Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra g sport vs andere uitvoeringen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 september 2011 om 07:06 #17236037
Ik heb sinds kort een astra g sport gekocht, ik vroeg me af of deze ook een “sport” onderstel heeft of verlaagd is.
Want de auto stuurt zo veel strakker dan mijn oude fje en de astra h van mijn mijn moeder.27 september 2011 om 07:58 #17861773Volgens mij staat de Astra Sport Edition op hetzelfde onderstel als dat van de Astra Coupé. De Astra Coupé staat 3 cm lager bij de grond dan de anders Astra G’s en staat op een door Lotus Engineering ontwikkeld sportonderstel (al is het meer comfortabel dan sportief).
Maar, meten is weten, je kunt zo even je bodemspeling opmeten en dan weet je het.
Kan ook zijn dat één van de vorige eigenaren de auto heeft verlaagd of andere schokdempers heeft gemonteerd o.i.d.27 september 2011 om 08:22 #17861771Het is gewoon een sport, dus geen edition. Voor zover ik kon zien zijn de veren en schokdempers origineel.
Nog steeds de vraag of de gewone g sport verlaagd is of een ander onderstel heeft dan de andere normale astra’s27 september 2011 om 08:50 #17861770volgens mij is de gewone “sport” uitvoering (ik heb er eentje ui 98) een gewone astra maar heeft enkele andere dingen van binnen zoals:
– witte tellers,
– lederen stuur
– semi-sport stoelen
– elektrische spiegels
– eletrische ramen voor
en mischien nog een paar dingen …?27 september 2011 om 08:56 #17861769De gewone Astra Sport is inderdaad de gewone Astra met bovengenoemde wijzigingen in het interieur. Deze interieurwijzingen komen trouwens ook overeen met de Astra Coupé. Ik ging er even vanuit dat je een Sport Edition had.
27 september 2011 om 08:59 #17861768@vla007 wrote:
Het is gewoon een sport, dus geen edition. Voor zover ik kon zien zijn de veren en schokdempers origineel.
Nog steeds de vraag of de gewone g sport verlaagd is of een ander onderstel heeft dan de andere normale astra’sAls het goed is heeft de astra sport een ander onderstel dan de “normale” uitvoeringen.
Ik weet nog in 1999 heb ik toen nieuw bij Eef en huub in rotterdam een astra 2.0 16v gekocht voor 44.000,- guldens.
Kenteken was ZJ-RX-16Wacht tijd toen was 3 maanden.
Ik wou in eerste instantie voor de sport uitvoering gaan, waar o.a een ander/sportievere onderstel opzat, lichtmetalen velgen, witte tellers etc.
Maar de club uitvoering had iets meer “luxe” elektrische ramen/spiegels en zo, zat er bij de sport uitvoering niet standaard op.
Daar moest je eerst een elektrisch pakket voor aanschaffen van rond de 5.000,- guldens.Dus als alles nog standaard is op je astra sport, dan zit er een ander onderstel op dan de “normale uitvoeringen”.
Heb ik later wel wat spijt van gehad, want die astra ging gewoon 50km in elke versnelling,100 in zijn 2, 150 in zijn 3 en 200 in zijn 4.
En met een niet echt sportief onderstel was het niet fijn rijden. Vooral in de bochten.27 september 2011 om 09:07 #17861767moet inderdaad zeggen dat mijn astra in de bochten goed op het wegdek blijft kleven … en de semi-sportstoelen zijn daarbij wel erg prettig…
27 september 2011 om 09:09 #17861766ik rij wel eens rond in de Astra H van m’n vader, maar als ik dan met een beetje vaard door de bochten ga heb ik meteen last van piepende banden.
ik vind een astra G zoiezo lekkerder op de weg liggen dan de H, maja das persoonlijke voorkeur27 september 2011 om 10:13 #17861765Bedankt voor de reacties.
Het is dus een iets sportiever onderstel:)
Ben wel blij dat ik voor een sport ben gegaan, vooral de witte tellers vind ik een stuk mooier en de sportstoelen zijn ook wel fijn bij een snel bochtje.
Wel grappig inayat de mijne is door de eerste eigenaar ook bij eef en huub gekocht.
Ik ben nu de 2e eigenaar.Wat denken jullie trouwens van een whiteline achter sway bar die kan ik voor 160 euro nieuw kopen via een vriend, zal ik daar iets van merken? Is het het geld waard?
27 september 2011 om 10:22 #17861764Je bedoelt gewoon een stabilisatorstang voor de achteras…..en nee, daar merk je amper iets van, tenzij je altijd op twee wielen door de bocht gaat. Ik zou het zelf alleen doen als je regelmatig op het circuit rijdt.
