Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › brandstofdruk te laag?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 april 2011 om 07:04 #17235898
Ik heb een c20xe met chip op maat maar deze blijft schraal klinken vanaf 4500 a 5000 toeren. Ik denk dat hij te arm loopt bovenin.
Alles is al nagelopen alleen het blijkt dat de brandstofdrukregelaar een 2.5 bar is, ecu is trouwens een GL.
Dit is denk ik het probleem? En kan ik nu beter gewoon een originele 3.0 bar regelaar nemen of zelfs een 3.5 of instelbare?
Zo ja, als iemand nog wat heeft zodat ik het verschil eens kan proberen, heel graag.
20 april 2011 om 07:05 #17858859met een chip op maat had men dit moeten zien aan de lambda en co waardes.
Heb je deze ook? met misschien een uitdraai op een bank met deze waardes erin opgenomen.20 april 2011 om 08:07 #17858860Helaas heb ik deze niet, ik heb het blok zo overgenomen, maar ik denk dat deze een beetje “bij elkaar geraapt” is en een en ander niet meer klopt met de chip.
Op de chip staat wat met de hand geschreven (oa 162pk ofzo), maar ik heb er helaas geen andere informatie over.
ook omdat ik overal lees dat voor een gechipte c20xe minimaal 3 bar nodig is, en daarbij ook behalve de FP’s alle andere ecu’s voor 3 bar zijn denk ik dat m’n huidige afstelling niet goed is.20 april 2011 om 09:52 #17858861misschien toch eens de bank op om te zien wat er nou echt gebeurd..
anders ga je sleutelen en doen zonder echt de oorzaak te weten.een wide lambda kit monteren kan ook inzichtelijk maken wat er gebeurt
20 april 2011 om 10:38 #17858862Absoluut mee eens, maar om financiele redenen wil ik dat nog even uitstellen. Het heeft nu alles bij elkaar zoveel gekost, is echt niet leuk meer.
Daarom zou ik op het moment liever een andere drukregelaar proberen, dan blijft het nog leuk. :)
20 april 2011 om 13:32 #17858863ja maar stel nou dat het niet de druk is maar dat er iets anders niets klopt aan de chip, loop je kans op motorschade (fatale) wanneer je vol gas geeft. Beter dan om het gecontroleerd uit te voeren.
drukregelaar zou je iig een 3bar versie van kunnen halen. Maar met dit soort problemen vol gas geven vind ik persoonlijk onverstandig.
Zou vervelende zijn je motor in de soep loopt.
Een regelbare drukregelaar geen optie? Afhankelijk wat je in de toekomst nog van plan bent.21 april 2011 om 06:58 #178588643bar drukregelaar komt er aan.
Ik zou eigelijk willen proberen om met standaard mapping te rijden, maar heb weinig verstand van het chiptuning gebeuren.
De chip kan er zo uit, is niet gesoldeerd, maar moet je dan een standaard exemplaar terugplaatsen of die chip gewoon er uit laten?21 april 2011 om 12:48 #17858865Moet dan een standaard chipje in terug maar die moeten een hoop mensen wel op de plank hebben liggen denk ik zo…
21 april 2011 om 12:56 #17858866Ik was er ook net achtergekomen. :thumbup
Ik ga geen fatale motorschade riskeren, blok is net helemaal uit elkaar geweest, alles nagelopen, maar die chip vertrouw ik gewoon niet.
Is misschien wel net over de grens heen gemapt voor een pktje extra, wie zal het zeggen..
Weg er mee dus, zal toch niet veel winst mee te behalen zijn.
Moet nog even wachten tot de 3bar regelaar en een goede originele ecu binnen komen en dan ben ik er eigelijk wel zeker van dat het zo goed is. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.