bougies verzuipen steeds

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD bougies verzuipen steeds

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235252
    GS2.6
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 March 2011

      Mijn 6 bougies verzuipen steeds bij een injectiemotor met benzine.

      Waar kan dit allemaal aan liggen, de motor is omgezet van een andere auto en dat is alles.

      Alleen de lambdasonde is waarschijnlijk niet origineel voor deze motor, maar is niet zeker. Die kon ik toch ook testen of die sowieso nog werkt. Was iets met 0,9 Volt of wat en hoe moest ik die ook alweer meten?

      En ik hoor de uitwendige injectiepomp de hele tijd wat/ietsje harder lopen dan ik gewend ben.

      #17849830
      DevilraY
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 January 2005

        heb je een vonk?
        Om wat voor auto en motor combi handelt het?

        #17849831
        Uniek
          Lid sinds:
          6 June 2010

          brandstof relais vervangen?

          #17849832
          GS2.6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 March 2011

            Ik heb nog niet gecontroleerd of ie op alle 6 cilinders loopt, maar alle verzuipen en de motor loopt, dus de vonk ligt het niet aan.

            Brandstof relais vervangen, terwijl ie werkt? Ik dacht met een brandstofrelais; of de motor loopt, of de motor start niet.

            #17849833
            astraminator
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 August 2004

              Heb je de retour goed aangesloten? Is de retour goed open?

              Dus nogmaals de vraag welk blok met welk injectiesysteem.

              Wat heb je precies omgebouwd?
              Verzuipt ie meteen of kan hij wel even lopen voordat ie verzuipt? Hoor je de brandstofpomp steeds harder (meer) of blijft het geluid gelijk.

              Kortom, meer informatie dan kunnen wij ook beter antwoord geven.

              #17849834
              GS2.6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 March 2011

                Retour is in orde, alleen ben ik niet zeker ervan of de dikte van de nippel aan de tank groot genoeg is..

                Hij verzuipt na ongeveer 10-20 km. gereden te hebben! (dit blok liep trouwens in de vorige auto gewoon top en ik heb niks verandert)

                Het geluid blijft hetzelfde, maar is volgens mij te hard. Klinkt i.i.g. harder dan bij de andere auto’s.

                Ik heb trouwens de brandstofrelais niet via de kabelboom aangesloten, maar via een schakelaar. Dus ik moet zelf de pomp aan-/uitzetten.

                #17849835
                astraminator
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  13 August 2004

                  Dan zou ik toch de retour eens groter gaan maken. Eventueel kun je testen door de retour in een opvangbak of jerrycan te laten lopen.
                  Wellicht is dan het probleem opgelost en hoor je de brandstofpomp ook niet meer zo goed.

                  #17849836
                  GS2.6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 March 2011

                    Ga het zeker proberen!

                    #17849837
                    dqp-sammy
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 March 2009

                      Aangezien het en oude commodore B is, die normal en weerstandsleiding en ontsteking met kontaktpunten heeft die normal op 9 volt loopt en er nu en kontaktlose ontsteking inzit die twelf volt nodig heeft moet je effe meten of op kabel 15 , de groene op de bobine bij lopende motor min. 12 volt op zit.
                      gr. peter

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.