Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › Insignia 1.4 turbo, net afgehaald.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 oktober 2011 om 14:51 #17236381
Ik ben net de trotse bezitter geworden van een Insignia 5D, cosmo, 1.4T met Excecutive pakket, 20 inch lichtmetaal, OPC line pakket,
Infinity sound system, donker getinte achter ramen, wit.
Ik ben net van de dealer naar kant0or gereden over snelweg en provinciaale weg. De grote vraag was natuurlijk, hoe doet de 1.4T motor het in de Insignia.
Eerste indruk is niet verkeerd. Bij wegrijden genoeg vermogen om vlot ervandoor te gaan. Op de snelweg in 6e versnelling draait de moter 2000 toeren bij 100km/uur, Lekker touren dus. Wil je accelereren dan moet het wel terug naar de 4, maar had eigenlijk geen andere verwachting.
Bovendien is het een super auto om te zien, maar dat is natuurlijk de emotie van de berijder.
Foto’s volgen nog.
Groet Martin7 oktober 2011 om 15:26 #17865398welkom en gefeliciteerd,
greetz
Marcel
7 oktober 2011 om 18:41 #17865399martin85, welkom op opel-forum.nl en van harte gefeliciteerd met je nieuwe Insignia!
7 oktober 2011 om 20:43 #17865400Proficiat met je nieuwe Insignia, en we zijn erg benieuwd naar de foto’s !
11 oktober 2011 om 11:54 #17865401Inmiddels heb ik er een paar honderd kilometer opzitten en heb ik wat meer feeling met de Insignia.
Mijn vorige auto was een Suzuki Grand Vitara 2.0 . Deze blonk niet uit in koppel en moter vemogen.
De 1.4 Turbo overklast deze Vitara op alle fronten. Het motervermogen is ruim voldoende om vlot weg te rijden, echter het toerental moet wel boven de 2000 toeren gehouden worden. Ik merk niets van schokkerig in komen van de turbo, zoals hier op het forum wordt vermeld voor de 1.6T. Geen fluitende turbo te horen. Zoals eerder vermeld 100Km/uur in de 6e met 2000 toeren, heerlijk rustig.
Genieten dus van het Infinity sound system. Het zal aan mij liggen maar dit klinkt voor CD weergave fantastisch. Het fluctueren van volume (nog) niet waargenomen. De radio ontvangst in kwalitatief minder dan de CD weergave maar dat is ook zo met een 2K receiver.
Het AFL systeem werkt fantastisch.De koplampen sturen netjes mee in de bochten en houden het verticaal prima onder controle.
De stoelen zitten prima. Ik heb even de uitstap setting in config aangezet om het uitstappen te vergemakkelijken maar dan wordt de stoel wel heel erg ver naar achteren gezet. Het was even zoeken naar het inklappen van de buitenspiegels bij het sluiten van de deuren met de afstandsbediening , maar dit werkt als je de sluiten knop ingedrukt houd.
Ook de Samsung Galaxy SII gekoppeld met bluetooth en je kunt voice controlled een nummer kiezen.
Helaas het telefoonboek blijft tot op heden leeg, daar moet ik me nog eens in gaan verdiepen.
De foto’s hebben julie nog te goed, maar het is de laatste dagen geen lekker weer geweest om een paar mooie plaatjes te maken.11 oktober 2011 om 13:11 #17865402Ben benieuwd naar de foto’s. Blijft toch een gek idee een 1400-tje in zo’n grote auto, maar als ik het zo hoor dan rijd het nog wel. Doet hij helemaal niks als je in de 6 bij de 100 het gas intrapt of duurt het gewoon wat langer?
11 oktober 2011 om 20:58 #17865403Martin85, gefeliciteerd met je auto! Ik heb met mijn Galaxy SII exact hetzelfde probleem. bluetooth koppeling gaat perfect, contacten worden gekopieerd (althans, ik krijg de vraag dit te bevestigen), maar vervolgens bij voicedialing krijg ik de melding lijsten leeg. Ik las in de handleiding dat je de telefoon op twee manieren kunt koppelen: handsfree-modus en SIM access profile modus. Die laatste moet ii nog proberen. En volgens mij zijn de inklapbare spiegels alleen in te stellen op Insignia’s met elektrische stoelverstelling met geheugen (optie die ik niet heb). Ik kan de betreffende optie nergens in het instellingenmenu vinden.
12 oktober 2011 om 10:18 #17865404@Melgi wrote:
Martin85, gefeliciteerd met je auto! Ik heb met mijn Galaxy SII exact hetzelfde probleem. bluetooth koppeling gaat perfect, contacten worden gekopieerd (althans, ik krijg de vraag dit te bevestigen), maar vervolgens bij voicedialing krijg ik de melding lijsten leeg. Ik las in de handleiding dat je de telefoon op twee manieren kunt koppelen: handsfree-modus en SIM access profile modus. Die laatste moet ii nog proberen. En volgens mij zijn de inklapbare spiegels alleen in te stellen op Insignia’s met elektrische stoelverstelling met geheugen (optie die ik niet heb). Ik kan de betreffende optie nergens in het instellingenmenu vinden.
