Forumindex › Forums › Modellen › Astra › waar zit mijn temperatuur sensor?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 april 2011 om 16:34 #17235079
Hallo,
ik heb uiterraad eerst de zoek functie gebruikt maar helaas geen goeie beschrijving kunnen vinden..ik zoek namelijk de temperatuur sensor van het temperatuur metertje in de teller.. want de wijzer komt niet omhoog.. :(
ik heb me rot gezocht maar ik kan hem echt niet vinden gewoon!
heb wel andere temperatuur sensor gevonden maar die is voor de ECU. (zit vlak naast me distributie aan de uitlaat kant 2 polige stekker)heeft iemand misschien een duidelijke foto voor me??
het gaat hier om een Astra G 1998 X18xe1 16v. motor.
Mvg. Aymen
2 april 2011 om 16:52 #17848233goedeavond aymen de temperatuur sensor zit bij de thermostaat deze zit voor op het blok deze heb ik bij mijn z.1.8xe ook moeten vervangen.bij mij was de thermostaat ook aan zijn einde:cry:cry en kwam de teller ook niet van zijn plaats.Dit schijnt een kwaaltje van deze motoren te zijn komt namelijk vaaker voor:o.Hoop dat ik u hier voldoende mee heb geholpen mvg erik
2 april 2011 om 16:55 #17848234De sensor zit aan de distribute zijde van de motor.
Net onder de distributie kap. naast de thermostaat.Vaak is het schoon maken van de stekker verbinding voldoende.
2 april 2011 om 20:45 #17848235Heeft ie waarschijnlijk niet, Astra-G gebruikt de temp sensor voor de motorregeling ook voor de meter op de tellerunit.
Willem
2 april 2011 om 21:37 #17848236[rquote=1905762&tid=145674&author=wim-v6]Heeft ie waarschijnlijk niet, Astra-G gebruikt de temp sensor voor de motorregeling ook voor de meter op de tellerunit.
Willem[/rquote]
hmm…,:hmmz
oke, weet jij dan ook toevallig hoeveel weerstand die sensor moet hebben? dan kan ik hem ff doormeten weet ik meteen of het aan de sensor ligt of aan mijn meter in de tellerunit.
2 april 2011 om 21:38 #17848237Komt ie helemaal niet omhoog????
Willem
2 april 2011 om 21:41 #1784823890graden 200ohm
15graden 3200ohmAls deze sensor koud zou blijven aangeven dan zou de motor ook rot moeten lopen, of makkelijk moeten verzuipen.
willem
2 april 2011 om 21:43 #17848239[rquote=1905812&tid=145674&author=wim-v6]Komt ie helemaal niet omhoog????
Willem[/rquote]
totaal niet.. :(
2 april 2011 om 21:44 #17848240eigenlijk zou je het intrumenten paneel moeten laten uitlezen op waarden en werking temp meter om dit te controleren
2 april 2011 om 21:45 #17848241[rquote=1905813&tid=145674&author=wim-v6]90graden 200ohm
15graden 3200ohmAls deze sensor koud zou blijven aangeven dan zou de motor ook rot moeten lopen, of makkelijk moeten verzuipen.
willem [/rquote]
hij rijd echt heerlijk, en warm word ie wel want me ventilator sloeg vandaag aan toen ik aantal stoplichten achter elkaar kreeg en het zo warm is en al een tijdje had gereden..,
alleen stationair loopt hij beetje te zoeken maar weet de oorzaak al.. is een combi van andere demper en open luchtfilter..denk ook omdat gasklep ff keer schoongemaakt moet worden
2 april 2011 om 21:46 #17848242weet niet uit welke omgeving je komt, ik heb uitlees mogenlijkheid.
Willem
2 april 2011 om 21:50 #17848243[rquote=1905817&tid=145674&author=wim-v6]weet niet uit welke omgeving je komt, ik heb uitlees mogenlijkheid.
Willem[/rquote]
ik kom uit de Noordoostpolder, flevoland..
ik kan ook op me werk er aan leggen maar dat is 1 die alles kan uitlezen niet specifiek 1 auto merk.
ik ga volgende week zaterdag, me auto een grote beurt geven
als ik niks wijzer word uit weerstand meten, of stekker aan massa leggen (slaat als het goed is temp. meter uit naar 120 C.) dan leg ik hem zaterdag ff aan ‘t uitlees apparaat.2 april 2011 om 21:56 #17848244kan die ook het instrumenten paneel uitlezen??
Deze auto is namelijk nog geen Can-Bus.
Willem
2 april 2011 om 22:39 #17848245[rquote=1905824&tid=145674&author=wim-v6]kan die ook het instrumenten paneel uitlezen??
Deze auto is namelijk nog geen Can-Bus.
Willem[/rquote]
echt geen idee.. sorry :P
ik ga eerst dan die 2 dingen proberen, en kijken of ik zo er achter kan komen of het nou de meter is of de sensor..
en word ik hier helemaal niks wijzer uit, dan probeer ik me auto op ‘t werk uit te lezen en kijken wat ie zegt.maar mijn tellerbak is ook niet helemaal fris meer hoor, vorige eigenaar heeft er aan geknoeit, verlichting heb ik zelf ingebouwd omdat er eerst een plasma plaat in zat die laatst was doorgefikt (of bedoel je daar instrumenten paneel niet mee?) :P
7 april 2011 om 07:37 #17848246heb net de weerstand gemeten, motor heeft een nacht afgekoeld dus is onder de 15C. en had een weerstand van 3,89 en dan stond ie op 20K Ohm.
ben echt slecht in elektro en rekenen is dit nou 3890 ohm?
en dus de vraag is mijn temperatuur sensor nog goed? ik denk dan van wel want motor loopt ook niet beroerd.en de vraag eigenlijk waar het mij nu ff snel omgaat is,
kan ik nu de stekker van de temperatuur sensor afnemen en ze alle 2 de polen van de stekker met elkaar doorverbinden dmv. een kleinstukje draad om te zien of de temp. klokje 120 graden aan gaat geven?? en zo uit te kunnen sluiten of het nou het klokje is wat stuk is of de temp. sensor
want omdat deze sensor ook aan mijn ECU ligt was ik bang dat ik dan misschien meteen dikke fout meldingen kreeg en de motor in een soort van security modes gaat lopen omdat de ECU denkt dat ie te heet is???
10 april 2011 om 06:54 #17848247Temp sensor is niet heel slecht nee.
Daar mag geen probleem in zitten.
Ik vermoed dat het in de teller zelf zit.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.