Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Astra g dakplaat cleanen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 april 2011 om 21:27 #17235095
Vorig jaar mijn auto opnieuw laten spuiten nadat ik een nieuw sunroof had laten plaatsen.
Toen bleek na een tijdje dat mijn sunroof weer lekte.
Na alle ellende besloten om een nieuwe dakplaat erin te leggen!Vanmorgen begonnen met demontage samen met grey illusion.
Begonnen met het losboren van de oude dakplaat,dit is het resultaat na 1 uur werken.
Daarna de nieuwe plaat gepast.
Dakplaat word bevestigd door middel van verlijming,scheelt een hoop tijd en we hoeven te lassen boven de auto.
Antenne gat hebben we dichtgelast voor dat de plaat werd gelijmt na de verlijming hebben we het geplamuurt op de auto.
Morgen kunnen de griptangen eraf en kunnen we het dak in de grondverf zetten.
2 april 2011 om 21:51 #17848390Verlies je zo geen stevigheid, door te lijmen??:o
2 april 2011 om 22:03 #17848391[rquote=1905822&tid=145692&author=DarkNL08]Verlies je zo geen stevigheid, door te lijmen??:o[/rquote]
nee,en geloof me nu maar,ik zit al 14 jaar in de schadeherstel,en we verlijmen achterschermen en dakplaten al meerdere jaren.
ik heb toevallig vorige maand nog een combo gemaakt waar ik vorig jaar over de hele lengte een achterscherm op de helft erin had gezet,nu een jaar later een flink schade achter er op waarbij het gelijmde scherm helemaal opgeduwd was,met meerdere heftige knikken,maar de lijm was nergens losgegaan.
dit is een link naar de 3m site van het product waarmee ik het lijm
klik hierof voor een filmpje
[youtube]AXrGJ_D4CWg[/youtube]
2 april 2011 om 22:48 #17848392Tis idd een eng idee maar je hebt allemaal speciale composietlijmverbindingen en die zijn vaak sterker dan lassen. Het alu chassis van de Opel Speedster is bij elkaar gelijmd en bij veel moderne vliegtuigen zijn bijv de vleugels aan het toestel gelijmd. Ik moet wel zeggen dat ik het voor het eerst bij een ‘normale’ auto zo zie.
3 april 2011 om 06:28 #17848393volgens mij kan je best lijmen en kitten geen probleem ik ben geen schadehersteller
3 april 2011 om 07:15 #17848394bij astra f zitten ze toch ook gelijmd en bij de a vectra d8 ik??
3 april 2011 om 07:18 #17848395netjes, ik vind het zwarte dak er eigenlijk best gaaf uitzien.
groeten.
3 april 2011 om 08:41 #17848396lijmen is naar mijn mening sterker omdat je nu meer opvlakte hebt om te verbinden. Audi tt mercedes bmw hebben dit ook maar dan ook met ponsnagels erin hybride verbinding heet dit. Maar goed werk weer :thumbup
3 april 2011 om 08:52 #17848397[rquote=1905892&tid=145692&author=opelpower89]bij astra f zitten ze toch ook gelijmd en bij de a vectra d8 ik??[/rquote]
origineel,zitten ze gepuntlast.3 april 2011 om 08:59 #17848398[rquote=1905898&tid=145692&author=kadett4x4]netjes, ik vind het zwarte dak er eigenlijk best gaaf uitzien.
groeten.[/rquote]
kijk,dat is nou mooi om te horen,want toevallig wordt het dak ook zwart gespoten,net als mijn opc.
nog even relaxen en dan ga ik de griptangen verwijderen,het dak schuuren,grondverf aanbrengen.en nog wat aan mijn dettje doen.
Ps:volgens mij ligt Rickert nog lekker in zijn bed want ik zit hier te posten en meneer te meuren:D
als hij maar optijd is des te eerder kan ik aan mijn dettje verder:D
vanavond weer:kewlpics
3 april 2011 om 09:21 #17848399Goed bezig
Is wel een idee dat lijmen k had er nog nooit van gehoord
3 april 2011 om 09:22 #17848400oh bij mijn vec lijkt toch een soort kit/lijm uit de naden te komen
3 april 2011 om 09:32 #17848401Met lassen kun je het materiaal ook verzwakken dus lijmen in zo gek nog niet. Ben alleen benieuwd of de kwaliteit van de verbinding iet achteruit gaat met de jaren?
3 april 2011 om 09:40 #17848402ik had er in het begin ook zo mijn bedenkingen over maar grey zei dat het vaak nog sterker is als een las!
ma hij zit toch al 14 jaar in het schadeherstel dus alle vertrouwen in hem.
het dak word idd zwart zag er wel gaaf uit!3 april 2011 om 09:43 #17848403en waar heb je het nieuwe dak vandaan??
3 april 2011 om 09:48 #17848404@opelpower89: ik heb de nieuwe plaat besteld bij opel.
3 april 2011 om 09:54 #17848405[rquote=1905987&tid=145692&author=opelpower89]oh bij mijn vec lijkt toch een soort kit/lijm uit de naden te komen[/rquote]
dat klopt,na het punten wordt de auto gedompelt,en dan rondom afgekit voor water lekkages tegen tegaan en binnendringen van vocht,het mooie van de lijm die ik gebruik is corrosie werend en hij dicht meteen af,maar toch was ik hem met kit in nadat ik de grondverf heb aangebracht en geschuurd.3 april 2011 om 14:03 #17848406vanmiddag samen met grey het dak in de grondverf gezet!
3 april 2011 om 15:34 #17848407ben benieuwd hoe het dinsdag uit ziet als ie van de spuiter terug komt… Kom ik wel ff kijken!!
3 april 2011 om 18:55 #17848408Netjes hoor. Ben wel benieuwd naar het eind resultaat.
4 april 2011 om 21:24 #17848409zow,ik heb net het dak mooi strak geschuurd en afgekit,rick heeft de achterklep boven de ruit geschuurt waar hij aan het dak grenst,aangezien het dak zwart word,ook de daklijsten en de spiegel voetjes worden zwart.
de achterklep ook even gemonteerd en afgestelt.morgen naar de spuiter voor zijn nieuwe jasje.en daar de klep weer uithangen,,,maar de scharnieren laten zitten want de sluitkant word boven langs ook zwart met de zojuist afgestelde scharnieren.
zo staat de astra er nu bij.
morgen fotos als hij black is
5 april 2011 om 18:08 #17848410waar blijven de :kewlpics Kom morgen kijken, doe ik meteen de remmen van de OPC vervangen… Kijk ik meteen die van de astra ook na rickert:P
5 april 2011 om 18:10 #17848411Ok cool! ik wist niet dat dat gelijmd zat joh :D
Weer wat geleerd ;)
5 april 2011 om 20:01 #17848412Vandaag is mijn dak gespoten zie hier de foto’s.
morgen het raam erin en de rest opbouwen samen met grey.
6 april 2011 om 03:38 #17848413ziet er super uit zo :wors
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.