.
24 juni 2011 om 12:13 #17870070Ik zou het gewoon zwart laten maken.
De dealer vraagt er een vermogen voor.24 juni 2011 om 12:49 #17870071IK beeld het voor me maar ik denk als je het zelf probeert te fixen dat het helemaal goed zal komen. Maar kijk eerst je zekering goed na ook echt eruit halen of meten met een handleiding erbij waarin wordt aangegeven wat wat is. Dan kijken als de zekeringen goed zijn of de motor wel stroom krijgt. SUC6
24 juni 2011 om 13:05 #17870058Kan iemand mij ook vertellen welke zekering dat is ?
24 juni 2011 om 13:23 #17870072als ik me niet vergis: op het klepje(binnenzijde) van je zekeringkast staat welke zekering waar voor dient en welke amp nabij de bestuurders zijde. anders moet ik ff thuis kijken of straks in de auto want daar heb ik ze liggen beschreven volgens de handleiding.
24 juni 2011 om 15:04 #17870073Zekerings gecondoleerd en waren goed..
24 juni 2011 om 17:50 #17870074@DOCTOR007 wrote:
als ik me niet vergis: op het klepje(binnenzijde) van je zekeringkast staat welke zekering waar voor dient en welke amp nabij de bestuurders zijde. anders moet ik ff thuis kijken of straks in de auto want daar heb ik ze liggen beschreven volgens de handleiding.
Dit is wat ik snel opgetrommeld hebt.
Zekeringendoos in het auto-interieur:
nr
2 Aanjager, verwarming,airco, 7,5A
23 Aanjager, airconditioning 30A
elektronisch geregeld airco 40A
25 Verwarming airco 7,5AZekeringendoos in de motorruimte:
nr
4 Airco, electrisch geregeld airco 10
23 Standverwarming 20 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.