Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › olie verbruik astra g x2.0xev
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 april 2011 om 11:36 #17235578
ik heb sinds september vorig jaar deze astra g station x2.0xev
ik vind dat hij behoorlijk wat olie verbruikt , het word elke keer op mijn boordcomputer aangegeven en als ik dan peil moet er altijd olie bij , de peilstok heeft dan alleen op het laatste stukje een klein beetje olie zitten .
ook vind ik dat het redelijk wat koelvloeistof gebruikt
hij rookt niet en er zit ook GEEN witte rommel onder mijn oliedop
iemand een idee?
13 april 2011 om 12:47 #17854771Heb een tijdje gedacht dat die van mij olie verbruikte, maar toen ik dr onder ging liggen zag ik dat het carter nogal nat was. Dus lekte die ergens olie. Kijk daar eens naar. Zijn de slangen van je koelsysteem mischien ergens poreus?
13 april 2011 om 15:50 #17854772hallo,
of het is een compleet versleten motorblok…
hoeveel km staat er op?
mvrg Rob
13 april 2011 om 16:12 #17854773ik zal eens opletten op lekken mij is nog niks opgevallen en ik kijk vaak ff als ik achteruit rij van een plek weg
en als mijn vriend tijd heeft zal ik hem eens aan de onderkant laten kijken .. maar volgens mij is dat ook droog
@red-bull
als het motorblok versleten zou zijn , dan zou hij toch ook moeten roken , schokken en niet meer lekker doorschakelen ?
2xxxxx km geloof ik13 april 2011 om 16:29 #17854774Tjah… het blijft een Opel… Toch ? :jerry
Misschien heeft de vorige eigenaar de motor nooit netjes warm gereden..
Of olie-waterkanaal scheurtje…inwendige slijtage… verder geen idee…
Mijn Astra verbruikt ook veel olie… maar weer geen koelvloeistof.. ook geen witte drap oid.
Verder mooie station Chan..
Groeten Eric
13 april 2011 om 16:46 #17854775haha ja idd , 1 keer en niet weer hoor :angel
toen ik de auto kreeg was hij behoorlijk lui , en michael reed volgens mij nooit echt raar
zou idd allemaal kunnen , ik hoop dat het wat anders is , ik ga nu ff bijhouden over hoeveel km hij weer olie of koelvloeistof vraagt
misschien is het idd opel , bij de golf hoefde ik echt nooit wat bij te vullen en dan bedoel ik echt helemaal niks :o
doet die van jou dat nu nog steeds? , heb je al wat vervangen eraan dan ? of?
thnx , hij staat inmiddels op een schroefsetje en heb een coupe bumpertje liggen
helaas sinds vorige week dinsdag schade door een tak , ik heb de gemeente aansprakelijk gesteld:fy1
13 april 2011 om 17:09 #17854776Die Astra van mij rijd nu beter dan ooit.
Bleek dat we al sinds we de auto hebben, met een vaag gemonteerde EGR rijden…
Onze EGR was half afgedopt en half niet…. dwz.. de EGR+ pakking nooit goed gemonteerd….
Schoongemaakt e.d en gemonteerd… probleem opgelost…
Aankomend weekend maar weer eens poetsen, schoonmaken en opruimen..
Komen eerdaags wel even nieuwe bougies….
en pakking zat nog gewoon vastGroeten Eric
13 april 2011 om 18:49 #17854777Koelvloeistof lekken kan door een lekkage komen, meestal de waterpomp.
olieverbruik bij de XEV, word meestal veroorzaakt door een verstopte carterventilatie, en/of daardoor verzadigd kleppendeksel.
maar als bijde voorkomt zou het ook kunnen zijn dat de koppakking doorgeslagen is.
willem
15 april 2011 om 02:58 #17854778Bij die van mij was dat de carterventilatie verstopt zat en sinds ik dat gerepareerd heb is het olie verbruik naar beneden gegaan
22 april 2011 om 19:21 #17854779ik heb even gekeken hoe lang hij er over deed om weer om olie te vragen 713km dit vind ik echt niet acceptabel :fy1
koelvloeistof heeft hij nog niet om gevraagd
als de carterventilatie verstopt zit moet hij dan niet veel roken uit de uitlaat? dit doet de mijne echt helemaal niet veel
24 april 2011 om 17:57 #17854780Voor het beruchte carterventilatie issue even zoeken op een post van WimV6.
Het gaat om de 2 slangen linksboven aan het kleppen deksel.
De grote gaat naar het luchtfilterhuis, het kleine naar het gasklephuis. Gaatje in het gasklephuis gaat dichtzitten.
Dat kleine slangetje stuurt de carterventilatie aan de hand van motorvacuum. Als het niet goed regelt zuigt het naar het schijnt te hard de oliedampen weg en .. verbruik je dus olie.Als je de carterventilatieslang van het onderblok naar het kleppendeksel lostrekt moet je eens controleren op de beruchte ‘mayonnaise’ in het carterventilatie kanaal van het kleppendeksel. Bij mij was het zo erg dat het langs het luchtfilterhuis uit die slang werd gezogen.
