Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › koelvloeistof verversen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 april 2011 om 21:34 #17235945
hallo kan iemand mij vertellen waar ik bij een v6 calibra 1997 het oude koelvloeistof er moet laten uit stromen. Ik kan geen kraantje vinden en die zou er normaal wel moeten zitten maar kom er niet achter waar groetjes.
20 april 2011 om 21:36 #17859406Kraantje? Gewoon de slang van de radiator er af, dacht ik…
Enige “kraantje” wat ik weet is de carter aftap plug, maar die is voor de olie.
20 april 2011 om 21:40 #17859407gewoon de onderste slang loshalen en zorgen dat je aan de zijkant ervan staat, spuit er best redelijk uit ;).. (spreek uit ervaring :P)
1 mei 2011 om 08:30 #17859405wat je ook kan doen om weinig zooi te krijgen
2 dunne slangen losmaken
1 van de 2 in een emmer en de andere lucht druk met de compressor op zetten
zo heb ik het eens bij een kadett gedaan en werkte perfect want meestal heb je toch dat er ineens een vloedgolf uit komt
1 mei 2011 om 16:49 #17859408wat ik me altijd nog afvraag en nooit echt een antwoord op vind is:
is ALLES er dan ook uit als je de boel der af laat lopen??
of krijg je et blok nooit helemaal leeg??
dit ivb dat je antivries en koelvloeistof niet moet mengen.
als je dus ververst en je weet niet wat er in zat krijg je dus nooit 100% verse in je auto1 mei 2011 om 17:30 #17859409Edit.. om je antwoord te geven.. nee. er komt nooit echt alles mee naar buiten. maar is redelijk verwaarloosbaar als je het een paar keer spoelt met bijvoorbeeld water of duurder: koelvloeistof.
Ik zeg water omdat de koelvloeistof die wij gebruiken maar in weinig landen zo gebruikt wordt.
Zeer veel landen rijden gewoon op gedestilleerd water met antivries toevoeging in het koelsysteem.
Wij vinden water eng. :PAls je de tuinslang op een slang zet als alle zooi eruit gekomen is, kan je alles nog eens goed doorspoelen.
Als je niet teveel kalk in je water hebt misschien een idee. Maar dan houdt je misschien weer een beetje water over in het systeem.heb het met mijn Mercedes V8 gedaan. ik had de waterpomp losgekoppeld vd pully aan de motor zodat ie gewoon kon draaien als dat nodig was.
Ook moet je rekening houden met of de thermostaat niet toch nog de doorloop naar het blok blokkeert. Ik had hem er even uitgehaald.
En we hadden ook niet echt veel druk op het water. kwam met een kleine pomp uit de put met regenwater voor het wc-systeem daar in huis.
Weet niet wat de waterdruk anders aan kan richten. al zit er altijd al druk op je koelsysteem…1 mei 2011 om 19:49 #17859410Gewoon aftappen…. als er niks meer uit de onderste slang komt, vullen met koelvloeistof!!
En niet met water en antivries, heb in de laatste jaren genoeg ellende daarvan mee gemaakt, weggerotte pakkingen, tot cavitatie gaten in cilinderbussen……Ze werken tegenwoordig allemaal met aluminium onderdelen, en dat kan echt niet tegen water…..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.