Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › c20ne start niet
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 april 2011 om 05:29 #17235199
heey…
ik heb van mijn frontera a c20ne de koppaking vervangen
en nou start hij niet..
de injectors gaan niet open en hij vonkt niet?…
ik had al een andere klopsensor geprobeerd van een lopende c20xe , en een werkend startrelais van een c20ne geprobeerd en de computer al verwisseld en de temperatuursensor….
en massa heeft hij ook
weet iemand wat het kan zijn ??
word er een beetje gek van
bvd mike5 april 2011 om 20:13 #17849401niemand??
6 april 2011 om 07:49 #17849402dringend hulp nodig……
7 april 2011 om 17:42 #17849403Krukas sensor heeft een NE meen ik ook, die is ERG belangrijk!
7 april 2011 om 18:02 #17849404idd vonk en benzine kan alleen maar bdp zijn lijkt me!
en sinds wanneer heeft een c20ne een klopsensor?
8 april 2011 om 06:12 #17849405eeh bedoelde de die sensor wat onder het uitlaatspruitstuk zit met die 3 polige stekker srry
waar zit de krukas sensor dan want ik vinde hem tog niet bij het krukas tandwiel zoals bij de 1.6 motoren
8 april 2011 om 09:32 #17849406Zit volgens mij op de zelfde plek als bij een XE, vlak boven de bevestiging voor de stuurbekrachtigingspomp op het onderblok.
Hier zie je hem zitten:
Beetje gek plaatje, want hier zit zo te zien de motorsteun op de plek van de stuurbekr. pomp…. Zal wel een of ander gek inbouw projectje zijn…
8 april 2011 om 11:24 #17849407ow dan bedoelde jij met kop sensor dus de bdp sensor..
pff raar!
laat hem anders uitlezen om te kijken waar het fout gaat,
miss is de computer wel stuk gegaan bij het vervangen van de kop pakking?
plus en min wel van de acu gehaald?
lees net dat je computer ook al geprobeerd had,
nou schiet mij maar lek.
8 april 2011 om 14:10 #17849408Kan nog zo veel anders zijn, bedrading is ook erg verdacht. Met de kop doen als je niet veel ervaring hebt en even niet goed op let trek je zo een breuk in de bedrading ergens. Uitlezen kun je trouwens ook zelf eerst eens doen via de knippercode… Is heel simpel draadje aan massa leggen. (meestal dunne bruin/gele vanuit de ECU)
8 april 2011 om 14:15 #17849409ervaring heb ik wel hoor :P:P
bekabeling had ik netjes aan de kant gelegd
alleen deze zit me erg tegen
de bdp sensor heb ik vervangen met een van een lopende c20xe
lijkt me dat deze het zelfde is … ongeveer zelfde ondeblok..8 april 2011 om 14:42 #17849410klopt is ook het zeflde,
als je hem uit laat lezen, kunnen ze ook de waardes van de sensoren zien
zolang de waarde variabel zijn, zijn er geen knipper codes, maar kunnen het wel de foute waardes zijn.
zeker weten dat het niet gewoon 2 kleine defecten zijn?
kapotte (getrokke) bobine kabel ? en massa van de injectoren vergeten? ik zeg maar wat
8 april 2011 om 17:15 #17849411bobine kabel is splinter nieuw net als de rest
en de massa zit net jes op het inlaatspruitstuk….
uitlezen kan toch alleen als hij loopt???8 april 2011 om 17:59 #17849412Nee, die ECU slaat de foutcodes en meen ook de waardes op, alleen als de spanning er dan wel op blijft!
ECU krijgt toch spanning mag ik hopen?
8 april 2011 om 18:04 #17849413[rquote=1909699&tid=145819&author=opelpower89]bobine kabel is splinter nieuw net als de rest
en de massa zit net jes op het inlaatspruitstuk….
uitlezen kan toch alleen als hij loopt???[/rquote]is wel het beste, maar op contact kan ook.
8 april 2011 om 18:20 #17849414en hoe moet dit precies
heb dit nog nooit gedaan heb wel ooit iets gelezen van een paperclip ofzoiets
maar hoe het werkt???8 april 2011 om 20:29 #17849415In het diagnose stekkertje zit een bruin/geel draadje wat je gewoon aan massa moet leggen en dan gaat je motormanagement lampje knipperen. Codes staan onder andere in een vraagbaak, maar denk ik ook wel hier ergens op het forum.
Bij stilstaande motor in elk geval niet schrikken van code 12 en 31. Die eerste geeft aan dat hij in zelfdiagnose mode staat en nummer twee is de krukas sensor, maar die gaat normaal ook pas weg als de motor draait. In jouw geval kan die laatste dus nog wel eens een lastige zijn….
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.