Sinds een tijdje dat kleine gaatje schoongemaakt en nu gaat het al een stuk beter met olieverbruik. Ik denk dat ik nu nog wat verbruik heb langs de klepsteelrubbertjes ofzo.. Maar ding loopt gewoon goed dat ding dus maak me niet zo’n grote zorgen.Wat bij mij scheelde in trekkracht onderin was het vervangen van de bougiekabels. Soms is het simpel.. ;)
25 april 2011 om 09:05 #17854781Wat je nog kan proberen is de motor te reinigen (intern), je doet oilsystemcleaner (of hoe het ook heet) bij je vuile motorolie.
Dan rijdt je ongeveer 500 km (of wat er op de verpakking staat) en je ververst dan je olie.
Vervolgens afvullen met nieuw oliefilter en goede olie (5w30, 5w40 volsyntheet, of gezien jouw km stand MaxLife van Valvoline) en dan kijken wat het doet.
Eventueel dit herhalen, leverde bij mijn oude x16xe een zeer goede verbetering op!
Ging van 1 liter op de 1000 naar 1 op de 5000.9 mei 2011 om 09:51 #17854782de carterventilatie , zat niks bijzonders in , miijn vriend heeft hem wel ff schoongemaakt
net een nieuwe distributie riem, waterpomp , multiriem, spanrollen , bougie kabels , kleppendeksel pakking met ook de kleine rubbertjes , olie filter eropgezet
en de olie en koelvloeistof vervangenwat is dat spul ook duur :(
nu kijken wat hij doet12 mei 2011 om 10:43 #17854770@Tallie_GTI wrote:
de carterventilatie , zat niks bijzonders in , miijn vriend heeft hem wel ff schoongemaakt
net een nieuwe distributie riem, waterpomp , multiriem, spanrollen , bougie kabels , kleppendeksel pakking met ook de kleine rubbertjes , olie filter eropgezet
en de olie en koelvloeistof vervangenwat is dat spul ook duur :(
nu kijken wat hij doetHeeft ie het gaatje op de GASKLEP ook opgeboord, dat is namelijk het probleem in de meeste gevallen.
kijk ook of het klepdeksel niet helemaal verzadigd is (carterventilatie deel / is een aparte kamer bovenin, kan je niet uit elkaar halen.)
Willem
12 mei 2011 om 11:09 #17854769@Corsa_GSi wrote:
Wat je nog kan proberen is de motor te reinigen (intern), je doet oilsystemcleaner (of hoe het ook heet) bij je vuile motorolie.
Dan rijdt je ongeveer 500 km (of wat er op de verpakking staat) en je ververst dan je olie.
Vervolgens afvullen met nieuw oliefilter en goede olie (5w30, 5w40 volsyntheet, of gezien jouw km stand MaxLife van Valvoline) en dan kijken wat het doet.
Eventueel dit herhalen, leverde bij mijn oude x16xe een zeer goede verbetering op!
Ging van 1 liter op de 1000 naar 1 op de 5000.mmh, rijdt me dezelfde motor in men omega b1 en heb zelf just men olie vervangen.. met 15w40(dacht ik)castrol gtx, want dit was zo voorgeschreven in men boekje van de wagen(het merk natuurlijk niet, want die castrol gtx is niet goeikoop).. en nu lees ik hier dat men 5w30 of 5w40 gebruikt?? help aub :D
12 mei 2011 om 19:50 #17854768@wim-v6 wrote:
Heeft ie het gaatje op de GASKLEP ook opgeboord, dat is namelijk het probleem in de meeste gevallen.
kijk ook of het klepdeksel niet helemaal verzadigd is (carterventilatie deel / is een aparte kamer bovenin, kan je niet uit elkaar halen.)
Willem
nee dat nog niet, als het na alle vervangen onderdelen nog niet goed is zal hij dat even doen
thnx :thumbup12 mei 2011 om 20:04 #17854767@Blazeke wrote:
@Corsa_GSi wrote:
Wat je nog kan proberen is de motor te reinigen (intern), je doet oilsystemcleaner (of hoe het ook heet) bij je vuile motorolie.
Dan rijdt je ongeveer 500 km (of wat er op de verpakking staat) en je ververst dan je olie.
Vervolgens afvullen met nieuw oliefilter en goede olie (5w30, 5w40 volsyntheet, of gezien jouw km stand MaxLife van Valvoline) en dan kijken wat het doet.
Eventueel dit herhalen, leverde bij mijn oude x16xe een zeer goede verbetering op!
Ging van 1 liter op de 1000 naar 1 op de 5000.mmh, rijdt me dezelfde motor in men omega b1 en heb zelf just men olie vervangen.. met 15w40(dacht ik)castrol gtx, want dit was zo voorgeschreven in men boekje van de wagen(het merk natuurlijk niet, want die castrol gtx is niet goeikoop).. en nu lees ik hier dat men 5w30 of 5w40 gebruikt?? help aub :D
Normaal zit er inderdaad 5w30 in, 10w40 kan ook wel, half synthetisch minimaal.
15w40 is iets te veel van het goede normaal voor deze motor, maar dat merk je dan vanzelf, word het een tikdoos.
Willem
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.