Hallo Melgi,
Ja de SIM acces profile modus heb ik nog niet geprobeerd, ik moet er nog even voor gaan zitten met het manual om op deze manier te koppelen. Zoals beschreven klappen de spiegels in, als de sluiten knop op de afstands bediening ingedrukt gehouden wordt.
Astraman, In z’n 6 met 2000 toeren 100km per uur, ik denk dat de turbo druk bij dit toerental net begint op te bouwen. Het duurt dan wat langer voordat het sneller gaat. De 6e is toch een echte “overdrive”. Ter informatie, een Opel dealer wist mij te vertellen dat ze de 1.4T al “gechipt” hadden en er nu 170PK uitkomt.
Ik vindt deze Insignia echt heel comfortabel rijden, volgens mij “de beste auto die ze ooit gebouwt hebben” :thumb17 oktober 2011 om 12:09 #17865405Ik heb nog even gekeken naar de telefoon koppeling. In eerste instantie de telefoon gekoppeld met de Handsfree koppel mogelijkheid.
De telefoonlijsten bleven toen leeg. Bij deze eerste keer koppelen was er in het config menu de mogelijkheid om te koppelen met Sim Acces Protocol (SAP). Echter dit is uit het menu verdwenen. Ik heb een setting reset gedaan, het telefoon toestel uit de lijst gehaald, maar de SAP koppelings mogelijkheid blijft ontbreken.
Heeft iemand dezelfde ervaring met de DV900?
Nou weet ik van mezelf dat ik vrij onhandig ben met PC’s, maar hoe voeg ik op dit forum wat foto’s toe? :-?17 oktober 2011 om 17:37 #17865406@Martin85 wrote:
Ik heb nog even gekeken naar de telefoon koppeling. In eerste instantie de telefoon gekoppeld met de Handsfree koppel mogelijkheid.
De telefoonlijsten bleven toen leeg. Bij deze eerste keer koppelen was er in het config menu de mogelijkheid om te koppelen met Sim Acces Protocol (SAP). Echter dit is uit het menu verdwenen. Ik heb een setting reset gedaan, het telefoon toestel uit de lijst gehaald, maar de SAP koppelings mogelijkheid blijft ontbreken.
Heeft iemand dezelfde ervaring met de DV900?
Nou weet ik van mezelf dat ik vrij onhandig ben met PC’s, maar hoe voeg ik op dit forum wat foto’s toe? :-?Een handleiding voor het toevoegen van foto’s staat hier: viewtopic.php?f=78&t=139209
17 oktober 2011 om 18:02 #17865407@Martin85 wrote:
Ik heb nog even gekeken naar de telefoon koppeling. In eerste instantie de telefoon gekoppeld met de Handsfree koppel mogelijkheid.
De telefoonlijsten bleven toen leeg. Bij deze eerste keer koppelen was er in het config menu de mogelijkheid om te koppelen met Sim Acces Protocol (SAP). Echter dit is uit het menu verdwenen. Ik heb een setting reset gedaan, het telefoon toestel uit de lijst gehaald, maar de SAP koppelings mogelijkheid blijft ontbreken.
Heeft iemand dezelfde ervaring met de DV900?
Nou weet ik van mezelf dat ik vrij onhandig ben met PC’s, maar hoe voeg ik op dit forum wat foto’s toe? :-?Martin,
Ik kan dus ook niet kiezen tussen handsfree of Sim Access Protocol.ik had niet gezien dat deze er de eerste keer wel stond. Heb ook zowel mijn SII als de X10 van mijn vrouw verwijderd en daarna weer toegevoegd, maar ik krijg geen mogelijkheid om voor SAP te kiezen.
1 november 2011 om 17:13 #17865397Nu al dik 2000 km op de teller en dik tevreden. Gemiddeld verbruik 7,3 liter/100km, wat ik best goed vindt voor een auto van dit formaat en moter inhoud.
Ik heb wel een beetje moeite met de precise besturing op de snelweg. Het lijkt alsof het millimeter werk is met het stuur om hem op snelheid rechtdoor te laten rijden.
Hierbij nog de beloofde plaatjes:
1 november 2011 om 17:33 #17865396:kewlpics :thumb
1 november 2011 om 19:32 #17865410Martin, mooie foto’s! Wel leuk dat je het hebt over de precieze besturing: voor mij een van de redenen waarom ik voor de Insignia ben gegaan en niet voor de BMW 320d. Alleen een Alfa stuurt nog directer (verslavend!). Met FlexRide wordt het sturen in de sport stand iets zwaarder, wat wel lekkerder is. De Insignia had rond de middenstand van mij nog iets directer mogen reageren. Maar het blijft echt een geweldige auto om te rijden en elke keer als ik weer instap, heb ik weer zin om kilometers te maken!
1 november 2011 om 19:55 #17865411Mooie auto :angel !
gefeliciteerd en welkom! :thumbGroetjes,
Sander1 november 2011 om 20:30 #17865395Ik vind dit echt een prachtige auto. Elke keer als ik hem zie rijden weer, alleen schrok ik wel toen ik van de motor hoorde..
