Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Aankoop tips Corsa B
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 oktober 2011 om 16:23 #17235825
Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Ik heb al een paar keer gezocht op het forum maar kan er geen duidelijk topic over vinden.
Mocht iemand een linkje kunnen geven mag deze weg natuurlijk.Ik ga projectje doen: Een Corsa B.
Dus de Astra gaat absoluut niet weg!
Wat zijn nu alle punten waar ik bij zo’n ding op moet letten?
We zijn bij een paar gaan kijken maar daar zat overal roest -> Kofferklep, B-stijl, Motorkap ed..Wat ik weet qua roest:
Schermrandjes
Dorpels
B-Stijl
Achterklep
MotorkapOp andere plaatsen nog?
Verder qua motoren nog wat?3 oktober 2011 om 16:25 #17858107Welke motor wil je erin hebben?
3 oktober 2011 om 16:27 #17858108Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Ben aan het kijken naar een wat oudere met de NZ blokken.
Nu een hele mooie 95 1.4i er gevonden waar we gaan kijken volgende week.3 oktober 2011 om 16:27 #17858109Welk bouwjaar?
De oudere types va 94/95/96 willen vrij veel roesten. frontbalken, veerschotels achter, dorpels, accubak, en achterscherm (achter bumper)
Daarna zijn ze een stuk beter gemaakt en hoef je niet te gaan zoeken naar gaten in het materiaal want die vind je toch niet :thumbup
De roestige motorkapjes en kofferkleppen zijn bij elke corsa wel zon beetje std.
net zoals de voorschermen die rondom het lijstje gaan roesten.Als ik ooit weer eens een Corsa moest kopen…..kocht ik er 1 van het betere bouwjaar. Dat scheelt weer een hoop laswerk.
3 oktober 2011 om 16:34 #17858110Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Heel raar:
Ik heb er van rond 98/99 gezien die ALLEMAAL roest hadden!
Zomaar midden op de kofferklep bij gewerkt, achterscherm, motorkap, b-stijl :???:
Maar ik heb een 95 er gezien, die absoluut geen roest heeft zegt de verkoper dus ben benieuwd.3 oktober 2011 om 16:38 #17858111Die van 2000 roesten ook op de radiateurbalk hoor ;)
3 oktober 2011 om 16:52 #17858112De jongere corsatjes b die ik op het werk had waren allemaal netjes wat dat betrefd. enige wat sommige hadden was wat roest bij de klep en motorkap.
Een slecht overgespoten auto wil ook goed roesten, maar die auto’s pik je er zo tussen uit.
En die auto van 2000 met roest op de radiateurbalk is ook geen ramp.
De coating daar is nooit zo dik geweest. Kaalkrabben en goed in de primer en afwerken is altijd een optie.
Maar doorrotten doen ze niet.3 oktober 2011 om 17:17 #17858113Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Nja, daar moet ik ook op letten dus :P
4 oktober 2011 om 15:31 #17858114Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Verder nog punten?
4 oktober 2011 om 15:36 #17858115Slappe schokdempers achter, en soms een gebroken veertje…
Verder heb ik nooit echt spannende dingen meegemaakt met een Corsa op de Apk4 oktober 2011 om 17:03 #17858116Types met elektrische stuurbekrachtiging even opletten of deze nog soepel stuurt, die willen soms nog wel eens problemen geven.
5 oktober 2011 om 14:11 #17858117Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970:thumbup
10 oktober 2011 om 11:53 #17858118Kriksteunen, beide chassisbalken op de overgang naar de motorruimte checken op roest/rotten en de wiellagers. De ’97er die ik heb gehad had meer last van roest op het plaatwerk dan de ’94er die nu als projectauto in het hok staat.
Ed
10 oktober 2011 om 12:12 #17858119Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Inmiddels een uit 1995 gekocht.
11 oktober 2011 om 19:14 #17858106check ook de remleidingen maar goed. zijn bij elke opel slecht.
toevallig mijn auto opgehaalt bij mijn monteur vorige week vrijdag. stond er een zafira a 2.2 diesel uit 2004.
130.000 op de klok, remleiding vlak onder de motor door gerot.
de remleidingen van mijn corsa a tr zijn van voor tot achter ook rot.bij de zafira was er op het oog niets te zien, totdat hij op de remmentestbank ging :jerry
11 november 2011 om 10:25 #17858120Ik ben nu op zoek naar een Corsa B 5-deurs en zal deze tips allemaal meenemen in mn afweging.
Rik ;)
11 november 2011 om 23:53 #17858121b stijlen scheuren bij de oude b corsa tot 1997 als ik het goed heb
daarna zijn ze versterkt12 november 2011 om 10:05 #17858122@bleucorsaboy wrote:
b stijlen scheuren bij de oude b corsa tot 1997 als ik het goed heb
daarna zijn ze versterktDie zijn al eerder versterkt als het goed is. Mijn 1994-er heeft de scheurtjes, de 1996-er van mijn vriendin niet. Volgens mij is het eind 1995 dat de versterking is doorgevoerd.
12 november 2011 om 10:14 #1785812396er van een vriend heeft het wel. overigens alleen aan de bestuurderskant.
12 november 2011 om 10:25 #17858105onze 99er scheurt ook mooi in de b-stijl hoor ;)
12 november 2011 om 10:49 #17858124Dat is dan wel weer vreemd. Sowieso de facelift zou daar geen last van moeten hebben.
12 november 2011 om 10:50 #17858125Wat moet ik mij er bij voorstellen dan ?
“scheuren in de b-stijl” ?
Waar moet ik extra goed kijken !Rik ;)
12 november 2011 om 10:52 #17858126dit:
http://www.autoadviezen.nl/Fotos_Corsa_scheur.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;Door het torderen van de carrosserie ontstaan er spanningen in het metaal met als gevolg dat het in de b stijl scheurde. Later is dit verstevigd.
12 november 2011 om 11:07 #17858127Dank je “joop1970”
Ik heb gisteren 3 Corsa B’s bekeken en eergisteren ook 3.
En woensdag 2 Corsa B’s.
Nou is dit mij niet opgevallen maar zal er wel even aan denken.
Ook lees ik dat het geen APK afkeur is dus erg veel zorgen moet ik mij er niet om maken :D
Maar het is knap lastig hoor om een Corsa B te vinden die een beetje vrij is van roest.Vooral onder de motorkap kan het erg roestig zijn !
Nou heb ik een Astra F uit 1992 met bijna 5 ton maar daar is geen spatje roest te vinden.
Ga ik een Corsa B bekijken tussen 1994 en 1997 dan valt mij het toch wel tegen.Ik wil de Corsa B beslist niet afkraken, Technisch voldoet het helemaal aan mijn Opel verwachting maar die roest verbaas ik mij toch wel over.
Rik ;)
12 november 2011 om 11:17 #17858128Roesten doen ze idd wel. Motorkap kan je (als het een veel voorkomende kleur is) makkelijk vervangen. Die van mij (2000) was ook aan het roesten. Afgeslepen en in de anti roest primer gezet. Dat roest nooit meer. Voordeel was wel dat de roest het hoekje nog niet om was. Het is gelukkig niet visueel.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.