Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › subwoofer aansluiting
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 juni 2011 om 11:33 #17236582
hallo allemaal.
ik heb een Opel Vectra-B uit ’98, ik wil weten welke aansluiting mijn subwoofer aansluiting is.
ik heb een 3 deels blok aan de achterkant van mijn radio zitten.
aantal plug’s is:
10
8
8weet iemand welke voor mijn subwoofer is?
26 juni 2011 om 12:58 #17867582leg de vraag eens duidelijker uit.
Wat bedoel je met een 3 deels blok? Wat voor een radio zit er in?26 juni 2011 om 13:33 #17867583ik wil weten welke aansluiting voor mijn versterker is, ik ga mijn versterker inbouwen,
ik heb een JVC KD-R312, met 3 deels blok bedoel ik dat ik een A-, B-, en C-blok heb voor de stekker van mijn radio26 juni 2011 om 14:13 #17867584geen van 3 ;)
SW gaat via een versterker en die gaat via tulp stekkers
maar verdiep je eerst eens in je radio en in je versterker voordat je de boel eruit gaat slopen
want volgens mij heb je er niet veel kaas van gegetenoh en stel je even voor, dat wordt hier namelijk enorm gewaardeerd ;)
28 juni 2011 om 08:07 #17867585nou vooruit dan maar,
nou: Ik ben Bart van Eembergen, ik ben 18 jaar en woon in Dreumel (Gelderland)
ik heb een Paars Metallic Opel Vectra-B uit ’98
ik ben automonteur (elektronica is niet mijn beste onderwerp, zoals al begrepen denk ik)
ik had nog een vraaagje, ik ga zometeen mijn versterker aansluiten, heeft iemand een idee hoe ik mijn kabels het beste weg kan werken?
het lijkt me het mooiste om mijn continu spanning kabel via de linkerzijde achter de interieur kappen te leggen en me tulp stekkers via de rechterkant. of krijg ik hierdoor ruis bij mijn subwoofer?m.v.g. mij ;)
28 juni 2011 om 08:34 #17867586@reality wrote:
nou vooruit dan maar,
nou: Ik ben Bart van Eembergen, ik ben 18 jaar en woon in Dreumel (Gelderland)
ik heb een Paars Metallic Opel Vectra-B uit ’98
ik ben automonteur (elektronica is niet mijn beste onderwerp, zoals al begrepen denk ik)
ik had nog een vraaagje, ik ga zometeen mijn versterker aansluiten, heeft iemand een idee hoe ik mijn kabels het beste weg kan werken?
het lijkt me het mooiste om mijn continu spanning kabel via de linkerzijde achter de interieur kappen te leggen en me tulp stekkers via de rechterkant. of krijg ik hierdoor ruis bij mijn subwoofer?m.v.g. mij ;)
Welkom,
je geeft in principe zelf al het antwoord ;)
Je gaat de draden wegwerken achter de interieur kappen :thumb
Maar idd aan de ene kant de + en aan de andere kant de tulpstekkers, zo voorkom je ruis28 juni 2011 om 09:06 #17867587okee dankjewel ;)
ja ik bouw normaal nooit geluid in dus heb ik er ook niet zo heel veel verstand van, motorisch heb ik wel heel veel verstand :P28 juni 2011 om 09:17 #17867588@reality wrote:
nou vooruit dan maar,
nou: Ik ben Bart van Eembergen, ik ben 18 jaar en woon in Dreumel (Gelderland)
ik heb een Paars Metallic Opel Vectra-B uit ’98
ik ben automonteur (elektronica is niet mijn beste onderwerp, zoals al begrepen denk ik)
ik had nog een vraaagje, ik ga zometeen mijn versterker aansluiten, heeft iemand een idee hoe ik mijn kabels het beste weg kan werken?
het lijkt me het mooiste om mijn continu spanning kabel via de linkerzijde achter de interieur kappen te leggen en me tulp stekkers via de rechterkant. of krijg ik hierdoor ruis bij mijn subwoofer?m.v.g. mij ;)
Zet je de zekering wel op de goede plek, dus direct bij de accu?
