Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › wacoo’s Opel kadett C City 79" achteraan gezakt foto’s
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 april 2011 om 22:19 #17235059
hoi, kben michael kben 22jaar uit brugge belgie.
ik reed al met een opgezette citroen c4
maar sinds kort heb ik mijn hart verloren aan een kadett c citybij deze is het een Opel kadett C City met als geboorte jaar 1979
motor is een 1200cc .
nog altijd in zijn eerste lak
met zo’n 62***km op de tellerwat er ondertussen als was gedaan
-mat zwarte motorkap met sticker 76 op
-schokdempers regelbaar in hardheid :D
-kaw veren -60plannen zijn er voorlopig nog niet, e
-ats of verbreedstaal 8j en 9j
-nog platter leggen
-rechte uitlaat lijnbij deze wat foto’s van hoe hem stond bij de aankoop
velgen zijn er van onder ;)1 april 2011 om 22:22 #178480201 april 2011 om 22:25 #17848021bij deze had ik just nog wat vragen.
hoe krijg ik hem nog lager, zonder air ride.
originele onderdelen bestellen waar het best en makkelijkst volgens jullie?
de raam rubbers kan ik deze verkrijgen in het chroom? zoja waar?mvg michael
2 april 2011 om 05:17 #17848022ik had bij mijn kadett c gewoon iets van de windels afgeslepen en daarmee 10cm verlaagd
2 april 2011 om 05:43 #17848023[rquote=1905296&tid=145650&author=hanskadett]ik had bij mijn kadett c gewoon iets van de windels afgeslepen en daarmee 10cm verlaagd[/rquote]
Ik denk dat hij daarmee niet door de keuring komt in Belgie, daar zijn ze (nogal) streng.
Er zijn toch ook schroefsets verkrijgbaar voor een c-kadett of niet??
2 april 2011 om 06:32 #17848024voor de c kadett zijn geen schroefsetjes, omdat de veer en schokbreker los van elkaar zitten voor.
en een stuk veer afslijpen is nooit een goed ide, maar dat is mijn mening.
ik zou Pipo op het forum eens aanspreken, die weet er alles van en kan ook een hoop leveren qua veren en zo.
groetjes
2 april 2011 om 10:25 #17848025Bekende City :wub
Ik heb van mijn veren ook een paar windels afgeslepen, maar daar komde nie mee door de keuring…
Ik weet er zijn die ook een stuk van hun veren hebbe afgeslepe, en daar is nog nooit iets mee voorgevalle ;)4 april 2011 om 19:34 #17848026nice style,
gewoon 85/85 of 100/100
60/60 is niet echt laagGreetz,
Bear794 april 2011 om 19:48 #17848027Je zou een paar windels van je veren kunnen afslijpen maar zoals hier al gezegt is weet ik niet of dat het er goed voor is. En voor APK….gewoon je orginele bewaren en die eronder zetten als je hem laat APK laten keuren en na de APK we weer onderzetten.
het is hetzelfde idee als bij van die busjes (vivaro, transporter) die van die grote velgen eronder hebben liggen met dunne bandjes. Zodra de auto APK gekeurd moet worden gooien ze de orginele velgen met banden erop en dan na de APK gaan de andere er weer terug op.Het is dan wel ff sleutelen maar dan heb je je kadettje wel laag en dat is wat te wilt
5 april 2011 om 20:07 #17848028thx allemaal voor de positieve reacties :)
kzel eens zien om lager veren eerst om te beginnen de -100
en als het niet laag genoeg is zullen we de slijpschijf uit de kast halen :D
waar ik ook zal moetne opletten is de uitlaat. vele weten wel dat hem boven de achteras in ne boog gaat,
maar door dat ik van vooraan tot achteraan 1 rechte lijn wil, zal die onder mijn as komen dus zal ik toch rap weer zo’n 5-6 verliezen :(
maar vanaf datek iets hoor schuren ben ik contente, dan ist laag genoeg :Dmomenteel ben ik hem in orde aan het gezeten voor de keuring, kzal hem laten keuren als old timer.
