Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › "Knoekend" geluid
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 juni 2011 om 20:24 #17236664
Even jullie wijze raad:
Ik heb de vectra dus verlaagd, maar als ik nu scherp naar links of rechts draai (bijvoorbeeld met inparkeren)
dan krijg ik een “knoekend” geluid, het is maar 1 “knoek” en dan is het goed.Dit geluid heb ik dus sinds de verlaging. Auto heb ik vandaag uit laten lijnen maar het geluid blijft.
Zouden dit de stabilisatorstangen kunnen zijn of iets anders???
Alvast bedankt voor de tips
Groetjes René
27 juni 2011 om 20:34 #17868245Zitten de veerpootlagers nog wel goed.
27 juni 2011 om 20:37 #17868246@arjontje wrote:
Zitten de veerpootlagers nog wel goed.
Die zitten toch bovenin in zo’n plastic ring???
Die hebben we wel open gehad en opnieuw ingevet
27 juni 2011 om 20:38 #17868247@drempelvrees wrote:
@arjontje wrote:
Zitten de veerpootlagers nog wel goed.
Die zitten toch bovenin in zo’n plastic kap???
Die hebben we wel open gehad en opnieuw ingevet
ja idd samen met een rubber.
kan zijn dat het met monteren verkeerd is komen te staan.27 juni 2011 om 20:47 #17868248Moeten we dan maar eens even na gaan kijken (als het iets koeler is……)
28 juni 2011 om 20:06 #17868249Toch nog even logisch na zitten denken, maar de veerpootlagers lijken me sterk, dan zou je het continue moeten horen.
Het is dus alleen met maximale stuuruitslag , verder hoor ik helemaal niks en issie perfect.Iemand nog eventuele tips???
29 juni 2011 om 09:19 #17868250@drempelvrees wrote:
Toch nog even logisch na zitten denken, maar de veerpootlagers lijken me sterk, dan zou je het continue moeten horen.
Het is dus alleen met maximale stuuruitslag , verder hoor ik helemaal niks en issie perfect.Iemand nog eventuele tips???
Ik heb het zelfde gehad.
Ik hoorde hem alleen knoepen bij volledig in sturen.
Bijvoorbeeld in parkeren enz.Kan best zijn dat het niet zo is, is maar een idee. ;)
29 juni 2011 om 10:44 #17868251Vaste verlaging of schroefset?
Bij vaste veren wil het wel eens dat de veer strak op zn aanslagpunt ligt onderin de veerschotel. Dat knapt met volledig sturen/inveren. Hou hier minstens een cm ruimte tussen.
Sommige schroefsets hebben de neiging om te veel speling op de zuigerstang te hebben, wat kan knappen.
29 juni 2011 om 12:04 #17868252@Fearless wrote:
Vaste verlaging of schroefset?
Bij vaste veren wil het wel eens dat de veer strak op zn aanslagpunt ligt onderin de veerschotel. Dat knapt met volledig sturen/inveren. Hou hier minstens een cm ruimte tussen.
Sommige schroefsets hebben de neiging om te veel speling op de zuigerstang te hebben, wat kan knappen.
Het gaat om een schroefset, vorige eigenaar heeft er geen last van gehad, dat is het rare.
Kan ik er iets aan doen aan die zuigerstang??
30 juni 2011 om 06:29 #17868253met drempels geen last daarvan ???? want als je lager als 4 cm gaat moet je ook je koppel stangen vervangen voor kortere versies kosten op ebay een tientje of 5 met verzenden hier in nederland betaal je 80 euro ex verzenden
ik moet ze ook hebben want die van mij (astra g ) doet het ook en die is voor 4,5 cm verlaagd
gr ferry30 juni 2011 om 15:42 #17868254We hebben het nagevraagd, en ze worden niet bij de set bijgeleverd, als het wel nodig is bij zo’n set worden ze er direct bijgeleverd.
Bij auto’s van de VAG-groep schijnt dit het geval te zijn
1 juli 2011 om 11:34 #17868255Je zou even moeten voelen aan je stab.stangen en daarna met opgekrikte wielen proberen of de zuigerstang heen en weer kan.
Dat zou niet mogen, maar gebeurt bij sommige schroefsets wel….Dan gelijk ook de speling op je stuur en fusseekogel controleren
1 juli 2011 om 20:38 #17868256Vandaag even opgekrikt en allebei de wielen eraf gehad, alles zit goed vast.
Wel toen de auto weer op zn wielen stond stuur naar links en naar rechts gedraaid en toen hoorde je het ook.
Ik ben er nu achter dat het alleen van de bestuurderskant af komt, de veren draairen mee met sturen, misschien dat ie dan over een soort nokje gaat lijkt het wel.2 juli 2011 om 18:55 #17868257he rene,
heel vreemd bij mij deed hij dit niet :hmmz
weet je zeker dat je toplager goed is? want de veerpoten moeten draaien bij het sturen op je toplager en niet op je veren.
gr. william
2 juli 2011 om 20:56 #17868258Wat ik zo kon zien wel, maar ik wil alles toch voor de zekerheid nog een keertje losmaken en controleren.
Het zal wel geen kwaad kunnen, maar het is gewoon gruwelijk irritant
3 juli 2011 om 13:28 #17868259Beide veerpoten er onder uit gehaald vandaag en alles nagekeken, toplagers draaiden goed en zaten goed in elkaar.
Alles weer teruggezet en een stukje gaan rijden, tot nog toe is het geluid weg!!!! Alleen blijft nu mn ABS lampje weer branden , zal wel een stekkertje zijn. Gaat dat lampje vanzelf uit of moet die ge-reset worden??
3 juli 2011 om 15:02 #17868260Als je de stekker er goed aanzet en geen breuken ofzo in de kabel zit gaat het vanzelf uit.
4 juli 2011 om 21:53 #17868261Heb zelf na veren vervangen dit ook een tijdje gehad…
Alleen als ik bij ons de straat in moest draaien op de drempel. Altijd als ik linksaf de straat in moest komen knoepte hij 1 keer..
Na verloop van tijd is dit nu wel weg en ook bij mij waren geen vreemde zaken te vinden..
(mijne is trouwens wel gewoon vervangen met orignele vering)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.