Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › pk's winst met hogere compressie
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 april 2011 om 20:38 #17235887
Wat ik me afvroeg:
Hoeveel pk’s winst zullen hogere compressie zuigers opleveren?
Met zuigers van Wossner ga je van 10.5:1 naar 12.5:1
Of heeft dit meer effect op het koppel??
Ik ben me dit uit aan het pluizen omdat ik een drijfstanglager eruit heb liggen, drijfstang is ook beschadigd. Dus dan moet het zaakje toch weer uit elkaar.
mvg
Maikel
19 april 2011 om 22:05 #17858777was voor mij 1 van de beste investeringen toen. Maar heb nu wiseco. meer compressie is meer druk in de cilinder… dus meer vermogen. vraag me niet hoeveel maar je merkt het goed. alleen terug mappen achteraf
20 april 2011 om 15:41 #17858778Ligt er ook aan wat je verder aan je motor gedaan heb. Op een standaard motor zal je er weinig van merken denk ik. Maar als je naar 12,5:1 gaat icm met paar leuke nokkenassen met mechanische stoters ofzo kan je wel redelijk vermogen winst verwachten.
Denk dat het anders het geld niet waard is.21 april 2011 om 21:06 #17858779ik heb ook nog een setje 267 graden assen erin.
verstelbare poelies
groep a uitlaat van voor tot achter
lexmaul inlaat
licht vliegwiel
versterkte lagers en bouten
motor zal opnieuw gemapt worden als alles erin zitdus het zal wel degelijk zin gaan hebben lijkt me:D
21 april 2011 om 21:55 #17858780wat verwacht je zelf?
Ik denk dat 170+ pk mogelijk moet zijn? Als je throttle bodies zou nemen dan moet de vermogenswinst helemaal groot zijn.
22 april 2011 om 08:41 #17858781dan je ook meteen versterkte drijfstangen erin zetten en dan kan je ook je toerental ook makkelijker omhoog
22 april 2011 om 16:12 #17858782ik heb alles van bovenvermelde opties:afro
+ een shot lachgas :o
22 april 2011 om 17:02 #17858783en op hoeveel pk’s zit je dan?
(zonder lachgas)meer dan 170 moet zeker mogelijk zijn!
aangezien een set leuke nokkenassen dit al oplevert22 april 2011 om 17:30 #17858784[rquote=1918793&tid=146714&author=GSI Racer]ik heb ook nog een setje 267 graden assen erin.
verstelbare poelies
groep a uitlaat van voor tot achter
lexmaul inlaat
licht vliegwiel
versterkte lagers en bouten
motor zal opnieuw gemapt worden als alles erin zitdus het zal wel degelijk zin gaan hebben lijkt me:D[/rquote]
Je zal het vast wel merken maar vraag me af of het het geld waard is. Zou dan eerder een setje throttle bodies kopen
22 april 2011 om 17:54 #17858785die tb’s komen er in de toekomst nog op.
dus vandaar deze upgrade.
omdat het zaakje nu toch uit elkaar moet kan ik het meteen upgraden:D23 april 2011 om 08:08 #17858786Ja ok dan zou ik het wel doen. Zou alleen ook wel andere nokkenassen nemen als je toch bezig ben. Denk dat je dan veel meer winst kunt behalen.
23 april 2011 om 12:04 #17858787tuurlijk haal je meer als 170pk.
had dat al makkelijk met snelle nokkenassen en een bewerkte kop en een groep A23 april 2011 om 12:07 #17858788Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar ik zat met groep à uitlaat en standaard motor na het afstellen op 174 pk met lichte nokkenas op 181 pk en 224nm
23 april 2011 om 15:56 #17858789ben indd. nog aan het twijfelen om nog wat scherpere nokken te pakken.
wil wel het liefst de hydrostoters behouden23 april 2011 om 16:25 #17858790maikel jij laat die auto ook nooit eens met rust he:P:P
23 april 2011 om 17:19 #17858791heb jij de XEV onderhand al aan het lopen?:P
nog ff een vraagje, nu ik je toch spreek:
ik heb je toen die motorsteun bij het blok mee gegeven he?
zou ik die kunnen terug kopen van je? of heb je die zelf nodig.
ik wil namelijk mijn airco eraf gooien, en dan heb ik die steun nodig!mvg
Maikel
23 april 2011 om 17:25 #17858792neej die xev ligt nog bij me oom in de garage…
ben daar weg heb nu met 3 vrienden zelf een loods in heerlen….eeeh volgens mij heb k die op mijn astra zitten..dus dat gaat lastig
zal wel eens kijken of ik nog ene heb liggen in de berg met onderdelngrtz
23 april 2011 om 17:53 #17858793haha oke, ik hoor wel van je.
anders zoek ik ff verder;)on topic weer!
25 april 2011 om 08:56 #17858794Tuurlijk levert een hogere compressie meer vermogen op.
Kijk maar naar het verschil tussen de 20SEH en C20NE, andere zuigers + nokkenas = 15pk.
0XE
Ga je dan nog verder tunen, dan levert het altijd wat op.Alleen zou ik gelijk overstappen op een vrij programmeerbaar systeem, dan haal je zeker alles eruit.
En hoef niet te blijven remappen enzo, zeker als je later nog TB’s wilt doen, dan is een vrij programmeerbaar systeem echt aan te bevelen.
VEMS / DP Engineering hebben zelfs een Plug and Play systeem voor de C20XE.4 mei 2011 om 19:56 #17858795Hee hallo,
De lucht wat je kunt aanzuigen moet er ook in kunnen.
Oftewel nokkenassen, inlaat spruitstuk (gasklephuizen) etc. bepaald ook het vermogen.
Maar hogere compressie is veelal meer koppel, maar ook de andere delen zoals dus het inlaat traject moet er op aangepast zijn wil je echt leuke vooruitgang boeken.Wat al erg lang gebruikt wordt in de rallysport is deze set :
http://www.sbdev.co.uk/Astra_Kit_Car/Astra_Kit_Car.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
met de volgende zuigers :
http://www.sbdev.co.uk/Pistons/20XE/Pistons,%20rings%20&%20mods.htm” onclick=”window.open(this.href);return false; (voor straat gebruik liever geen slipper versie gebruiken)
en deze stalen drijfstangen :
http://www.sbdev.co.uk/Con_Rods_Rod_Bolts/Con_Rods2L/2L_Con_Rods.htm” onclick=”window.open(this.href);return false; “rod-143s”
Deze setup verreist wel een sandere ECU, maar dan heb je degelijk veel vermogen in je motor ! :)
Gr,
Dennis
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.