Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Omega motorprobleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 mei 2011 om 12:29 #17236265
Hey iedereen,
Mijn omega heeft (weeral) een probleempje: hij start niet meer.
Donderdagmorgen, ik wil naar het werk vertrekken, start de wagen en rij een kleine 500 meter. Ik sta voor het rode licht, het wordt groen en de wagen valt stil. Toen ik hem terug probeerde te starten lukte mij dit niet. :swear
Ik vrees dat dit de dieselpomp kan zijn omdat hij wel perfect ronddraaid met het starten maar hij slaagt niet aan. En hem laten maken zie ik ook niet zitten want zelfs bij een VOD zou het €2000-€2500 kosten om hem te laten maken wat hij ook niet meer waard is. :vertag Al is het spijtig van de nieuwe turboklep die ik erin heb laten steken. :cry
Kan ik dit zeker weten of zijn er nog eventuele andere mogelijkheden?
Mvg,
Seth
1 mei 2011 om 14:11 #17864366Hoi Seth.
Ik weet dat ik een heel andere motor heb enzo, maar ik had laatst de krukas sensor kapot en daardoor startte de wagen ook niet meer.
De computer heeft dan gewoon niet in de gaten dat de motor draait en spuit dus ook geen brandstof in.Het is maar zo’n voorbeeld, ik zou de auto dus eerst even laten uitlezen voordat je misschien verkeerde conclusies trekt. Een sensor is met 6-/7 tientjes betaald, dat is je auto toch nog wel waard?
Succes
Gr Wim
2 mei 2011 om 20:13 #17864367Zijn bij een diesel meerdere zaken die problemen kunnen geven met starten.
Even laten uitlezen dan weet je meer.
Gr Jack
3 mei 2011 om 23:37 #17864368Hoi iedereen,
ik heb de wagen eergisteren laten onderzoeken door iemand die vroeger bij een opel-garage heeft gewerkt en zei me dat het idd de dieselpomp was die problemen gaf aan de aanzuiging van. Heeft me ook gezegd dat ik best eens naar een kerkhof kon gaan om er eentje uit te halen maar mijn vriendin zag dit totaal niet zitten. Mede omdat je niet weet hoe lang die pomp gaat meegaan, en wat hetvolgende gaat zijn wat er aan gaat gebeuren.
Wij vertrekken half juni met de wagen naar Calpé en ze wil zeker zijn dat we daar aankomen en heeft me overtuigt om de wagen te verkopen en een nieuwere te kopen. Nu heb ik een Vectra B 2.0i sedan van 1999 gekocht waar ik een jaar garantie bij heb gekregen en gratis bijstand in Europa. Geen slechte deal lijkt me toch?
Heb de omega met spijt in mijn hart moeten verkopen, maar ga sparen voor een nieuwe… Er is geen Opel die beter presteert op de weg, zowel van rijden, schokdempers, als manoeuvreren… Een echte salonwagen.
Hopelijk tot snel weerzien op dit forum-gedeelte, intussen ga ik moeten overstappen naar de Vectra
Met vriendelijke groeten,
Seth
15 mei 2011 om 16:40 #17864369beste omega rijders mijn maat heeft een probleem met zijn omega mv6
als hij boven de 3000 toeren komt slaat de moterop zijn begrenser heeft iemand een iede wat het kan zijn hij geeft geen moter storing aan
we hebben hem uit laaten lezen maar er kwam geen storing uit
als iemand weet wat het is laat het even weten
met vriendelijke groet wesley15 mei 2011 om 19:56 #17864370Is het echt de begrenser of kan de motor niet genoeg lucht krijgen of uitstoten.
een verstopte lucht toevoer of uitlaat heeft ook hele rare effecten…..
22 mei 2011 om 16:40 #17864371@cjibclient wrote:
Is het echt de begrenser of kan de motor niet genoeg lucht krijgen of uitstoten.
een verstopte lucht toevoer of uitlaat heeft ook hele rare effecten…..
we zijn nog aan hert zoeken we hebben een paar weken geleden het lucht ver deel kamer los ge hadmet die oringetjes boven op de moter in ver band een lekke koel water slang meschien een o ringetje ver schoten of staat dat er los van
23 mei 2011 om 06:33 #17864372Als het probleem zich iedere keer rond de 3000 rpm voordoet vervang dan de luchtmassameter maar. Dat is die buis waarop de 2de stekker zit vana het lucht filter.
Oja en neem een stoel of kussen mee als je naar de dealer gaat. Dan val je niet zo hard als je de prijs hoort.
Gr jack
23 mei 2011 om 22:21 #17864373dag,of kijk effe of je de lmm er niet verkeerd tussen hebt gezet. dat ie niet op de kop zit.
schijnt te kunnen dat je deze verkeerd kunt plaatsen.
gr Johan30 mei 2011 om 21:17 #17864374dag ,is het probleem al opgelost ?
gr opeljohan :thumbup8 juni 2011 om 21:34 #17864375@opeljohan wrote:
dag ,is het probleem al opgelost ?
gr opeljohan :thumbup9 juni 2011 om 08:24 #17864376:???: :wtf is dat ja of nee?
17 juni 2011 om 15:07 #17864377nee het probleem is nog niet op gelost
22 juni 2011 om 20:27 #17864378maandag avond heb ik even naar de omega gekeken
het viel mijn op dat de rechte kat ver ziekelijk warm is en de linker kat zo koud is
kan dat het niet de oor zaak zijn van het in houden van de moter en er zit niks los in de kat22 juni 2011 om 20:53 #17864379Een kat kan vanbinnen gebroken zijn en vol zitten. Heb ik gehad met een 2.0 16V. Daar gaat hij inderdaad heel raar van lopen….
23 juni 2011 om 08:09 #17864380Dan zou ik idd de linker kat eens loshalen. Een kat moet goed warm zijn. Die hou je niet vast..
Gr jack
29 juni 2011 om 09:33 #17864381Erg vervelend zo’n vergruisde kat. Heb dit al meerdere malen gezien. Even met een lange pin de gruis aan stukken slaan en eruit halen. Of gewoon de kat vervangen.
Laatste keer dat ik dit gedaan heb was bij een oude mondeo…. ding siste het uit door de spruitstuk pakking. niet meer dan 3000 toeren en geen vermogen meer. Achterste blok in de kat was helemaal aan stukken en 1 stuk was net zo mooi rond gesleten dat het een pingpongbal leek. Als je veel gas gaf ging dat net zo mooi voor de opening zitten en dichte dan de opening af.Veel succes ;)
24 juli 2011 om 08:09 #17864382het probleem is op gelost het was een sensor achter op het moter blok
nog een vraag over airco pomp
de airco pomp draait niet
er licht geen zekering uit
mijn vraag is de pomp kapot of wat anders25 juli 2011 om 13:56 #17864383Te weinig gas op het systeem? Dan slaat de pomp ook niet aan.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.