Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › schroefset/ verzwaarde achterveren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 april 2011 om 14:56 #17235167
ik was op zoek naar een schroefset of verzwaarde achterveren voor een monza A1
dit ivm mijn 24V (jep het beest loopt) de 24V drukt nu mijn achterkant helemaal naar beneden als ik iets gas geef en daardoor loopt ie aan in de wielbak
ik heb er al nieuwe orginele veren onder zitten
kan iemand mij naar een bedrijf doorverwijzen (nee niet opel4ever die heb ik al ge-e-maild :D)
die schroefsetjes maakt voor een monza A1ik wil hem dus niet verlagen maar wel stugger maken
4 april 2011 om 15:14 #17848980achterveren van een bmw 3serie schijnen te passen.
deze zijn stugger en makkelijk te verkrijgen.4 april 2011 om 15:36 #17848981of frisse GSE veren, die zijn ook wat taaier. (en uiteraard goeie dempers, is in dit geval ook handig)
@ charlois Dat voorveren van een E36 passen op de voorpoten van een Monza dat wist ik! Achterveren wist ik nog niet thx ;)4 april 2011 om 16:13 #17848982Ik heb E36 voorveren van Eibach of Hartge,ze passen in de opname maar verlagen erg veel,ik heb de verlaging tegen gegaan door ze 2,5cm op te hogen door een busje der tussen te zetten..
Ik heb het nooit geprobeert maar B-Sennie veren moeten 90% passen en goed te gebruiken zijn,deze zijn wat stugger en iets hoger..
Ik zelf heb achterveren van een originele Monza,deze hebben de aan duiding DG dacht ik voor caravan en hanger gebruik,dit is perfect voor een gastank achtering omdat ze wat stugger zijn.
GSE veren zou ik niet nemen deze zijn 25mm korter als gewone veren en misschien wel stugger maar ze kunnen minder diep inveren,met als gevolg eerder aanlopen.
Of je last je bv een verhoging op de draagarmen zodat je GSE veren 25mm hoger komen te liggen,dan zou het perfect zijn.4 april 2011 om 17:07 #17848983AnoniemLid sinds:
1 January 1970denk dat het probleem bij z’n velgen zit :hmmz
Heb zelf mn Monza 24v op mantzel-voor en gse-veren achter,
bij mij loopt ie niet aan, ook niet bij vol optrekken.doe ff een test met je originele velgen, uniek
4 april 2011 om 17:09 #17848984AnoniemLid sinds:
1 January 1970eventueel schokdempers gebruiken met een hulpveer eromheen, soort van load adjusters maar dan zonder lucht. wordt vaak gebruikt bij LPG installaties en veel aanhanger gebruik. heb ze ook onder mijn D rekord zitten, dit ook ivm inveren.
foto van mijn shocks:
boven de load adjuster, onder de ingekorte shocks
4 april 2011 om 17:27 #17848985Die van mij was ook aardig doorgezakt. Ik heb er toen Volkswagen Transporter T4 veren opgezet. Past perfect en die dingen zijn lekker stug (en goedkoop;)). Hij komt wel een tikje hoger te staan dan aan de voorkant maar dat vind ik persoonlijk wel wat hebben.
4 april 2011 om 17:48 #17848986mijn velgen zijn idd een probleem maar ook mijn gastank
het gehele geheel zal gewoon iets stugger moeten
en niet lager ik vind de hoogte goed (ik kom de verkeersdrempels weer over:P)
ik zal eerst de t4 veren ff proberen alleen al om mijn kameraad te stangen;)dank voor de reacties:wors
4 april 2011 om 18:10 #17848987AnoniemLid sinds:
1 January 1970denk eerder dat je later alsnog je wielkast-randen moet bewerken,
om je velgen/banden de ruimte te geven,
want dat hoger staan achter…………………. kweet niet :hmmzhier een foto met diezelfde versterkte veren achter,
had ze al gekocht voor evt gasinbouw a1,
dacht ff kijke hoe het staat onder de a2.doordat ik 16” eronder heb zitten, vond ik de wagen iets te hoog achter :(
jij hebt een gastank, en 17”, as ik me niet vergis,
ik zou eerst gaan voor nieuwe schokbrekers,
zekers geen slechte investering :thumbupverder succes met het vinden van een oplossing :thumbup
4 april 2011 om 21:32 #17848988Als de auto achter inveert met optrekken zijn je schokdempers ook niet zo best meer !