Een 1.4 turbo met 170pk in zo’n grote auto.
Nu zal iedereen dat misschien aan je vragen maar ben je zelf niet bang dat deze kleine motor met zoveel pk door de turbo veel sneller zal slijten als bijv een 2,5 liter met turbo en zoveel pk zal doen?
Ik heb daar zo’n idee over dat des te kleiner de motor des te meer ie slijt met zoveel vermogen. Maar is ook maar gevoel heb daar geen ervaring mee. Wat denk je daar zelf van??? Ben ik wel benieuwd naar.Trouwens. Wij hebben een A6 2,5 v6 tdi en die moet je ook terugschakelen uit zn zes met 100 hoor ;) Maar zuinig rijdt ie wel dan! :)
2 november 2011 om 07:34 #17865412Mooie wagen en veel plezier ermee!!!!!!!!!!!!!!!!1
Greetz Roel met een I.
5 november 2011 om 19:12 #17865413@kaneelschep wrote:
Ik vind dit echt een prachtige auto. Elke keer als ik hem zie rijden weer, alleen schrok ik wel toen ik van de motor hoorde..
Een 1.4 turbo met 170pk in zo’n grote auto.
Nu zal iedereen dat misschien aan je vragen maar ben je zelf niet bang dat deze kleine motor met zoveel pk door de turbo veel sneller zal slijten als bijv een 2,5 liter met turbo en zoveel pk zal doen?
Ik heb daar zo’n idee over dat des te kleiner de motor des te meer ie slijt met zoveel vermogen. Maar is ook maar gevoel heb daar geen ervaring mee. Wat denk je daar zelf van??? Ben ik wel benieuwd naar.Trouwens. Wij hebben een A6 2,5 v6 tdi en die moet je ook terugschakelen uit zn zes met 100 hoor ;) Maar zuinig rijdt ie wel dan! :)
170 PK? Ik heb ook een 1.4T insignia gekocht en die heeft toch echt maar 140 pk ??
5 november 2011 om 19:22 #17865414AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mooie Insignia!
@ El Warroir; zijn 2 versies van ;)
6 november 2011 om 17:55 #17865415Geweldige wagen! Onlangs heb ik ook even in een 1.4T mogen sturen. Rijd boven verwachting goed!
10 november 2011 om 19:27 #17865416@D-Funk wrote:
Geweldige wagen! Onlangs heb ik ook even in een 1.4T mogen sturen. Rijd boven verwachting goed!
Kan ik alleen maar onderschrijven. :D
Ook gebruik ik het start/stop systeem nu wat vaker, maar alleen als de moter op temperatuur is. De moter slaat af als de versnelling in z’n vrij gezet wordt en de koppeling losgelaten wordt. Alle andere funkties zoals verlichting, ventilatie blijven aan. Als de koppeling ingetrapt wordt start de moter weer.
Dit geeft volgens het informatie display een benzine besparing van 0,8 liter/uur. :agent
Ja, je moet wat over hebben voor het milieu ;)12 november 2011 om 09:03 #17865408gaaf insignia en 170 pk voor een 1.4 onse vectra 2.5 v6 had ook 170 pk maar die was van 94 wat ze dus al niet kunnen met een kleine motor maar gaaf
12 november 2011 om 17:57 #17865417heel mooi uitgevoerde Insignia! :wors
13 november 2011 om 08:07 #17865418@kaneelschep wrote:
Ik vind dit echt een prachtige auto. Elke keer als ik hem zie rijden weer, alleen schrok ik wel toen ik van de motor hoorde..
Een 1.4 turbo met 170pk in zo’n grote auto.
Nu zal iedereen dat misschien aan je vragen maar ben je zelf niet bang dat deze kleine motor met zoveel pk door de turbo veel sneller zal slijten als bijv een 2,5 liter met turbo en zoveel pk zal doen?
Ik heb daar zo’n idee over dat des te kleiner de motor des te meer ie slijt met zoveel vermogen. Maar is ook maar gevoel heb daar geen ervaring mee. Wat denk je daar zelf van??? Ben ik wel benieuwd naar.Trouwens. Wij hebben een A6 2,5 v6 tdi en die moet je ook terugschakelen uit zn zes met 100 hoor ;) Maar zuinig rijdt ie wel dan! :)
voor 170pk met een 2.5 benzine motor heb je geen Turbo nodig hoor, de Vectra-B 2.5 V6 heeft standaard 170pk, de i500 zelfs 195pk..
De Diesel is een ander verhaal, een Diesel zonder ”Föhn” Presteerd vrij weinig namelijk, dan word het koppel en vermogensbereik heel erg kort..
En, Ja, de kleine geblazen motor draaien wel eens aan barrels hoor.. maar dat ligt eerder aan de bestuurder….
13 november 2011 om 09:13 #17865419JaJa je kunt een V6 niet met een 4 cilinder vergelijken hoor. heb eerst een Antara gehad 2.4 die had maar 140 pk en daar kwam ik best goed mee uit de voeten nu heb ik de insignia 1.6 turbo met 180 pk best leuk maar je schakelt je wel helemaal het apen zuur als je wat sportiever wilt rijden.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.