Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › gas op C30NE OMVL R90E verdamper problems
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 april 2011 om 03:32 #17235624
Even een sub topic mbt het monza project. Omdat de benzine kosten niet leuk meer waren, maar eens op zoek gegaan naar een verdamper voor de gastank die er al in zat. Het is een 2e hands (werkend uit auto gekomen) OMVL R90E geworden.
In en uitgaande koelwater afgetapt van de koelslangen die van en naar de verwarming toe gaan, en gas slang met doseerklep aangesloten. Alle vacuumleidingen gechecked en die waren ok, motor liep en loopt gewoon goed op benzine.
Injectoren en brandstofpomp afgekoppeld van de massa en de afsluitklep van de tank met een rechtstreekse draad op de accu open gezet. Verdamper rijk afgesteld, doseerklep in de gas slang helemaal open en vervolgens starten. Echter slaat de motor totaal niet aan. Ik ruik gas, met de choke klep open erg veel gas. Dus brandstof genoeg zou je zeggen. Armer afstellen helpt helaas ook niet.
Op de verdamper is alles correct aangesloten (bij elke aansluiting staat wat waarvoor is). Op de achterkant van de verdamper zit echter een slang aansluiting zonder tekst. Bij de oude AG verdamper die in de monza heeft gezeten zat er op deze plek gewoon een gat.
Aansluiting links gaat het omIs dit voor vacuum oid? En zo ja, waar moet ik deze aan hangen?
14 april 2011 om 08:34 #17855178kijk hier even ,daar staan veel schema’s
http://www.vogelsautogas.nl/14 april 2011 om 10:31 #17855179die lose aansluiting kun je gewoon vergeten.
rij zelf ook met zo`n verdamper, maar heb daar niks zitten, gewoon een gat.
weet je zeker dat je wagen wel gas krijgt?
waar heb je je mengring gemonteerd?probeer eens te starten met 2 man, een starten, en de ander goed kijken, luisteren, ruiken.
of er gas uit je mengstuk komt, deze er desnoods even tussenuit draaien.hoe ver staat de gasklep los, kan wezen dat hij domweg geen gas in zijn inlaat krijgt.
omdat je aangeeft het wel te ruiken, kan het wezen dat het in de slang blijft staatn14 april 2011 om 15:41 #17855180[rquote=1913753&tid=146369&author=Ghanz]die lose aansluiting kun je gewoon vergeten.
rij zelf ook met zo`n verdamper, maar heb daar niks zitten, gewoon een gat.
weet je zeker dat je wagen wel gas krijgt?
waar heb je je mengring gemonteerd?probeer eens te starten met 2 man, een starten, en de ander goed kijken, luisteren, ruiken.
of er gas uit je mengstuk komt, deze er desnoods even tussenuit draaien.hoe ver staat de gasklep los, kan wezen dat hij domweg geen gas in zijn inlaat krijgt.
omdat je aangeeft het wel te ruiken, kan het wezen dat het in de slang blijft staatn[/rquote]De mengring zit samen met open luchtfilter rechtstreeks op de inlaat zonder de LHM. Tijdens starten druk ik het gas half in, dus dat zou voldoende moeten zijn lijkt me. Gastank zit nog half vol dus dat is het ook niet :)
14 april 2011 om 19:27 #17855181Ga er maar vanuit dat ie veel te rijk staat… kleine schroef stuk dichtdraaien en opnieuw proberen…. als nog niet start, starten en onderwijl gas uitzetten en doorstarten, slaat ie na verloop van tijd nu wel aan, staat ie te rijk…
Zijn wel klote verdampers, grote capaciteit, maar erg instabiel..
1 keer hard rijden ermee, gelijk stationair opnieuw afstellen14 april 2011 om 20:23 #17855182[rquote=1914123&tid=146369&author=mr-turbo]Ga er maar vanuit dat ie veel te rijk staat… kleine schroef stuk dichtdraaien en opnieuw proberen…. als nog niet start, starten en onderwijl gas uitzetten en doorstarten, slaat ie na verloop van tijd nu wel aan, staat ie te rijk…
Zijn wel klote verdampers, grote capaciteit, maar erg instabiel..
1 keer hard rijden ermee, gelijk stationair opnieuw afstellen [/rquote]Heb hem aan de loop gehad, maar hij liep heel onrustig en het hele blok stond te trillen. Veel vocht uit de uitlaat, en kwalmen. Terug gezet naar benzine en wederom geen problemen. Geen ontstekingsprobleem lijkt me. Zijn dit tekenen van een te rijk mengsel? Het dicht draaien van de klep op de gas slang resulteerde in uitval. Iets verder open start hij wel maar loopt nog steeds beroerd….
15 april 2011 om 16:44 #17855183Nou, het werkt! Alleen niet helemaal goed volgens mij. Hij zuipt nu 1 op 2 op LPG, maar loopt wel mooi en geen backfire.