Had ik ook heb er nu veren van een B senator onder zitten, maar als ik de gastank ( 80 liter tank ) en mij benzine tank vol gooi dan ligt die achter nog wat doorgezakt vindt ik dus ik zou de volkswagen veren proberen, mischien meer plezier van. :P5 april 2011 om 15:56 #17848989zo hoog als die van jou ron komt ie nu niet hoor
dus hij mag van mij nog wel iets omhoogik had er eigenlijk niet aan gewild maar ik zal nu de schokbrekers ook maar vervangen:thumbup
als je toch eenmaal bezig bent:P5 april 2011 om 17:17 #17848990AnoniemLid sinds:
1 January 1970[rquote=1907687&tid=145786&author=Uniek]zo hoog als die van jou ron komt ie nu niet hoor
dus hij mag van mij nog wel iets omhoog[/rquote]
ja, op de foto zijn het wel diezelfde veren als jij eronder hebt, zonder extra hulpveren, en zeer stug :Dzal eerst de schokbrekers vervangen, maar…….
ben bang dat de et-waarde en je 17” je parten gaat/blijft spelen,
en om deze Monza zo hoog te gaan zetten om vrij te kunnen rijden,
lijkt me optisch gezien geen +punt, das dan mijn mening :(hoop voor je dat de schokbrekers voldoen,
anders miss een andere mogelijkheid zoeken om je schermen iets naar buiten te ‘zetten’. :hmmz5 april 2011 om 17:53 #17848991Zo staat ie met T4 veren + Monroe schokbrekers eronder. Ik heb ook een gastank erin. Wielen achter zijn 17 inch, ET waarde 35, bandenmaat 255/45/17. Heb niks aan de wielkasten hoeven doen, zal met lagere veren wel nodig zijn.
Weet niet wat voor velgen je nu hebt, maar met originele ronals zal het niet mooi staan deze hoogte.
6 april 2011 om 16:22 #17848992ik heb nog een paar nieuwe orginele schokbrekers gevonden
25€ per stuk:o
ik vind het jammer dat ie er niet meer had:cry13 juni 2012 om 18:56 #17848993@bananenbennie wrote:
Die van mij was ook aardig doorgezakt. Ik heb er toen Volkswagen Transporter T4 veren opgezet. Past perfect en die dingen zijn lekker stug (en goedkoop;)). Hij komt wel een tikje hoger te staan dan aan de voorkant maar dat vind ik persoonlijk wel wat hebben.
Welke veren van de t4 gebruik je dan?? de voor of achterveren?? En van welk bouwjaar??
13 juni 2012 om 20:06 #17848994Achterveren, de eerste T4’s hebben voor torsie veren, lateren wel ‘gewone’ veren.
Ik heb laatst hulpveren van een D kadett geplaatst, welken perfect passen om de originele veer houders.
reden was dat hij iets in de kont hing met volle lpg tank.Zo staat ie er nu bij.
13 juni 2012 om 20:20 #17848995nivo regeling…. verduld handig :D
13 juni 2012 om 20:24 #17848996Dit is nivo regeling na gelang de brandstof tanken gevuld zijn :thumb
hoe betrouwbaar zijn de systemen nog die in de senator a/ monza zitten? of werken 9 vd 10 al niet meer?
13 juni 2012 om 20:33 #17848997dat regelkastje wat onder je wagen zit, schijnt nogal schaars te zijn.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.