Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › turbo z20leh verliest zijn druk
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 juni 2011 om 16:01 #17236249
hallo,
mijn turbo (z20leh) verliest zijn druk, blijf ik bijvoorbeeld op 3000 toeren rijden zakt de druk weer naar vacuum,
waar kan dit aan liggen? gasklep of wastegate?gr
5 juni 2011 om 16:18 #17863877geen lekkage? intercooler? turbo slang stuk?
5 juni 2011 om 16:56 #17863878nee dat niet
5 juni 2011 om 18:15 #17863879Ligt dit dan niet net op de grens van boost/vacuum?
Dan kan het zijn dat wanneer je snelheid maakt hij boost heeft en
wanneer hij eenmaal op snelheid is weer langzaam overgaat naar
vacuumstand en wanneer je gas bijgeeft en de motor dus weer
belast je weer boost krijgt = normaal.5 juni 2011 om 18:46 #17863880Nu ik dit zo lees zal dit inderdaad vrij normaal zijn.
Turbo druk varieert naar het gevraagde vermogen.
rijdt je constant zal de overdruk nihil zijn, of zelfs vacuum te meten zijn.
Willem
5 juni 2011 om 20:12 #17863876dit is niet normaal, voor heen kwam die al lekker bij, bij 2500 toeren..
nu komt die pas bij 4000,
ook de blow off doet die nu niet meer in de 1e en 2e versnelling, ja dan moet ik hoog in de toeren zitten.. wat voorheen dus niet was.blow off valve al schoongemaakt, en hoort die gelijk open te gaan? bij starten v/d motor ?
gr
5 juni 2011 om 21:22 #17863881Je zegt Constant op 3000 toeren rijden.
Bij de Z20LET waar ik mee bezig ben heb ik bij 3000 toeren constant in zijn 2e of 3e versnelling bijna 0 aan overdruk Op-Com, De Astra Accelreert verder als een Dolle, en rijdt goed door (geheel originele Z20LET in dit geval)
Hoe de dumpvalve zijn werk doet is bijna niet waar te nemen als ie origineel is.Willem
5 juni 2011 om 21:36 #17863874die 3000 toeren is een voorbeeld, druk zakt gewoon weg. ongeacht snelheid/toerental.
en de astra accelreert ook gewoon nog als een dolle, alleen 2000 toeren later :???:5 juni 2011 om 21:43 #17863875ja ik wil zeggen als je constant rijdt is er weinig druk nodig…
valt de druk ook weg met accelreren.
hoe is de actuator van de schoepenverstelling, is dat membraan niet kapot oid.
6 juni 2011 om 13:33 #17863882Als het boostpunt verplaatst is ten opzichte van voorheen is er toch
iets mogelijk aan de hand.
Blow-off valve (Bailey’s)
Hoe heb je hem gereinigd?
En heb je hem met inelkaar zetten wel met siliconespray gesmeerd?
Wastegate is ook een mogelijkheid maar beetje lastig te controleren
zonder hem te demonteren.6 juni 2011 om 15:29 #17863883bailey’s blow off valve met siliconen spray gereinigt en terug gemonteerd.
druk valt niet in 1x weg met acceleren, loopt langzaam terug als je langzaam acceleert. (in boost gebied dan)6 juni 2011 om 16:19 #17863884Die moet dus goed zijn (als hij niet defect is).
Ik denk toch dat er wat a/d hand is Erwin
kan er helaas alleen niet zo even de vinger
op leggen voor je.6 juni 2011 om 16:38 #17863885@OPCdriver wrote:
Die moet dus goed zijn (als hij niet defect is).
Ik denk toch dat er wat a/d hand is Erwin
kan er helaas alleen niet zo even de vinger
op leggen voor je.ben bang van ook…
Heb het ook rete druk a.t.m, dus maar eens ff piekeren hoe ik dit zal oplossen..
enja de blowoff blaast nog wel gewoon af, dus dat moet goed zijn lijkt mij. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.