maar kheb mijn handen vol aan de city. alles zit vast remmen enz :( maar tkomt allemaal goe ;)na de keuring allesinds de rechte lijn, verbreedt staal 8j en 9j en platter
zodra dees gedaan is komen er nog foto’s ;)
mvg michael
6 april 2011 om 06:02 #17848029je uitlaat onder de as door is normaal geen probleem bij -100 hoor.
je uitlaat hoeft hierdoor niet lager te komen, althans, niet dat je er last van hebt. onder de as, zit ook tussen de wielen, dus met drempels heb je er in principe geen last van.ik weet niet met wat voor banden je gaat rijden?
-100 met 13″ en iets van 195/45 175/50 maakt zo nu en dan wel al schraap geluiden hoor ;)
maar eerder bij de dorpels/stoel bouten/ vooras als bij de uitlaat ;)
(ik had zelf de uitlaat met een krik wat meer de tunnel in geduwd)5 augustus 2011 om 12:21 #17848031vandaag terug wat foto’s getrokken, na dat ik hem vooraan lager heb gelegt met als resultaat camber :D
achteraan mag hem nog wat lager, maar daarvoor moetek nog korte schokdempers van corsa a of b vinden en zal hem eerst een ritje naar skytune mogen maken
foto’s zeggen dan worden ;)reactie’s zijn altijd welkom ;)
5 augustus 2011 om 16:20 #17848032Is dit – 100? want ik heb met mijn coupe -80 en die ligt even laag zo op de foto.
Wel een super vette bak zo, vind de kleur echt top met die zwarte kap en velgen!
Alleen je uitlaat onder je as door? Dan krijg je wel problemen als er een bolling in de weg zit.
Nou kan ik uit ervaring vertellen dat je daar ook last van hebt met je vooras :-P5 augustus 2011 om 17:30 #17848033Je kunt het camber opheffen door de fusee’s om te draaien of verstelbaar te maken, ik vrees dan wel dat het niet gaat passen binnen de schermen…
Groeten, MArk
6 augustus 2011 om 06:56 #17848034@076 wokkel wrote:
Is dit – 100? want ik heb met mijn coupe -80 en die ligt even laag zo op de foto.
Wel een super vette bak zo, vind de kleur echt top met die zwarte kap en velgen!
Alleen je uitlaat onder je as door? Dan krijg je wel problemen als er een bolling in de weg zit.
Nou kan ik uit ervaring vertellen dat je daar ook last van hebt met je vooras :-Phoi, neen dit is -60, die kennis gemaakt heeft met de slijpschijf ;) die waren plots beste vrienden.
uitlaat wordt volgende maand gedaan deze moet namelijk helemaal aan gepast worden en zo hoog mogellijk worden gehangen
dit zal gebeuren door skytune uit maldegem.mvg michael
6 augustus 2011 om 07:14 #17848035AnoniemLid sinds:
1 January 1970als je de uitlaat onder de as doormaakt
krijg je dan geen problemen bij geheel uitveren???
want dat is in nederland wel n apk punt ;)ook mogen de veren(achter) niet loskomen bij geheel uitveren ;)
6 augustus 2011 om 09:12 #17848030@louwe 16 klepper wrote:
als je de uitlaat onder de as doormaakt
krijg je dan geen problemen bij geheel uitveren???
want dat is in nederland wel n apk punt ;)ook mogen de veren(achter) niet loskomen bij geheel uitveren ;)
hoi, dat weet ik niet als die onder de as geen gaat kan ik allesinds niet zo laag gaan, mijn uitlaat hangt nu al in het midden +-4-5cm van de grond
deze lijn heb ik zelf gemaakt dus hangt wat naar beneden, nu zal ik die op maat laten maken door skytune dus die zal boven de as komen zo als normaal
en volledig in inox.problemen met het uitveren hogja die veert niet, rijdt hard maar tis het een of het ander he ;)
de veren zitten juist nie los schokdempers achteraan zitten volledig dicht dus nu nog kijken achter nog korter dan de die dan voor een c gemaakt zijn.
