Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Astra OPC, Nieuw probleem ! Turbo komt veeeel later bij…..
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 mei 2011 om 10:22 #17236332
Hey hallo,
Denk maak ff een topic aan met de opc van mij, zonuendan gebeurd er eens wat aan. Niet te veel en soms tegen zin:P zoals nu dus. :hmmz :angel
Vorige week kwam ik er achter dat mijn achterste versnellingsbak steun niet vast zat met een bout, deze kon niet vast ivm dat de uitlaat in de weg zat.Met het gevolg dat een andere versn. bak steun is afgebroken op de bak,! dus een stuk allumium hangt nog los aan de steun en is afgebroken op de bak.
Heb hier geen fotos van kunnen maken, helaas vergeten zal kijken wat ik kan doen.Dit is allemaal de schuld van mijn dbials uitlaat spruitstuk deze heeft een andere uitgaande positie dan het orginele deel waardoor de uitlaat positie ook moeilijker en anders is dan met het orginele uitlaat spruitstuk.
Dus vanwege het grotere diameter voor komt van alles tegen de uitlaat en passen sommige bouten niet meer op hun plek, ook die van de versnellingsbak steun dus.
Daar zal ik dus wat op moeten vinden, andere soort bout oid.
Uitlaat van mij is 3inch overal.Bij de garage de eerste diagnose gesteld, ze zullen kijken of de bak allumium gelast kan worden, dit is ook mijn eerste voorkeur maar de vraag is of ze er zonder demonteren van de bak en uitlaat bij kunnen komen. :hmmz
En dan moet zeker het subframe ook nog los ofniet?? :hmmzMaarja als alles er achteraf moet dan heb ik alweer plannen natuurlijk voor wat upgrades :mrgreen:
Zoals een sportkoppeling,
schakelweg verkorting,
en misschien een lichter vliegwiel.
Zou er een andere bak op moeten komen dan wordt het waarschijnlijk een M32 6-bak. :angel
Ook mis ik eigenlijk nog een sperr-diff… maar dat is voor latere zorg denk ik.De opc ben ik niet van plan om te gebruiken voor sprints etc en circuit. puur voor weekend gebruik.
Met zon sportkoppeling, heeft dat enige nadelen? :?:
OPC heeft nu 300 pk en 400nm.Opc’tje gaat zoals het er nu voor staat woensdag naar de opel garage om te kijken of die allumium gelast kan worden, hoop het wel zonder demonteren van het 1 en ander.
mocht de bak er achter weg moeten laat ik liever die sportkoppeling etc er niet in zetten door hun, doe ik liever vertrouwd bij een specialist op gebied van opel tuning. of iemand die er verstand van heeft..
Wel heb ik natuurlijk de opel het liefst zo snel mogelijk klaar, maar wel goed!Heb al wat rond gekeken op Mtech site, en natuurlijk die van EDS daar waar mijn opc ook al is geweest in eerdere tijden.
Mtech hoor ik vaak wat negatieve dingen over op het gebied van software upgrades, en om mijn opc nu naar EDS te brengen zie ik ook nog niet zitten, drukke periode met werken op het moment.
Iemand zen wagen al eens naar mtech gebracht? en dan niet voor software upgrades maar meer voor dit soort problemen.. om het zo maar te noemen of raden jullie dit mij echt af??dus zit op het moment druk te piekeren over hoe alles nu gaat en moet komen :|
En heeft iemand ooit zoiets mee gemaakt? die wat tips kan geven? 8)
nouja eerst woensdag maar afwachten, dan meer..gr
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
2 mei 2011 om 14:21 #17864906dus de bak is kapot ipv de steun? vind het raar hoe het gebeurt is….
de bak oplassen kan ook, zal ook ergens geld kosten, en zo heel erg duur is een f23 ook weer niet.
bouten moeten gewoon allemaal goed vast, ongeacht of er nou dingen in de weg zitten ofniet.
bakwissel valt wel te doen, subframe zit met 6 bouten vast, fusee en 2 stabi stokjes.
of je de sport koppeling kan evengoed de dealer monteren (wouda?:o), is niks anders dan een gewone koppeling/vliegwiel monteren :P
en Mpech ben ik geen voorstander van op welk vlak dan ook.
