Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Eindelijk gevonden
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 mei 2011 om 07:15 #17236323
Hallo allemaal,
Ik heb een tijdje geleden een toppic geplaatst met de vraag of jullie misschien wisten wat er aan de hand was met mijn opel astra 2.2.
Hij liep slecht stationair, moest vol gas geven bij het starten en had kracht verlies!
De garage die mijn auto uit elkaar had gehaald en de koprevisie had laten doen wist het niet meer dus werd mijn auto naar de opel dealer gebracht.
Bij de opel dealer hebben ze alles nagekeken mijn timing, kleppen, sensoren, bekabeling, egr klep enz.
Na een week (afgelopen donderdag) kreeg ik een telefoontje dat hun het ook niet meer wisten wat er aan de hand was want alles deed het gewoon.
Ze vertelde me dat ze de volgende dag alleen mijn injectoren nog na gingen kijken en als dat het niet was, was het eigenlijk een afgelopen zaak.
Die vrijdag werd ik gebeld en vertelde ze me dat ze waarschijnlijk het probleem gevonden hadden!
Toen ze me injectoren nakeken kwamen ze erachter dat mijn cilinder 4 volliep met koelvloeistof!
Er zit een scheur in mijn kop!
Het kunnen volgens de opel dealer ook mijn nokassen zijn maar dat vond hij wel erg onwaarschijnlijk en zei dat ik terug moest gaan naar het bedrijf die mijn revisie gedaan heeft!
Dus vandaag ga ik mijn auto ophalen en terugbrengen naar het bedrijf die mijn revisie gedaan heeft en die mag het dan weer in orde maken.
Ik ben blij dat dit het is want ik ben nu voor verdere kosten niet aansprakelijk en hoef de opel dealer dus ook niet te betalen!
Ik wil jullie dit even mededelen omdat jullie ook met vele goede adviesen aankwamen.3 mei 2011 om 19:27 #17864854Hallo iedereen
Heeft er iemand toevallig een adres die reparaties doe aan cilinderkoppen?
het gaat om een scheer in me cilinderkop t.h.v de bougie van cilinder 4
het gaat om een aluminium moter blok! De Opel astra G 2.2 16v moter type Z22se
hoop dat iemand me kan helpen!
al vast bedankt!Groet martin.
3 mei 2011 om 19:47 #17864855denk niet dat dit te repareren is, indien dit bij een bougie gat zit blijft dit ook na reparatie een zwakke plek waar toch een boel materiaal spanning optreed en heb je kans dat het opnieuw gaat scheuren bij onderhoud aan het blok zoals oa vervangen van bougies tijdens onderhoud.
wanneer een revisiebbedrijf dit zou willen doen krijg je naar alle waarschijnlijkheid garantie tot de achterdeur, het risico is te groot dat het opnieuw gaat scheuren.
4 mei 2011 om 07:12 #17864856Andere kop, een aluminium kop lassen is ertreem lastig ivm spanningen in het aluminium die optreden.
17 mei 2011 om 15:39 #17864857Sorry van de late reactie!
maar super bedankt voor de info. Ga nu opzoek naar een nieuwe cilinderkop.(die ERG MOIELIJK tevinden zijn :( )
Er is inderdaad niemand die het wil doen. en het blijft een zwake plek wat jullie al zeiden!Groet Martin
17 mei 2011 om 16:33 #17864858Een gebruikte kop zoeken eventueel.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.