Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › brandstof pomp is opgelost
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 april 2011 om 20:37 #17235828
hoi allemaal ,
ik heb een probleempje .
mijn tigra doet af en toe raar .
ik rijdt een stuk dan zet ik hem uit .
en met starten slaat die aan en dan gelijk weer uit .
zoals het is als je de auto wilt starten na een benzine filter hebt gewisseld . ( tenminste dat is bij mij zo )
als de start motor even draait 5 sec slaat die weer aan .
en dan heeft die nergens meer last van en kan ik weer prima rijden .
dit doet die heel af en toe . echt sporadiesik denk zelf aan een oorzaak bij de brandstof pomp .
zat te denken aan een verstopte retour ?
iemand optie’s ?
en hoe kan ik de retour het beste schoon maken ?.Gr,
Pascal
18 april 2011 om 20:40 #17858169ik zou eerst alle ontstekings delen uitsluiten.
roter, verdelerkap, kabels, boegies,
ik had verschillende klachten
waaronder die jij nu beschrijft en dat was de verdelerkap.groeten
18 april 2011 om 20:42 #17858170ik heb geen verdeel kap ik heb dis bobine .
ik denk dat de brandstof terug loopt ,dat er geen druk op het systeem blijft .
systeem is verder nergens lek heb het vandaag helemaal nagelopen .kabels bougies zijn allemaal net vervangen .
verder is alles goed in orden .oja mijn brandstof pomp begint pas te lopen als de start motor draait is dit normaal bij opel ?
aangezien menig ander merk al begint te draaien zodra de sleutel op contact wordt gezetik heb hier vooral last van met warmer weer .
zou dit een falende brandstof pomp kunnen zijn ?ik zal hem morgen eens bekijken van boven uit
eens kijken of ik hem schoon kan makenoja is uitgelezen geen storingen
19 april 2011 om 09:12 #17858171vanmorgen uitgelezen en fout code 12 is normaal .
en 85 niet normaal .nu had ik eerst zon lijst met alle foutcodes maar die ben ik kwijt .
heeft iemand een idee wat dit is .
op google vond ik dat het iets met de start blokering is .dit betekend een fout in het immobilisator signaal…..dwz de startblokering…..
kan iemand mij dit uitleggen
het gebeurt trouwens voor namelijk als ik de accu los heb gehad .
hem start hij springt gelijk aan , als ik dan gas geef en hem los laat dan valt die weg.19 april 2011 om 09:41 #17858172Dat is de lezer van de sleutelchip..
Misschien Stekkertje los?
19 april 2011 om 10:57 #17858173waar zitten die stekkertjes ? onder dat kapje ? dan zal ik zo eens kijken .
het brandstof pomp probleem is opgelost .
heb de bougie kabels door gemeten .en dat was bagger dus ze waren niet vervangen .
gelijk nieuwe gehaald en hij loopt stukken rustiger.
en de contacten van de branstof pomp zat vocht in even droog gemaakt en draaide weer als een zonnetje19 april 2011 om 11:44 #17858174hum ik kom er niet uit . het vermogens probleem blijft .
zodra hij stationeer loopt en ik geef heel langzaam gas zakt die terug in toeren en stottert die .
wie weet hier een op lossing voor ?19 april 2011 om 11:48 #17858175als die warm is stotterd die niet meer maar heb ik soms wel vermogens verlies . vooral als die warm wordt rond de 98 graden bijv als je weg rijdt na een file .
19 april 2011 om 15:07 #17858176mijn midden demper zat dicht . even een pijp tussen gemaakt en hij rijdt weer als nieuw.
19 april 2011 om 16:00 #17858177Haha ok, en dan maar denken dat het de motor zelf is ;)
19 april 2011 om 17:01 #17858178pff d8 al wat kan dit zijn!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.