Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › bougies verzuipen steeds
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 april 2011 om 13:23 #17235252
Mijn 6 bougies verzuipen steeds bij een injectiemotor met benzine.
Waar kan dit allemaal aan liggen, de motor is omgezet van een andere auto en dat is alles.
Alleen de lambdasonde is waarschijnlijk niet origineel voor deze motor, maar is niet zeker. Die kon ik toch ook testen of die sowieso nog werkt. Was iets met 0,9 Volt of wat en hoe moest ik die ook alweer meten?
En ik hoor de uitwendige injectiepomp de hele tijd wat/ietsje harder lopen dan ik gewend ben.
6 april 2011 om 16:54 #17849830heb je een vonk?
Om wat voor auto en motor combi handelt het?6 april 2011 om 17:15 #17849831brandstof relais vervangen?
6 april 2011 om 17:35 #17849832Ik heb nog niet gecontroleerd of ie op alle 6 cilinders loopt, maar alle verzuipen en de motor loopt, dus de vonk ligt het niet aan.
Brandstof relais vervangen, terwijl ie werkt? Ik dacht met een brandstofrelais; of de motor loopt, of de motor start niet.
6 april 2011 om 17:42 #17849833Heb je de retour goed aangesloten? Is de retour goed open?
Dus nogmaals de vraag welk blok met welk injectiesysteem.
Wat heb je precies omgebouwd?
Verzuipt ie meteen of kan hij wel even lopen voordat ie verzuipt? Hoor je de brandstofpomp steeds harder (meer) of blijft het geluid gelijk.Kortom, meer informatie dan kunnen wij ook beter antwoord geven.
6 april 2011 om 17:49 #17849834Retour is in orde, alleen ben ik niet zeker ervan of de dikte van de nippel aan de tank groot genoeg is..
Hij verzuipt na ongeveer 10-20 km. gereden te hebben! (dit blok liep trouwens in de vorige auto gewoon top en ik heb niks verandert)
Het geluid blijft hetzelfde, maar is volgens mij te hard. Klinkt i.i.g. harder dan bij de andere auto’s.
Ik heb trouwens de brandstofrelais niet via de kabelboom aangesloten, maar via een schakelaar. Dus ik moet zelf de pomp aan-/uitzetten.
6 april 2011 om 20:26 #17849835Dan zou ik toch de retour eens groter gaan maken. Eventueel kun je testen door de retour in een opvangbak of jerrycan te laten lopen.
Wellicht is dan het probleem opgelost en hoor je de brandstofpomp ook niet meer zo goed.7 april 2011 om 10:15 #17849836Ga het zeker proberen!
7 april 2011 om 22:20 #17849837Aangezien het en oude commodore B is, die normal en weerstandsleiding en ontsteking met kontaktpunten heeft die normal op 9 volt loopt en er nu en kontaktlose ontsteking inzit die twelf volt nodig heeft moet je effe meten of op kabel 15 , de groene op de bobine bij lopende motor min. 12 volt op zit.
gr. peter -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.