Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Probleem c20xe brandstof
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 juni 2011 om 21:11 #17236747
heb een vraagje.
me broer heeft een kadett gsi 2.0 16v.
maar hij blijft niet aan, me broertje heeft benzine in de gasklephuis gegooid, en toen ging hij aan en bleef hij kort draaien.
dus ik denk dat hij geen brandstof krijgt vanaf de benzine tank.
als je op het ventieltje druk komt er wel lucht uit maar verder niet.
heb de brandstofpomp vervangen. maar werkt nog niet..maar als die pomp aan gaat ruik je wel benzine
wat zou het eventueel kunnen zijn.
want hij moet echt weer rijden
22 juni 2011 om 21:14 #17869147Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970@Gsifreak wrote:
heb een vraagje.
me broer heeft een kadett gsi 2.0 16v.
maar hij blijft niet aan, me broertje heeft benzine in de gasklephuis gegooid, en toen ging hij aan en bleef hij kort draaien.
dus ik denk dat hij geen brandstof krijgt vanaf de benzine tank.
als je op het ventieltje druk komt er wel lucht uit maar verder niet.
heb de brandstofpomp vervangen. maar werkt nog niet..maar als die pomp aan gaat ruik je wel benzine
wat zou het eventueel kunnen zijn.
want hij moet echt weer rijden
relais van de brandstof pomp
zou heel goed de boosdoener kunnen zijn
;)22 juni 2011 om 21:43 #17869148relais of bdp sensor kan ik me zo bedenken.
maar jij zecht dat er wel lucht druk uit het ventieltje komt?
doet me stiekem ook vermoeden dat de tank verstopt is. gezien er lucht uit komt.
laat hem anders eens uitlezen, ding had eerst ook al last van backfire toch?
of gaat het niet over die kadett met alfaromeo kleur?
roest op de stekkertjes van de brandstofpomp heb ik ook ooit gehad, en een stukje kabel wat door de ruimte achter het lekbakje loopt wat niet meer fris was… ook eens gehad.
kadett he.. blijft er altijd werk aan houden..
groetjes
ps u2u
22 juni 2011 om 21:52 #17869149nieuwe relais heb ik er ook al op gezet.
maar doet hij nog niet
ja gaat over die alfa romeo kleurige kadett
23 juni 2011 om 05:27 #17869150Als je nou FF voordat je alles gaat v.v. & uitwisselen met een losse accu en 2 touwtjes er spanning op zet, heb je dan wel benzine in je rail voor?
23 juni 2011 om 06:13 #17869151En is het brandstoffiler niet verstopt?
23 juni 2011 om 15:26 #17869152@Mr. Bone wrote:
Als je nou FF voordat je alles gaat v.v. & uitwisselen met een losse accu en 2 touwtjes er spanning op zet, heb je dan wel benzine in je rail voor?
Jeps
Ook dat heb ik zeker geprobeerd. maar kwam dus niks door die injectorrail dan alleen maar lucht..
Dus zal wel eerst de brandstoffilter vervangen..
23 juni 2011 om 19:14 #17869153Zit er wel benzine in de tank ? hahahha
Inderdaad, als de tank gevuld is, dan controleren of het filter niet verstopt is.
Dan de pomp controleren of die zoemt als de motor gestart wordt.
Als de pomp iets van geluid of trilling doet, dan controleren of er druk op de rail komt te staan.De BDP sensor is niet stuk, want dat zou hij ook niet starten als er benzine in de inlaat gegooid wordt.
23 juni 2011 om 20:00 #17869154of misschien je startblokje achter op je contactslot als die kapot is schakelt je brandstofrelais ook niet in.
dat had ik van de week met mijn kadett, had alles vervangen (had ik nog liggen) en toen deed ie het nog niet.
alleen had ik ook geen vonk.
en dankzij het smsje van peter naar freek of hij nog wat wist kwamen we op het startblokje.
nog bedankt freek :thumbmeet is de zwarte draad (is de geschakelde +) daar moet 12v opstaan als je hem op contact zet
23 juni 2011 om 20:39 #17869155ja maar als je benzine in de inlaat gooit en je start hem dan dan gaat hij gewoon aan..
23 juni 2011 om 21:22 #17869156Dus er is een geschakelde plus, dus het contact van deze C20XE werkt gewoon ;)
Als de spanning bij de pomp komt ( kun je testen met een lampje) dan werkt de BDP sensor en het brandstofrelai gewoon zoals het hoort te zijn.
Als er benzine bij de pomp komt en er komt stroom bij de pomp, en je hebt geen brandstofdruk, dan kan het filter verstopt zijn, maar dan hoor je de pomp wel lawaai maken.
24 juni 2011 om 10:12 #17869157dat klopt freek
Dus dan kan het zijn dat de filter verstopt zit
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.