Ik rijd zelf regelmatig op het circuit en heb zo’n ding een tijdje op proef gehad. Op het circuit merkte ik wel verschil, de achterkant lag wat vaster op de weg. Bij normaal weggebruik merkte ik amper iets en ik vond het dat geld niet waard.27 september 2011 om 12:51 #17861763Ja inderdaad een stabilisatorstang op de achteras.
Maar als je er op de openbare weg niet veel merkt koop ik er wel iets anders voor, op het circuit kom ik met deze auto namelijk niet.
Thnx voor de reacties27 september 2011 om 14:47 #17861775Wat dan wel weer jammer is van een sport is dat deze ook geleverd zijn met een 16szr blok, welke met zijn 75 pk niet vooruit te branden is (deze hebben trouwens ook trommelremmen achter). Daar is dan weer weinig sport aan…
27 september 2011 om 14:57 #17861774Niet alle Astra G Sport uitvoeringen hadden – elektrische spiegels – eletrische ramen voor.
Mijn Astra G Sport uit 1999 heeft dat niet.
Daar moest je eerst een elektrisch pakket voor aanschaffen van rond de 3.000,- guldens.Ik rij mijn G naast een H alle twee een 1.8 16v maar de G is toch veel meer een smijt bak als de H.
En inderdaad de H heeft snel last van piepende banden bij het wat steviger bochten werk.27 september 2011 om 15:19 #17861772ok, dat van die spiegels en elektrische ramen was zo maar een gok omdat die van mij dat heeft
maar idd wat je zecht kwa motor … ik heb een 2.0DTL met 82pk … ok je jomt wel vooruit maar om het nou een snelheidsmonster te noemen …. NEE
27 september 2011 om 18:01 #17861762Ja sportonderstel zit er bij mij ook onder.. astra g sport 1.8 16V
Heb ook elektrische en verwarmde buitenspiegels.. Elektrische ramen voor en een schuifdak! heerlijk in de zomer
5 oktober 2011 om 05:05 #17861776Ik moest het toch zeker weten, dus gister bij de opeldealer mijn chassisnummer laten checken.
Wat blijkt geen sportonderstel, dus binnenkort maar eens kijken voor eibach veren.5 oktober 2011 om 08:06 #17861777Eeh…. iedere astra g sport ligt minimaal 2 cm lager dan de gewone uitvoering. Ikw eet niet wat jullie onder sportonderstel verstaan.
5 oktober 2011 om 10:48 #17861778Weet je dat zeker, want de dealer beweerde anders?
5 oktober 2011 om 10:50 #17861779@vla007 wrote:
Weet je dat zeker, want de dealer beweerde anders?
mijn vorige astra G sport lag af fabriek ook 2 cm lager dan een ‘normale’ versie
5 oktober 2011 om 10:54 #17861780Ik ga gewoon meten in de buurt staan wat ‘gewone’ astra’s
5 oktober 2011 om 12:36 #17861781En de Astra Coupé (met standaard sportonderstel) ligt dus 3 cm lager dan de andere Astra G’s en deelt dit onderstel met de Sport Edition, dacht ik.
Maar, meten is weten!5 oktober 2011 om 13:16 #178617822 3 cm is volgensmij afhankleijk van het motortype / gewicht.
15 oktober 2011 om 14:35 #17861783weet iemand wat het verschil is tussen een sport edition en sport edition 2? Die laaste heb ik zelf namelijk.
die van mij heeft 16 inch wielen, die gewone sport edition volgens mij niet dacht ik15 oktober 2011 om 15:42 #17861784zal het nog 1 keer uit leggen :jerry :jerry :jerry
astra g sport vanaf 1998 zonder sport onderstel
astra g sport edition vanaf 2001 met sport onderstel en electrische spiegels en airco en chrome deur hendels en boordcomputer enz
astra g sport edition 2 vanaf half 2002 met andere sport velgen als standaard sportvelgen een ander stuur met grip vormen erin (ben ik nog naar op zoek ) en er zit een gedeelde midden console in ( helft zwart onderste helft zilver )voor zover hoop ik jullie weer op weg geholpen te hebben
succes verder
15 oktober 2011 om 19:18 #17861785ik heb een G station sportedition II uit 2003 en deze ligt inderdaad zo’n 3 cm lager dan een standaard G station .
goh crossagek hoe weet je dat ?? Nou toevallig stond ik vanmiddag op een geasfateerd parkeerterrein naast een standaard G station en ik zette de spiegels naast elkaar en ik zat 3 cm lager ( zonder belasting in beide auto’s gemeten ;) )
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.