Hallo allemaal ,
Ik vraag me al een tijdje af of het iets uitmaakt om de originele dumpvalve op de turbo af te sluiten .
Ik vraag dit omdat ik nu met een bailey dumpvalve zit.
Wat zijn de voor en nadelen al ik dit zou doen ?
En hoe sluit je zoiets het best af ?
Als je de orgi. afsluit gaat je Bailey meer afblaasgeluid produceren.
Bailey’s willen na verloop van tijd nog wel eens vast gaan zitten .
Ik weet niet of dit euvel ook veel bij andere merken voorkomt.
Afsluiten doe je door de veer eruit te halen en een dikke bus/vulring
terug teplaatsen die het membraam dicht drukt als je de drie schroeven
erin terugdraaid.
Hierna kun je ook de volledige vacuumleiding ervan verwijderen (of afdoppen)
wat onder de kap weer een beetje opgeruimder uit ziet.
Zal iets van 5 a 6 mm zijn meen ik mij te herinneren,
echter is dit alweer enige jaren (meer dan 5) terug dat ik
deze modificatie uitvoerde.
Maar je kunt even een schuifmaat nemen en de ruimte
proberen op te meten of door met meerdere ringen te testen
wat de ruimte precies is zodat je in 1x de juiste maat hebt
anders moet je weer met extra ringen opvullen.