Na lang prutsen en geen resultaat de roodomcirkelde spoel van 12V voorzien, en de boel startte meteen. Nu is mijn vraag of dit nou de choke of een afsluitklep is? Als ik de spanning van deze spoel verwijder dan komt er helemaal geen gas meer en slaat de motor af.
Is dit nou een afsluitklep of een choke?15 april 2011 om 16:55 #17855184dus je wagen kreeg geen gas in je inlaat buis…
15 april 2011 om 16:59 #17855185[rquote=1914646&tid=146369&author=Ghanz]dus je wagen kreeg geen gas in je inlaat buis…[/rquote]
Klopt, alleen vraag ik me af of de klep op de foto open hoort te staan tijdens normaal rijden of juist niet. Op de oude AG verdamper was dit een choke, en bij deze weet ik het niet helemaal zeker….
15 april 2011 om 22:21 #17855186Net eindje gereden en uitgerekend, hij rijd nu 1 op 4,6 met op de snelweg constant 140 (55 km snelweg).
Dat is toch redelijk normaal?
15 april 2011 om 22:54 #17855187die klep is iig een afsluiter
geen spanning, staatie dicht en laat geen gazz door
omvl verdampers hebben een basisafstelling voor nieuwe inbouw
en op vogels autogas kun je een documenten vinden voor fijnafstelling
15 april 2011 om 23:40 #17855188[rquote=1914842&tid=146369&author=mallemalle]die klep is iig een afsluiter
geen spanning, staatie dicht en laat geen gazz door
omvl verdampers hebben een basisafstelling voor nieuwe inbouw
en op vogels autogas kun je een documenten vinden voor fijnafstelling[/rquote]
Twijfelde er aan of dat de afluiter was omdat er nog een klep aan vast zat (in de audi waar die uit komt). Heb de documenten bekeken, moet alleen nog even aan de CO2 meting en dan definief goed afstellen!
17 april 2011 om 23:47 #17855189Is er misschien nog een manier om de lhm wijd open te zetten zodra er op LPG gereden word? Dit ivm backfire risico. Zat zelf te denken aan een pin die de klep open drukt zodra je de LPG knop in drukt?
19 april 2011 om 14:39 #178551901 mei 2011 om 01:17 #17855191Bij de C30NE motor is je ontstekingstijdstip ook afhankelijk van de stand van de luchtmeter. Je kunt hem dus nooit vast zetten in de open stand.
Een backfireklep is de enige beveiliging of nog beter een G3 instalatie (maar ik weet niet of die er zijn).Een systeem om de luchtmeetklep open te zetten is heel goed zelf te maken maar dan moet je wel wat kunnen natuurlijk, zelf heb ik die gemaakt op vacuum via de loper van de potentiometer, dus niets in het luchtkanaal. Hier dus géén optie!
22 juli 2011 om 19:36 #17855192Hallo Peter777,
Hoe is het afgelopen met je LPG problems? Is de spoel toch om de verdamper “aan” te zetten en idd geen chokespoel?
Ik heb in mijn Monza precies hetzelfde geval, geen gasuitstroom als de spoel niet is bekrachtigd. Vandaag een specialist gebeld voor advies, die heeft voor soortgelijke auto’s met L-Jettronic en luchtweger veel ervaring. Hij sluit de achterkant van de OMVL verdamper aan op de gebogen dikke rubber luchtslang om de druk te vereffenen. Dan heb je geen mengstuk tussen luchtweger en filter nodig.
De luchtweger heb je nodig om goed op benzine te kunnen rijden, deze stuurt de motor injectie aan via het management systeem.Heb je ook last van fireback ? Ik ben benieuwd hoe jij het hebt gedaan.
22 juli 2011 om 21:34 #17855193@Marius28 wrote:
Hallo Peter777,
Hoe is het afgelopen met je LPG problems? Is de spoel toch om de verdamper “aan” te zetten en idd geen chokespoel?
Ik heb in mijn Monza precies hetzelfde geval, geen gasuitstroom als de spoel niet is bekrachtigd. Vandaag een specialist gebeld voor advies, die heeft voor soortgelijke auto’s met L-Jettronic en luchtweger veel ervaring. Hij sluit de achterkant van de OMVL verdamper aan op de gebogen dikke rubber luchtslang om de druk te vereffenen. Dan heb je geen mengstuk tussen luchtweger en filter nodig.
De luchtweger heb je nodig om goed op benzine te kunnen rijden, deze stuurt de motor injectie aan via het management systeem.Heb je ook last van fireback ? Ik ben benieuwd hoe jij het hebt gedaan.
Met de OMVL zo goed als geen backfire tot nu toe. Verdamper staat vrij rijk afgesteld, en de LHM heb ik er tussen gelaten. Schakelen tussen benzine en gas gaat nu ook probleemloos. De ontsteking was vrij rot (hal gever bij de rotor) en daarom ook af en toe geen fatsoenlijke vonk. Dit gaf dus behoorlijke backfire problemen op gas.
22 juli 2011 om 21:43 #17855194Waarzit het mengstuk bij jou? op de ronde inlaatbuis of heb je zo’n rechthoekige tussen luchtfilter en luchtweger?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.