maar wil je de koppeling laten monteren door hun?2 mei 2011 om 14:32 #17864905de bak werkt nog perfect geen lekkages oid.
is puur de steun, een stuk allumium van de bak is afgeknapt van de bak, dus er hangt een stuk allumium aan de steun van de bak.En zon koppeling monteren, tsja maakt inprensiepe niet heel veel uit wie die moneteerd lijkt mij maar moet wel iemand doen die weet wat die doet:P
en een bak er onder vandaan halen kan ik ook wel,
maar heb nog geen ruimte waar ik dat kan doen, en om dit nou bij ons op de stoep te doen zie ik ook niet zitten, haha.2 mei 2011 om 20:51 #17864907ik denk dat er niet gauw iemand aan begint te lassen als de bak nog aan de motor in de auto hangt.
alu lassen moet je toch kunnen en voldoende schoon maken,anders wordt het zeker niks.
ik raad je aan de bak er toch ff uit te halen voor het goed te kunnen herstellen,succes.3 mei 2011 om 10:47 #17864908hoop dat ie optijd af is voor t duitse autosport ;)!
3 mei 2011 om 10:48 #17864909ja hoop het ook,
ga vandaag langs een mannetje die allumium kan lassen, volgens hem komt alles goed. :)gr
3 mei 2011 om 20:31 #17864910vandaag langs een geschikte man geweest, heeft het bak probleem op gelost en alles onder de auto zit nu perfect, gelukkig :D
maaar ook een hele trieste gebeurtenis erbij :argue :fy1 :fy1Hier de foto van het afgeknapte stuk op de bak, was gelukkig een steun op een plek waar niet veel krachten komen, is puur de onderste steun (die niet vast zat, nu wel :)) en de bovenste steun waar de meeste krachten op komen
2e foto is hoe de ondere steun nu vast zit.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Bij de lokale opel dealer komt mijn auto nooit weeer!! prutsers vergeten gewoon dingen vast te zetten, waren vergeten mijn voor vering vast te zetten! :fy1 onder de motorkap bij de veerschotels, had raar kunnen aflopen..
3 mei 2011 om 20:39 #17864911Omfg… Dat is wel erg beun met die veerschotels :O
3 mei 2011 om 20:45 #17864912jah heb de opc op hun kosten laten ophalen met een wagen, morgen zetten ze alles maar vast bij de opel dealer want ik blijf er met mijn neus naast staan, en betaal geen cent!
Uploaded with ImageShack.us
en nu gaan de race koppeling /sparr eerst over, nja dat is voor later ;)
3 mei 2011 om 21:02 #17864913Ik zou nog een klacht indienen ook als ik jouw was, als dat mogelijk is. Zulk slordig werk mag een dealer never nooit afleveren… Je zegt zelf al het had heel slecht kunnen aflopen… Schandalig gewoon!!!
3 mei 2011 om 21:07 #17864914idd, heb mijn zegje al klaar voor morgen.
had nooit mogen gebeuren dit, ben blij dat ik het optijd zag.gr
2 juni 2011 om 17:52 #17864904zo gisteren een shortshifter erop gezet, schakeld heerlijk :thumb
Maar nu,
komt de turbo pas bij bij 4000 toeren :wtf , normaal kwam die geleidelijk al bij bij 2.500 toeren, ergens klopt er hier iets niet. :thumbdown
iemand enig idee? gaat om een z20let met leh turbo, en heb geen motorstorings oid.. :angelgr
Erwin3 juni 2011 om 16:03 #17864903vandaag blow off valve schoon gemaakt met siliconen spray, was wel smerig.
en als je de motor start, hoort je blow off valve dan al open te staan??gr
4 juni 2011 om 08:12 #17864902Nog even over de vraag over de motorkap en schermen te verlengen je hoeft niks aan je koplampen te veranderen die kunnen er gewoon weer in :) omdat je het had gevraagt in het NL-Tuning topic.
Groeten bas.
4 juni 2011 om 23:27 #17864915oke thx :thumbup
4 juni 2011 om 23:27 #17864916oke thx :thumbup
4 juni 2011 om 23:27 #17864917oke thx :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.