Forumindex › Forums › Techniek › Cih › vreemd probleempje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 april 2011 om 17:42 #17236095
ik heb sinds kort een vreemd probleempje met m’n 2.4.
af en toe tijdens het rijden valt de motor ineens uit, en dan laat ik de koppeling een keer opkomen en dan slaat die ook zonder problemen weer aan. ik merk verder geen problemen. dit is sinds ik een nieuwe brandstofpomp onder de auto heb gekregen. de oude had niet genoeg druk meer, nadat de tank was droog gereden omdat de meter niet de juiste waarde doorgaf (meter stond nog net boven een kwart). de motor loopt trouwens wel heel erg laag stationair, dus weet niet of de afstelling er ook iets mee te maken kan hebben?heeft iemand een idee waar ik het kan zoeken? want dit is toch niet prettig rijden.
24 april 2011 om 18:25 #17862305;)ik denk dat je zelf al het antwoord heb gegeven, je injectoren zullen wel dicht geslipt zitten
24 april 2011 om 19:20 #17862306die heb ik btw ultrasoon gereinigd. maar ik merk er verder niks aan tijdens het rijden, het is maar af en toe dat die uit valt. dan zou ik er toch constant last van moeten hebben als de injectoren dicht zitten?
24 april 2011 om 21:50 #17862307Hoeveel toeren loopt hij dan stationair?
Werkt je stappenmotor van de stationairregeling nog wel goed?
25 april 2011 om 08:23 #17862308als de auto choke stopt dan loopt die rond de 500 toeren en soms zakt die terug naar de 100 toeren als ik de koppeling in trap tijdens het remmen. hoe ziet zo’n stappenmotor er uit? en hoe kan je dat controleren?
dit is voor mij de 1e injectiemotor dus is allemaal nieuw voor mij haha.
29 april 2011 om 19:05 #17862309500 omw/min is echt te laag.
Dit moet naar de 800 omw/min.
Let op: niet de aanslag van je gasklep gaan verstellen!!
Het stationair toerental kun je aanpassen door de schuin-geplaatste stelschroef met borgmoer te verdraaien bij de ingang van het spruitstuk.
De stappenmotor is geplaatst in de slang naar het inlaatspruitstuk. Deze zorgt voor een constant stationair toerental. Dus als je stationair langzaam de koppeling laat opkomen, zorgt deze ervoor dat er een beetje “gas” gegeven wordt. Ook bij koude motor zorgt deze voor een iets hoger stationair toerental.
30 april 2011 om 00:30 #17862310het te laag stationair lopen is opgelost, de stelschroef bleek weg te zijn. daar zit nu een nieuwe schroef in.
ik weet inmiddels ook waar de stappenmotor zit, en die blijkt het gewoon te doen. de slangen die daar aan zaten waren lek en zogen dus valse lucht aan.
het uitvallen is waarschijnlijk ook opgelost, de stekkers die op de bobine zitten waren groen van de corosie. dat is nu goed schoon gemaakt en heb er even nieuwe stekkers aan gemaakt.ik ga het nu maar even afwachten of die het goed blijft doen :)
bedankt voor de reacties :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.