D-Kadett ombouwen naar 1.8, steekassen vraag

Forumindex Forums Modellen Kadett D-Kadett ombouwen naar 1.8, steekassen vraag

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235698
    DennisS
      Lid sinds:
      27 October 2009

      Ik ben bezig met het ombouwen van een D-Kadett van 1.2s (OHV) naar 1.8 (OHC). Ik heb daar op dit moment een donor C-ascona voor staan, die eigenlijk weg moet voor de kadett uit elkaar gaat, ivm ruimte. Weet iemand toevallig of de aandrijfassen van de 1.8 (dikke assen) in de naven van de D-Kadett (dunne assen) passen? Als ze namelijk niet passen zou ik de veerpoten onder de ascona uit moeten halen om die onder de kadett te zetten, maar dat past ook niet zomaar, dus zou mooi zijn als het gewoon gaat, dan kan de ascona ook met veerpoten weg.

      gr. Dennis

      #17856731
      Opeloco
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 February 2011

        Heb vorig jaar dezelfde ombouw gedaan…
        Kadett 1.2 heeft dunne cardans en voor de 1.8 heb je dikke, dus past niet. De veerpoten verschillen idd en gaan hoogstwaarschijnlijk niet passen.
        Zoek anders een setje veerpoten van kadett E gsi, enkel de toplager van je D erop zetten en klaar, dus ook de veren van de E meenemen. Komt hij gelijk ook een dikke 3cm lager :D

        De cardans van de ascona kan je wel gewoon gebruiken, die zijn even lang als die van de kadett.

        #17856732
        manta1977
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 April 2006

          Ik zou proberen de veerpoten van de ascona te nemen, en daar dan de toplagers van de kadett op zetten. Dat zou eigenlijk moeten gaan.

          #17856733
          kadett4x4
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 July 2004

            in principe wel, maar toch klopt er iets niet aan,
            heb dat jaren terug ook eens bij mijn crosswagen gedaan, was een kadett e met voorpoten van een ascona c.
            na dat gemaakt te hebben, stond de gehele voorkant een stuk hoger dan voorheen.
            dit bleek in de veerpoten te zitten, weet alleen niet meer wat precies.
            leg ze eerst een los langs elkaar, en vergelijk dan de poten eens goed.

            groeten.

            #17856734
            Sebbe GSI
              Lid sinds:
              26 July 2008

              Schootels ziten hoger gelast volgens mij zelfde als D kadett zit ook hoger gelast.

              #17856735
              Christian-tsx
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 May 2008

                dikke assen in dunne poten kan inderdaad niet. ik had hetzelfde met de ombouw van 1.3s naar 1.8E.
                ook d.m.v. andere maat wiellagers lukt het niet.

                gewoon de ascona poten nemen en kijken hoe het met de hoogte uit komt.

                met E kadett veerpoten werd mijn kadett nauwelijks lager trouwens

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.