ik ben als old timer gekeurd hier in belgie dus keuring hoeft niet meer bij mij, daar ben ik content van want die voorste veren terug steken zie ik nie zitten lolgrtz
6 augustus 2011 om 17:32 #17848036hoe kom je aan die gril is dat een van een c1
6 augustus 2011 om 19:24 #17848037zeer gave c :thumb
6 augustus 2011 om 19:32 #17848038@076 wokkel wrote:
Is dit – 100? want ik heb met mijn coupe -80 en die ligt even laag zo op de foto.
Wel een super vette bak zo, vind de kleur echt top met die zwarte kap en velgen!
Alleen je uitlaat onder je as door? Dan krijg je wel problemen als er een bolling in de weg zit.
Nou kan ik uit ervaring vertellen dat je daar ook last van hebt met je vooras :-Plast last.. :P wat is last :P dat ie een beetje skraapt ? :P dat mag toch :P
7 augustus 2011 om 06:42 #17848039@16v kadett c wrote:
hoe kom je aan die gril is dat een van een c1
hoi, ja dat is ne gril van ne c1 die heeft ook kennis gemaakt met mijn beste vriend de slijpschijf XD
7 augustus 2011 om 06:44 #17848040@GlennGSI wrote:
@076 wokkel wrote:
Is dit – 100? want ik heb met mijn coupe -80 en die ligt even laag zo op de foto.
Wel een super vette bak zo, vind de kleur echt top met die zwarte kap en velgen!
Alleen je uitlaat onder je as door? Dan krijg je wel problemen als er een bolling in de weg zit.
Nou kan ik uit ervaring vertellen dat je daar ook last van hebt met je vooras :-Plast last.. :P wat is last :P dat ie een beetje skraapt ? :P dat mag toch :P
hehe, kben blij dak scrape, kweet dan dak verlaagd ben :D maar kga zien om hem nog wa platter te krijgen tis nog nie genoeg :p
7 augustus 2011 om 07:58 #178480417 augustus 2011 om 16:28 #17848042@wacoo wrote:
@GlennGSI wrote:
@076 wokkel wrote:
Is dit – 100? want ik heb met mijn coupe -80 en die ligt even laag zo op de foto.
Wel een super vette bak zo, vind de kleur echt top met die zwarte kap en velgen!
Alleen je uitlaat onder je as door? Dan krijg je wel problemen als er een bolling in de weg zit.
Nou kan ik uit ervaring vertellen dat je daar ook last van hebt met je vooras :-Plast last.. :P wat is last :P dat ie een beetje skraapt ? :P dat mag toch :P
hehe, kben blij dak scrape, kweet dan dak verlaagd ben :D maar kga zien om hem nog wa platter te krijgen tis nog nie genoeg :p
Dat zeker, alleen soms heb je van die dingen. Heb laatst een pijpje van een poort gevat met mun vooras. Stond in het midden van een oprit bij n maat van mij. zon pijpje om de poort dicht te doen zeg maar, daar valt een pin in. Zoals bij deze.
en zulke dingen zijn dan weer wel een beetje jammert ;)
Deukje in de vooras, pijpje uit het beton.
Gelukkig maakt opel degelijke auto’s anders had ik nu een kromme vooras :thumb9 augustus 2011 om 21:12 #17848044@Kadett C wrote:
Je kunt het camber opheffen door de fusee’s om te draaien of verstelbaar te maken, ik vrees dan wel dat het niet gaat passen binnen de schermen…
Groeten, MArk
mijn camber zal ik niet opheffen mark, anders mag ik hem wat hoger zetten, in tegendeel denk om hem nog wat meer camber te geven dat ik nog wat lager kan :D
grtz michael
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.