En hier laat je de +kabel door naar binnen gaan:
(met dank aan Sjouke)28 juni 2011 om 09:49 #17867589@Navy wrote:
@reality wrote:
nou vooruit dan maar,
nou: Ik ben Bart van Eembergen, ik ben 18 jaar en woon in Dreumel (Gelderland)
ik heb een Paars Metallic Opel Vectra-B uit ’98
ik ben automonteur (elektronica is niet mijn beste onderwerp, zoals al begrepen denk ik)
ik had nog een vraaagje, ik ga zometeen mijn versterker aansluiten, heeft iemand een idee hoe ik mijn kabels het beste weg kan werken?
het lijkt me het mooiste om mijn continu spanning kabel via de linkerzijde achter de interieur kappen te leggen en me tulp stekkers via de rechterkant. of krijg ik hierdoor ruis bij mijn subwoofer?m.v.g. mij ;)
Zet je de zekering wel op de goede plek, dus direct bij de accu?
En hier laat je de +kabel door naar binnen gaan:
(met dank aan Sjouke)wel afhankelijk van de dikte van je draad of je daar door kan.
Zekering mag op maximaal 40cm van de accu zitten. maar zou hem persoonlijk zo dicht mogelijk er op zetten28 juni 2011 om 10:03 #17867590@Navy wrote:
@reality wrote:
nou vooruit dan maar,
nou: Ik ben Bart van Eembergen, ik ben 18 jaar en woon in Dreumel (Gelderland)
ik heb een Paars Metallic Opel Vectra-B uit ’98
ik ben automonteur (elektronica is niet mijn beste onderwerp, zoals al begrepen denk ik)
ik had nog een vraaagje, ik ga zometeen mijn versterker aansluiten, heeft iemand een idee hoe ik mijn kabels het beste weg kan werken?
het lijkt me het mooiste om mijn continu spanning kabel via de linkerzijde achter de interieur kappen te leggen en me tulp stekkers via de rechterkant. of krijg ik hierdoor ruis bij mijn subwoofer?m.v.g. mij ;)
Zet je de zekering wel op de goede plek, dus direct bij de accu?
En hier laat je de +kabel door naar binnen gaan:
(met dank aan Sjouke)tja kan,
je kan ook via de rubberendop/kabelboom van de ecu naar binnen.
dan kom je recht achter het dashboardkastje uit en kun je via rechts naar de kofferruimte.Dat vind ik persoonlijk de makkelijkere route.
28 juni 2011 om 10:41 #17867591waarom moet de zekering zo dicht mogelijk bij de accu zitten?
ik heb er juist voor gekozen om hem in de kofferbak te doen.
ben dus wel ff nieuwschierig.
de tulpkabel de + en de remote kabel heb ik ook langs 1 kant liggen, ding klinkt super, geen ruis of niks er in.28 juni 2011 om 11:01 #17867592die zekering is ervoor om je plus kabel te beschermen.
niet je versterker . . . die is namelijk al van zichzelf voldoende gezekerd.daarom moet die zo dicht mogelijk tegen de accu zitten.
28 juni 2011 om 11:04 #17867593dat wis ik al wel, dat leer je als eerste met opleiding automonteur :P
maar ik heb kant- en klare kabels gebruikt en ze ook gewoon via het onderste rubber bij de motorruimte naar binnen laten gaan.
ik had daar al een kabel lopen dus dit was zo gebeurd,
ik heb de tulp kabel via de rechterzijde gelegd en de spanning via de linkerzijde, geen ruis, zuiver geluid. ik ben net klaar.
ik zal straks even een paar foto’s nemen en dan zal ik ze wel posten.
ik heb me subwoofer (2x 450W Magnat) gebrugd over me versterker.
alles zit mooi aangesloten alleen de draden in me kofferbak moet ik nog wegwerken.28 juni 2011 om 12:20 #17867594@soepkiepe wrote:
waarom moet de zekering zo dicht mogelijk bij de accu zitten?
ik heb er juist voor gekozen om hem in de kofferbak te doen.
ben dus wel ff nieuwschierig.
de tulpkabel de + en de remote kabel heb ik ook langs 1 kant liggen, ding klinkt super, geen ruis of niks er in.Als, om wat voor duistere reden dan ook, de voedingskabel beschadigd raakt ergens in de dorpels, onder de motorkap, of verder naar achteren maar vóór de zekering, dan fikt je auto uit als de zekering in je kofferbak zit en niet bij je accu.
