schroefset/ verzwaarde achterveren

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD schroefset/ verzwaarde achterveren

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235167
    Uniek
      Lid sinds:
      6 June 2010

      ik was op zoek naar een schroefset of verzwaarde achterveren voor een monza A1
      dit ivm mijn 24V (jep het beest loopt) de 24V drukt nu mijn achterkant helemaal naar beneden als ik iets gas geef en daardoor loopt ie aan in de wielbak
      ik heb er al nieuwe orginele veren onder zitten
      kan iemand mij naar een bedrijf doorverwijzen (nee niet opel4ever die heb ik al ge-e-maild :D)
      die schroefsetjes maakt voor een monza A1

      ik wil hem dus niet verlagen maar wel stugger maken

      #17848980
      charlois187
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 June 2009

        achterveren van een bmw 3serie schijnen te passen.
        deze zijn stugger en makkelijk te verkrijgen.

        #17848981
        DevilraY
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 January 2005

          of frisse GSE veren, die zijn ook wat taaier. (en uiteraard goeie dempers, is in dit geval ook handig)
          @ charlois Dat voorveren van een E36 passen op de voorpoten van een Monza dat wist ik! Achterveren wist ik nog niet thx ;)

          #17848982
          GSE
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 August 2006

            Ik heb E36 voorveren van Eibach of Hartge,ze passen in de opname maar verlagen erg veel,ik heb de verlaging tegen gegaan door ze 2,5cm op te hogen door een busje der tussen te zetten..

            Ik heb het nooit geprobeert maar B-Sennie veren moeten 90% passen en goed te gebruiken zijn,deze zijn wat stugger en iets hoger..

            Ik zelf heb achterveren van een originele Monza,deze hebben de aan duiding DG dacht ik voor caravan en hanger gebruik,dit is perfect voor een gastank achtering omdat ze wat stugger zijn.

            GSE veren zou ik niet nemen deze zijn 25mm korter als gewone veren en misschien wel stugger maar ze kunnen minder diep inveren,met als gevolg eerder aanlopen.
            Of je last je bv een verhoging op de draagarmen zodat je GSE veren 25mm hoger komen te liggen,dan zou het perfect zijn.

            #17848983
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              denk dat het probleem bij z’n velgen zit :hmmz

              Heb zelf mn Monza 24v op mantzel-voor en gse-veren achter,
              bij mij loopt ie niet aan, ook niet bij vol optrekken.

              doe ff een test met je originele velgen, uniek

              #17848984
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                eventueel schokdempers gebruiken met een hulpveer eromheen, soort van load adjusters maar dan zonder lucht. wordt vaak gebruikt bij LPG installaties en veel aanhanger gebruik. heb ze ook onder mijn D rekord zitten, dit ook ivm inveren.

                foto van mijn shocks:

                boven de load adjuster, onder de ingekorte shocks

                #17848985
                bananenbennie
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 November 2010

                  Die van mij was ook aardig doorgezakt. Ik heb er toen Volkswagen Transporter T4 veren opgezet. Past perfect en die dingen zijn lekker stug (en goedkoop;)). Hij komt wel een tikje hoger te staan dan aan de voorkant maar dat vind ik persoonlijk wel wat hebben.

                  #17848986
                  Uniek
                    Lid sinds:
                    6 June 2010

                    mijn velgen zijn idd een probleem maar ook mijn gastank
                    het gehele geheel zal gewoon iets stugger moeten
                    en niet lager ik vind de hoogte goed (ik kom de verkeersdrempels weer over:P)
                    ik zal eerst de t4 veren ff proberen alleen al om mijn kameraad te stangen;)

                    dank voor de reacties:wors

                    #17848987
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      denk eerder dat je later alsnog je wielkast-randen moet bewerken,
                      om je velgen/banden de ruimte te geven,
                      want dat hoger staan achter…………………. kweet niet :hmmz

                      hier een foto met diezelfde versterkte veren achter,
                      had ze al gekocht voor evt gasinbouw a1,
                      dacht ff kijke hoe het staat onder de a2.

