Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › ontsteking c20xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 juni 2011 om 22:09 #17236784
hallo
in mijn kadett c station komt een c20xe te hangen
nu moet deze motor op gas lopen (alleen gas dus geen benzine)mijn bedoeling is om er een injectie (electisch gedeelte)op te zetten van een c20ne
de verdeler van een c20ne past achter op de kop van een c20xe door klijne aanpasings
de andere deelen zijn ook pas te maken
de c20ne computer zorgt dus alleen voor de vonk de verdeler zorgt voor de vonk op de juste plek
als alles is gemonteert zou dus ook de vervroeging plaatsvinden
tevens kan ik met uitlees apparatuur het lamda sonde signaal controleren voor de juiste gas afstelling
de verdamper en mengstuk zorgt voor het juiste mengselgraag hoor ik jully mening en sugesties (sommige zeggen dat dit niet kan)
groeten egbert
21 juni 2011 om 22:16 #17869627Starten zal toch op benzine moeten??
22 juni 2011 om 04:58 #17869628normaal gesproken wel
maar starten op gas kan ook
heb ik 4 jaar gedaan men en 2.0E zat helemaal geen benziene meer op
en een jaar met een 2.4 zelfde opbouw 2.0E aanzuigbuis eninjectorgaten
afgestopt mengstuk voor de gasklep
moest nu ook gebeuren bij de 2.4 met een 3.0 aanzuigbuis
groot mengstuk zou tussen de 170 en 180 pk moeten leveren(meerdere aanpassingen) maar helaas
cilinderkopje is overleden geen lagers voor te krijgen, vandaar nu een c20xestarte altiijd ook bij -20C moest dan wel voorzichtig wegrijden
gr
27 juni 2011 om 15:29 #17869629hey egbert.. vertellen ze je er ook bij waarom het niet kan..?
dacht dat je anders ook wel voor een gekkigheidje inwas, dus kom op, monteren die zooi :P
suck-6
27 juni 2011 om 15:39 #17869630Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970als je een ontsteking pakt van een
1.8 e
(die lagen zo in de d kadett gte en de c ascona 18i)die ontsteking past zo aan de kop
geen aanpassing nodigdie ontsteking werkt zonder computer
daar zet je dan een verdeler kap op van een peugeot 205 1.9 gti
die kap is haaks en dus veel korter dan de originele 1.8 e kap
maar past wel gewoon 1 op 1 op die ontsteking
(deze setup wordt ook wel gebruikt
bij een c20xe als je op dubbele curburateurs (webers)over stapt)dan moet je enkel nog zorgen dat het lpg de motor inkomt ;)
27 juni 2011 om 15:52 #17869631Ik heb ook een 1800 e (gte) ontsteking.
Maar komt datwel uit met een c kadetttje? Kachelhuis enz.Kan je hem beter op de nokkenastandwiel laten draaien aan de voorkant van de motor.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.