Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › rolkooi corsa B
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 april 2011 om 20:00 #17235229
hallo,
ik ben momenteel aan het kijken voor een rolkooi voor me corsa B.
heb al een mooie gevonden bij carfantasy, een van wiechers, allu gepolijst.nu is me vraag, als ik deze wil bevestigen, moet ik dan gaten in de bodem van me corsa boren en m daar doorheen vast bouten en afkitten oid? of kan het (zonder lassen) ook op een andere manier bevestigd worden?
en hoe zit hij vast bij de schokbrekers achter?hoe hebben jullie dat gedaan?
iemand tips/tricks?greetz king:
5 april 2011 om 20:47 #17849629Als het een boutkooi is dan moet je boren…door de bodem en wielkasten.
Je wilt een showkooi of een sportkooi?
Ik heb een omp rolbeugel achterin, heb hiervoor platen met moeren op de wielkasten gelast. Hierop word die beugel gebout. Op de vloer met een dikkere verstevegingsplaat op de bodem, dwars door de bodem heen.
Want de vloer is niet zo dik, daarom die extra dikke plaat op de vloer gelast.Als het alleen voor de show is dan is het boren en bouten…..
Gebruik wel borgmoeren want het rammelt los anders.6 april 2011 om 10:29 #17849630Ik heb ook Wiechers volledig en gepolijste alu kooi. Maar staat in het geheel los in de auto.;)
Maar niet getreurd, na 12 jaar is ie nog geen 100ste millimeter bewogen (kooi zit erg strak tegen vooral je voorstijlen aan). Scheelt je gaten boren etc. mocht de volgende eigenaar van je auto een kooi niet mooi vinden. 2 gaten uit je vloermatten voor knippen en niemand ziet dat je kooi niet vast zit.:P
En APK valt er niet over. En het mag duidelijk zijn dat het een showkooi (bling bling) is, anders zou je zeker voor staal en vastlassen moeten kiezen voor racerij! En mocht je over de kop gaan, zo helpt de kooi ook een hele hoop.
6 april 2011 om 13:20 #17849631een alu kooi is altijd voor de show.
Alu zal je tijdens een crash helaas niet extreem goed beschermen vandaar dat deze in de racerij ook niet toegestaan zijn als een kooi verplicht gesteld wordt.
Het is dus helemaal wat je zelf wilt.Zelf heb ik een geboute stalen kooi met volledige FIA certificering van wiechers erin zitten.
Tis goed te doen. paar gaatjes boren. Ik ben er niet zo heel moeilijk in ook aangezien mijn corsa toch nooit meer van eigenaar zal wisselen6 april 2011 om 16:35 #17849632thanx voor de tip.. t word een showkooi, teminste dat wil ik. er komt namenlijk een 2 liter ombouw in de corsa, en de meeste corsa`s met een 2 liter erin valt mij op dat die een kooi hebben,
heeft de kooi nou met de stevigheid temaken tov de 2 liter die erin komt.
of kan je ook met een 2 liter rijden zonder kooi, of net als wagnas zegt, een kooi die niet vast geboort zit.dat vast voren maakt mij opzig niet veel uit, dat heb ik zo gedaan. maar als de bodem verstevigt moet worden voor de kooi ivm 2L ombouw moet ik ff wat verder spitten zo hier en daar..
greetz
6 april 2011 om 16:37 #17849633kooi is niet nodig voor 2.0 ombouw.
RIjden er meer zonder kooi dan met kooi6 april 2011 om 16:43 #17849634oke dan thanx voor de tip.. dan komt er gewoon een blingbling sierkooi in zonder bodem versteviging:P gaat me toch weer een hoop werk schelen :angel
6 april 2011 om 18:31 #17849635denk dat géén kooi veiliger is dan een LOSSE kooi :o:o:o
6 april 2011 om 19:00 #17849636En het gewicht??
6 april 2011 om 19:34 #17849637gewicht valt reuze mee, stalen geboute fia gekeurde kooi weegt iets van 23kg of 29kg….
of bedoel je ander gewicht?
7 april 2011 om 01:13 #17849638Ik heb nog een wiecher rolkooi liggen van voor naar achter.
zonder het kruis achter de bevestegingspunten zitten er wel.
Hij is kaalgeschuurd hij ken gepolijst worden:P
als je er interesse in hebt of iemand anders hierow stuur maar u2tjegroeten jim
7 april 2011 om 16:34 #17849639U2U jim :thumbup
7 april 2011 om 18:19 #17849640heb er ook nog wel eentje voor je
8 april 2011 om 07:22 #17849641[rquote=1908458&tid=145863&author=sw16v]denk dat géén kooi veiliger is dan een LOSSE kooi :o:o:o[/rquote]
Hoezo dat? Ben wel geinteresseerd. Ken wel een aantal voordelen opnoemen, maar geen nadelen. Je kan je kop stoten bij een ongeluk. Maar heb ook racegordels in de auto.
Kooi klemt echt aan alle kanten tegen/in bekleding/carosserie. En voor goede orde, ik heb niet de stangen onderaan portier erin zitten (die zouden bij zijaanrijden tegen je aan kunnen drukken). Ik kan gewoon instappen.
Ik heb ooit met een vorige Corsa iemand achterop gehad. Ik had toen een MDF hoedenplank met subwoofer. Die hoedenplank ligt geklemd los erin. En hield de volledige aanrijding tegen (klapte met 60km/h achterop). Onder de hoedenplank was de achterklep ingedeukt. Erboven was alles nog heel, inclusief achterraam.
Daarom denk ik dat verstevigingen in de auto wel degelijk helpen.
8 april 2011 om 14:34 #17849642@Wagnas let op de hoofdletters bij losse.
SW bedoelt dat je een kooi wel moet vast zetten anders heeft die geen nut.Heb eventueel nog een gepolijste alu rolbeugel te koop van wiechers.
En geloof me een beugel merk je al qua stijfheid in de auto.
Die beugel moet eruit omdat ik hier niet mee mag rijden van de regels in mijn klasse, moet staal zijn.8 april 2011 om 15:39 #17849643Je kooi los in de wagen en een doodsklapper maken…..brrrrrr
Normaal zit alles vast gebout/gelast. Als je auto gaat kreukelen dan staat je kooi nog losser op die punten. Dus ook niet meer klem.
Zon buis kan ook kapot knappen , -vooral 1 van alu- , en vervolgens hele rare dingen gaan doen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.