turbo z20leh verliest zijn druk

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) turbo z20leh verliest zijn druk

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17236249
    Erwin_Astra
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 April 2009

      hallo,

      mijn turbo (z20leh) verliest zijn druk, blijf ik bijvoorbeeld op 3000 toeren rijden zakt de druk weer naar vacuum,
      waar kan dit aan liggen? gasklep of wastegate?

      gr

      #17863877
      kiyamizio
        Lid sinds:
        5 February 2010

        geen lekkage? intercooler? turbo slang stuk?

        #17863878
        Erwin_Astra
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 April 2009

          nee dat niet

          #17863879
          OPCdriver
            Lid sinds:
            1 August 2009

            Ligt dit dan niet net op de grens van boost/vacuum?
            Dan kan het zijn dat wanneer je snelheid maakt hij boost heeft en
            wanneer hij eenmaal op snelheid is weer langzaam overgaat naar
            vacuumstand en wanneer je gas bijgeeft en de motor dus weer
            belast je weer boost krijgt = normaal.

            #17863880
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Nu ik dit zo lees zal dit inderdaad vrij normaal zijn.

              Turbo druk varieert naar het gevraagde vermogen.

              rijdt je constant zal de overdruk nihil zijn, of zelfs vacuum te meten zijn.

              Willem

              #17863876
              Erwin_Astra
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 April 2009

                dit is niet normaal, voor heen kwam die al lekker bij, bij 2500 toeren..
                nu komt die pas bij 4000,
                ook de blow off doet die nu niet meer in de 1e en 2e versnelling, ja dan moet ik hoog in de toeren zitten.. wat voorheen dus niet was.

                blow off valve al schoongemaakt, en hoort die gelijk open te gaan? bij starten v/d motor ?

                gr

                #17863881
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Je zegt Constant op 3000 toeren rijden.

                  Bij de Z20LET waar ik mee bezig ben heb ik bij 3000 toeren constant in zijn 2e of 3e versnelling bijna 0 aan overdruk Op-Com, De Astra Accelreert verder als een Dolle, en rijdt goed door (geheel originele Z20LET in dit geval)
                  Hoe de dumpvalve zijn werk doet is bijna niet waar te nemen als ie origineel is.

                  Willem

                  #17863874
                  Erwin_Astra
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 April 2009

                    die 3000 toeren is een voorbeeld, druk zakt gewoon weg. ongeacht snelheid/toerental.
                    en de astra accelreert ook gewoon nog als een dolle, alleen 2000 toeren later :???:

                    #17863875
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      ja ik wil zeggen als je constant rijdt is er weinig druk nodig…

                      valt de druk ook weg met accelreren.

                      hoe is de actuator van de schoepenverstelling, is dat membraan niet kapot oid.

                      #17863882
                      OPCdriver
                        Lid sinds:
                        1 August 2009

                        Als het boostpunt verplaatst is ten opzichte van voorheen is er toch
                        iets mogelijk aan de hand.
                        Blow-off valve (Bailey’s)
                        Hoe heb je hem gereinigd?
                        En heb je hem met inelkaar zetten wel met siliconespray gesmeerd?
                        Wastegate is ook een mogelijkheid maar beetje lastig te controleren
                        zonder hem te demonteren.

                        #17863883
                        Erwin_Astra
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          26 April 2009

                          bailey’s blow off valve met siliconen spray gereinigt en terug gemonteerd.
                          druk valt niet in 1x weg met acceleren, loopt langzaam terug als je langzaam acceleert. (in boost gebied dan)

                          #17863884
                          OPCdriver
                            Lid sinds:
                            1 August 2009

                            Die moet dus goed zijn (als hij niet defect is).
                            Ik denk toch dat er wat a/d hand is Erwin
                            kan er helaas alleen niet zo even de vinger
                            op leggen voor je.

                            #17863885
                            Erwin_Astra
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              26 April 2009

                              @OPCdriver wrote:

                              Die moet dus goed zijn (als hij niet defect is).
                              Ik denk toch dat er wat a/d hand is Erwin
                              kan er helaas alleen niet zo even de vinger
                              op leggen voor je.

                              ben bang van ook…
                              Heb het ook rete druk a.t.m, dus maar eens ff piekeren hoe ik dit zal oplossen..
                              enja de blowoff blaast nog wel gewoon af, dus dat moet goed zijn lijkt mij.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.