Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Poll: welke motorkap
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 april 2012 om 13:14 #17235918
de vraag lijkt mij duidelijk.
omdat de motor te hoog is moet de kap worden aangepast.
ik dacht aan een open kap, de vraag welke vinden jullie mooier?
8 april 2012 om 13:47 #17859006ik zou toch een andere oplossing zoeken, vind het eigenlijk allebei niks.
IMO doet dit zeker afbreuk aan de rest van de gerestaureerde kadett…Maar dat is wat ik ervan vind :wink:
8 april 2012 om 14:08 #17859007Wellicht een idee om een motorkap van een Rekord/Ascona diesel te verbouwen? Die hebben een bult erin.
8 april 2012 om 14:09 #17859008Stender, je bent me net voor :jerry
8 april 2012 om 15:25 #17859009@Stender wrote:
Wellicht een idee om een motorkap van een Rekord/Ascona diesel te verbouwen? Die hebben een bult erin.
ik heb zo’n kap liggen, alleen het is zo lastig om dat netjes te krijgen zonder dat je later de bonken plamuur om je oren krijgt…..
8 april 2012 om 15:27 #17859010Kun je dat niet gaan lassen??
8 april 2012 om 15:31 #17859011De groene kap maar dan met een twist, maak de bestaande opening rechthoekig en lijm er aan de onderkant een stuk plexiglas tegen aan.
8 april 2012 om 15:33 #17859012Wat voor motor is het eigenlijk dat ie zo hoog komt? Is er geen mogelijkheid om het blok er lager in te hangen?
Ik weet niet wat de uiteindelijke stijl wordt, maar plexiglas vind ik persoonlijk niet zo mooi staan zoals ik het me nu voorstel.8 april 2012 om 17:19 #17859013plexiglas past ook niet, dit gat is bittere noodzaak, want het blok komt circa 3cm te hoog uit.
8 april 2012 om 17:46 #17859014Kun je niet een stuk van het kleppendeksel afzagen en dat dan lager terug lassen? Olievuldop helemaal achteraan plaatsen zou dan ook helpen. Als ik de foto van de zwarte kap bekijk zou je er dan al een heel eind zijn..:hmmz
En iets lagere motorrubbers? is dat geen mogelijkheid? Alle beetjes helpen tenslotte…
Zo’n gat in de kap is echt geen porum vind ik.. :(
8 april 2012 om 18:53 #17859015ik zou ook voor zo’n dieselbult gaan, krijg je mooier dan dit, en bovendien zal dit ook weer zo zijn problemen met zich meenemen.
8 april 2012 om 19:15 #17859016bult van een rekord E / senator A / ascona B diesel erop lassen. :thumb
ik heb eventueel nog wel een uitgezagen bult van een rekord liggen. mag je voor weinig hebben en jij hoeft je goede motorkap niet kapot te zagen. :thumb
8 april 2012 om 19:43 #17859017Bult op de kap maken, niet open laten want dat doet echt afbreuk aan de rest van het werk wat je erin hebt gestoken.
Als je die bult nu van onderuit in de kap gaat lassen heb je volgens mij minder kans op trekken. Goede koel pasta tijdens het lassen gebruiken scheelt ook al weer veel..
8 april 2012 om 19:57 #17859018wel gaaf rekord bult erop
8 april 2012 om 19:59 #17859019idd bult op de kap , bult kan je afzonderlijk lassen , en dan met carrosseriekit erop lijmen als je niet wilt lassen.
8 april 2012 om 21:53 #17859020maak er een luchthapper van?… :p problem solved
9 april 2012 om 10:09 #17859021AnoniemLid sinds:
1 January 1970als je het kleppendeksel inderdaad iets aanpast
dan de carresorie tenopzichte van je vooras iets verhogen
dit kun je met een verlaging van de ophanging wel weer compenseren
mischien de motor tenopzichte van de as nog iets laten zakkendan kan er een dichte originele kap op
das vast veel mooier ;) :thumbok t is ook veel meer werk
maar van werken is nog nooit iemand dood gegaan :jerry :jerry9 april 2012 om 11:49 #17859022+1 :thumb
9 april 2012 om 17:52 #17859023@louwe 16 klepper wrote:
als je het kleppendeksel inderdaad iets aanpast
dan de carresorie tenopzichte van je vooras iets verhogen
dit kun je met een verlaging van de ophanging wel weer compenseren
mischien de motor tenopzichte van de as nog iets laten zakkendan kan er een dichte originele kap op
das vast veel mooier ;) :thumbok t is ook veel meer werk
maar van werken is nog nooit iemand dood gegaan :jerry :jerryblok ligt al koud op de vooras.
carrosserie zou dan 3cm gelift moeten worden, wat bij een c-kadett niet(normaal/gemakkelijk) te doen is.
dit tov een manta waar het weer wel makkelijk te doen is.
kleppendeksel veranderen is ook geen optie want het tandwiel loopt strak in het deksel.
9 april 2012 om 18:31 #17859024Een pukkeltje van een Opel GT erop :thumb
9 april 2012 om 18:35 #17859025De keus tussen de zwarte en de groene motorklep is heel gemakkelijk.
Ik kies geen van beide, je kunt nog beter ZONDER motorkap gaan rijden
Vindt het echt zwaar afbreuk doen aan de kadettIk zou inderdaad ook voor een dieselbult of dergelijke gaan.
Denk dat met een beetje rondvragen zo een klepje voor weinig wel te maken is.
Zo vreselijk moeilijk is het toch ook weer niet om een bult in een klep te lassen.10 april 2012 om 07:11 #17859026@louwe 16 klepper wrote:
ok t is ook veel meer werk
maar van werken is nog nooit iemand dood gegaan :jerry :jerryMaar wil je dat risico nemen dan? :jerry
Ontopic: Persoonlijk zou ik ook een bult oplassen, van een GT of een Rekord. Of de motor lager hangen, maar zo met een gat rond rijden vind ik niet mooi.
Mocht je echt een keuze tussen de motorkappen willen maken, zou ik voor de groene gaan, maar dan wel in een andere kleur natuurlijk.10 april 2012 om 07:32 #17859027Ik sluit me aan bij de rest, zo’n gat is not done
bult van een record zou em mooi staan :thumbup10 april 2012 om 08:51 #17859028Moet me aansluiten bij de rest, vindt beide niks
Bult erop………10 april 2012 om 10:24 #17859029ik ook niet wat denk je als het regent
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.