Je zou niet de eerste zijn die dat overkomt.
Daarom moet, ja, moet de zekering zo dicht mogelijk bij je accu zitten.
Dus als je hem nu in de kofferbak hebt zitten, onmiddellijk verplaatsen naar de accu!En nog een tip:
De massakabel van accu naar carrosserie moet je ook vervangen door een dikkere. Immers, alles wat stroom verbruikt en met massa aan de carrosserie hangt, is via dat vrij dunne kabeltje verbonden met de – van de accu. Als je dan extra gebruikers installeert moeten ook die via dat kabeltje, en dan wordt het wat krap allemaal. Vandaar dat een dikkere kabel, 25 of zo, geen overbodige luxe is.28 juni 2011 om 12:24 #17867595Als de draad kortsluiting maakt gaat ie vanaf de stroombron/accu warmte produceren.
Dus des te dichterbij de zekering des te eerder dat grapje ophoudt.
Ik kan me zo voorstellen dat als jij kortsluiting krijgt, geheid je hele auto wegfikt.28 juni 2011 om 13:31 #17867596hmzz ik had zo iets van als er wat met die kabel gebeurt klapt die zekering er sowieso wel uit dan.
zal het maar es ff anders maken dan haha.
heb het bij al mijn autos zo gehad, en daarom eigenlijk ook zo gehouden.mm volgens mij is het bij mij een kleine moeite, heb de kabel volgens mij lang zat, dus ff de plus los, door knippen, kaal maken, zekering er tussen en klaar is kees.
28 juni 2011 om 13:41 #17867597Precies.. is zo gedaan. :)
28 juni 2011 om 14:49 #17867598Ik had voorheen ook altijd de zekering op de subwooferkist zitten
Maar ben er achter gekomen dat hij idd dicht bij de accu gezekerd moet worden
Dus heb hem bij de accu (nog een keer) gezekerd
De zekering bij de subwooferkist heb ik laten zitten want dat is wel makkelijk als de subwooferkist er (weer eens) uit moet
Is gewoon nog steeds plug and play :thumb29 juni 2011 om 20:32 #17867599@reality wrote:
ik wil weten welke aansluiting voor mijn versterker is, ik ga mijn versterker inbouwen,
ik heb een JVC KD-R312, met 3 deels blok bedoel ik dat ik een A-, B-, en C-blok heb voor de stekker van mijn radioDe drie stekkers zijn twee ISO connectors en 1 Mini-ISO connector.
De twee grotere zijn voor de stroomvoorziening en de aansturing van de standaard speakers van je auto.
Mini-ISO is o.a. voor stuurwiel bediening.Geen van die connectors is interessant voor een subwoofer.
Daar heb je een paar tulp (aka “cinch”) connectors voor nodig.
Daar kan je dan een paar stekkers in doen, naar een versterker leggen en dan op de versterker een subwoofer aansluiten.
Dan pak je nog de blauwe draad van de ISO connectoren en doet die ook aan je versterker (op de “remote” ingang), en je legt een dikke voedingskabel met een losse zekering vanaf je accu naar je versterker.31 mei 2014 om 10:55 #17867600Hallo,
Ik haal even een oud draadje uit het slop omdat ik geen nieuwe wilde aanmaken.
Ik heb van de week een subwoofer in mijn ’98 Vectra B aangesloten. Remote en + kabel langs de linkerkant naar voren (+ achter zekeringen kastje naar de motor) en de RCA langs de rechterkant.
Ik heb een Pioneer TS-WX206a sub. Nu zit hier een speciale stekker aan waar de +, aarde en remote op zit. Het stukje dat uit die aansluiting komt en naar de + moet bevat een 10A zekering direct bij de subwoofer. Nu lees ik hier dat de zekering het beste bij de accu direct moet. Wat doe ik nu het beste? Laat ik het zoals t is, zet ik er een zekering bij naast de accu of verplaats ik de zekering? Dat laatste doe ik liever niet i.v.m. een hoop gekloot wat je dan krijgt.
En als ik er een zekering bij zet, hoeveel ampere? verdeel ik het over 2x 5A, of zet ik er gewoon 10A bij?
Alvast dank!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.