                      doordat ik 16” eronder heb zitten, vond ik de wagen iets te hoog achter :(

                      jij hebt een gastank, en 17”, as ik me niet vergis,

                      ik zou eerst gaan voor nieuwe schokbrekers,
                      zekers geen slechte investering :thumbup

                      verder succes met het vinden van een oplossing :thumbup

                      #17848988
                      noci
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        26 March 2010

                        Als de auto achter inveert met optrekken zijn je schokdempers ook niet zo best meer !
                        Had ik ook heb er nu veren van een B senator onder zitten, maar als ik de gastank ( 80 liter tank ) en mij benzine tank vol gooi dan ligt die achter nog wat doorgezakt vindt ik dus ik zou de volkswagen veren proberen, mischien meer plezier van. :P

                        #17848989
                        Uniek
                          Lid sinds:
                          6 June 2010

                          zo hoog als die van jou ron komt ie nu niet hoor
                          dus hij mag van mij nog wel iets omhoog

                          ik had er eigenlijk niet aan gewild maar ik zal nu de schokbrekers ook maar vervangen:thumbup
                          als je toch eenmaal bezig bent:P

                          #17848990
                          Anoniem
                            Lid sinds:
                            1 January 1970

                            [rquote=1907687&tid=145786&author=Uniek]zo hoog als die van jou ron komt ie nu niet hoor
                            dus hij mag van mij nog wel iets omhoog[/rquote]
                            ja, op de foto zijn het wel diezelfde veren als jij eronder hebt, zonder extra hulpveren, en zeer stug :D

                            zal eerst de schokbrekers vervangen, maar…….

                            ben bang dat de et-waarde en je 17” je parten gaat/blijft spelen,
                            en om deze Monza zo hoog te gaan zetten om vrij te kunnen rijden,
                            lijkt me optisch gezien geen +punt, das dan mijn mening :(

                            hoop voor je dat de schokbrekers voldoen,
                            anders miss een andere mogelijkheid zoeken om je schermen iets naar buiten te ‘zetten’. :hmmz

                            #17848991
                            bananenbennie
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              26 November 2010

                              Zo staat ie met T4 veren + Monroe schokbrekers eronder. Ik heb ook een gastank erin. Wielen achter zijn 17 inch, ET waarde 35, bandenmaat 255/45/17. Heb niks aan de wielkasten hoeven doen, zal met lagere veren wel nodig zijn.

                              Weet niet wat voor velgen je nu hebt, maar met originele ronals zal het niet mooi staan deze hoogte.

                              #17848992
                              Uniek
                                Lid sinds:
                                6 June 2010

                                ik heb nog een paar nieuwe orginele schokbrekers gevonden
                                25€ per stuk:o
                                ik vind het jammer dat ie er niet meer had:cry

                                #17848993
                                city power
                                  Lid sinds:
                                  5 April 2010

                                  @bananenbennie wrote:

                                  Die van mij was ook aardig doorgezakt. Ik heb er toen Volkswagen Transporter T4 veren opgezet. Past perfect en die dingen zijn lekker stug (en goedkoop;)). Hij komt wel een tikje hoger te staan dan aan de voorkant maar dat vind ik persoonlijk wel wat hebben.

                                  Welke veren van de t4 gebruik je dan?? de voor of achterveren?? En van welk bouwjaar??

                                  #17848994
                                  sw16v
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    1 July 2004

                                    Achterveren, de eerste T4’s hebben voor torsie veren, lateren wel ‘gewone’ veren.

                                    Ik heb laatst hulpveren van een D kadett geplaatst, welken perfect passen om de originele veer houders.
                                    reden was dat hij iets in de kont hing met volle lpg tank.

                                    Zo staat ie er nu bij.

                                    #17848995
                                    Ghanz
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      31 July 2005

                                      nivo regeling…. verduld handig :D

                                      #17848996
                                      sw16v
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        1 July 2004

                                        Dit is nivo regeling na gelang de brandstof tanken gevuld zijn :thumb

                                        hoe betrouwbaar zijn de systemen nog die in de senator a/ monza zitten? of werken 9 vd 10 al niet meer?

                                        #17848997
                                        Ghanz
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          31 July 2005

                                          dat regelkastje wat onder je wagen zit, schijnt nogal schaars te zijn.

                                        19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.